Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Noen her som er sammen med eller har vert sammen med noen med bipolar?

    Hadde vært mer interessant å høre fra din mann eller barn. Anonymkode: 0b7d3...be0
  3. Anonym bruker

    Pensjonssparing

    Jeg trenger råd her. Mannen min stresser fælt at vi må spare til pensjon selv. Vi er i midten av 30 årene, relativt lavt huslån, nedbetalte biler og gjennomsnittlig lønn. Ene privat sektor, andre i kommunal sektor. Men hvor i all verden starter man? Ser det finnes IPS som gir skattefradrag, men låst til man er pensjonist. Mens pensjonssparekonto kan man ta ut av når som helst, men uten fradrag. Å noen plasser anbefales det heller fond. Jeg kontaktet klp, men fikk egentlig veldig lite hjelp av dama bak røret! Så hva anbefales egentlig? Å hva er viktig å tenke på? Anonymkode: 95636...032
  4. Anonym bruker

    Pilotstreik i sommer?🥲

    Vi ble rammet av streik i fjor… et helvette å få booket om og ferien ble utsatt 7 dager. Kjenner nesten på «angst» for my runde igjen i år😂 Anonymkode: 63524...16a
  5. Anonym bruker

    Noen her som er sammen med eller har vert sammen med noen med bipolar?

    Altså, nå har jeg bipolar lidelse type 2 selv. Jeg jobber i helsevesenet 100%, er gift og mor til 3 barn, nettopp fullført skole samtidig som jeg var i full jobb! Klart til tider påvirker sykdommen livet mitt og de rundt meg, men i veldig liten grad. Går ikke til psykolog og går på relativt lav dose på medikamente Lamictal. Når jeg etterhvert åpnet meg opp på jobb, så hadde ingen mistanke om at jeg har bipolar lidelse. Å jeg jobber med folk som sier ting rett ut, akkurat som det er! Alle med diagnosen er forskjellig og fungerer forskjellig i hverdagen. Å det kommer faktisk veldig ann på om det er type 1 eller 2! Her er problemene med fordommer folk har til diagnoser. å si at man ALDRI i livet ville blitt sammen med noen som har denne lidelsen er helt sykt å høre. Selv om man har møtt noen som virkelig er preget av den, så er det andre som faktisk fungerer veldig godt og er en fantastisk partner i livet! Anonymkode: a50b8...0e1
  6. Anonym bruker

    Brukte magic svamps på vanskelig flekk på gulvet.

    Ubehandlet eik er det garantert ikke, men noen typer behandlinger må gjentas jevnlig, f.eks olje. Men når det ble hvitt på den måten mistenker jeg laminat. Ville spurt huseier jeg. Du kan bare si at du er usikker på hvordan du best vedlikeholder og vasker gulvet så du lurer på hva det er og hvordan det er behandlet. Anonymkode: 7c012...8ae
  7. Anonym bruker

    Noen som har slutta å snuse og vil dele erfaringer?

    Takk for svar alle! ♡ Anonymkode: e94d4...0cc
  8. Anonym bruker

    Hva i alle dager er det med dagens helsevesen? (Kapasitet)

    Jeg stoler ikke på offentlig helsevesen nei. Det er alt for ineffektivt og lang ventetid. Typisk for alt offentlig, hvor det ikke lønner seg å anstrenge seg, og hvor ansvarsfølelsen er lav. Derfor bruker jeg private helsetjenester. Det er jo synd at vi må betale så mye og få så lite tilbake. Jeg skylder ikke på de som jobber der, de er flinke nok, men systemet og arbeidsbetingelsene er ikke formålstjenlige. Den norske velferdsstaten kan med fordel nedlegges for min del, så kan vi få pengene våre og velge selv heller. Det ville vært en mye bedre løsning for de aller fleste. Noen faller uansett alltid utenfor, de må vi fange opp på andre måter. Folk flest klarer seg selv. Det legges det ikke opp til i dag. Velferdsstaten er blitt et kaotisk pengesluk og bør avvikles. Kunder må styre tilbud og behov, ikke politikere. Anonymkode: fff61...f14
  9. Anonym bruker

    Pilotstreik i sommer?🥲

    Håper da virkelig de streiker. Ingen trenger å fly. Anonymkode: e96bb...cb9
  10. Anonym bruker

    Pilotstreik i sommer?🥲

    Det er jo lov å håpe! For miljøets skyld. Anonymkode: 612ed...296
  11. mamma til adhd gutt<3

    Pilotstreik i sommer?🥲

    Dette er en fare hver eneste sommer og ofte går det i orden før ferien. Har opplevd å måtte booke om pga streik, men vi kom oss avgårde.
  12. I dag
  13. Anonym bruker

    Hva skal dere på 17 mai?

    Det er sant! Skal se hva jeg kan finne på her. Anonymkode: 7e13b...40e
  14. Anonym bruker

    Hva skal dere på 17 mai?

    Skal på Tusenfryd Anonymkode: 8df66...df4
  15. Folk gjør vel det de synes er best for seg og sitt barn? Anonymkode: 5d2e3...007
  16. Anonym bruker

    Pilotstreik i sommer?🥲

    Dæven etter å ikke ha reist i fly og til syden i nå 10 år har jeg virkelig gleda meg til denne turen den 14 juli! Men så kom det opp i vg at det er mulig pilot streik i norwegian.. håper virkelig ikke!! Men det er sakt at dette skjer vert år? At de fly kompanier streiker for noe? Har dere fått reisen deres uansett streik? Skal til spania Anonymkode: ef887...5b2
  17. Anonym bruker

    Gjerrige søsken vil ikke spandere ferie på far

    Vil ikke kalle søsknene dine gjerrige for å ikke betale over 10.000 kr for en gave. har din far veldig dårlig økonomi? Hvis ikke, kan det jo være mulig å gi et gavekort på deler av reisepakken slik at han får et spark i rumpa til å gjennomføre, samt betale deler av turen selv. Vinn-vinn Anonymkode: 3f280...db3
  18. Anonym bruker

    Gjerrige søsken vil ikke spandere ferie på far

    Har han rund dag? Kan du få med deg flere enn bare dine søsken så blir det ikke så mye på hver? Anonymkode: 29898...d87
  19. Nå ser det slik ut. Noen som har forslag til om det går ann å ta noe oppå, f eks olje/beis for at det skal se bedre ut? Leier leilighet, vanskelig å holde gulvet rent. 🙈 Kjennes ut som ubehandla eik kanskje. Anonymkode: e30cf...801
  20. Anonym bruker

    Gjerrige søsken vil ikke spandere ferie på far

    Ja det kan være han fortjener det, det gjør mine også Men det var voldsom mye penger! Her hadde jeg heller spandert på favoritt restauranten deres og gitt en liten gave de hadde satt pris på. Jeg tror neppe mine foreldre hadde hatt lyst til at jeg skulle ha brukt 40000kr. Anonymkode: 056e8...a7a
  21. Anonym bruker

    Trenger litt hjelp! Hvor finner jeg igjen appene på Samsung tlf?

    Takk for svar og takk til den som dyttet👍 jeg har enda et spm som dere kanskje kan svare meg på😅 hvor finner man igjen sider man er på på nettet som man vil skal ligge åpne og ikke måtte skrive inn i søkefeltet for hver gang? Veldig uvant med denne nye tlf men jeg blir helt sikker vant med den etterhvert😂 Anonymkode: 77e66...ffa
  22. Anonym bruker

    Gjerrige søsken vil ikke spandere ferie på far

    Jeg er et raust menneske som hjelper til både med praktiske, økonomiske og andre ting der jeg kan bidra for andre. Hvis jeg hadde blitt kalt gjerrig fordi jeg ikke kan være med på gave til 10.000++ hadde jeg definert ordet gjerrig for vedkommende!! Anonymkode: d387c...94d
  23. Her ville ikke eldstemann feire før siste året i bhg. Så han feiret kun 6 års dagen sin med barn fra bhg. Yngste feiret 5 års dagen da han har bursdag på høsten. Anonymkode: 091a9...a07
  24. ReneRene

    Hva skal dere på 17 mai?

    At man er ute på arrangementer og blant folk betyr ikke at man er mindre ensom enn andre som er her. Det var en 17.mai jeg følte meg helt lost i en ukjent by, men tenkte at jeg likevel skulle gå ut i byen. Herregud, det er noe av det verste jeg har opplevd, for jeg syns alle så at jeg gikk alene mens alle sto og gikk i flokker. Det er en sånn dag, og jeg var ikke meg selv i det hele tatt. Rømte inn på den bruneste puben jeg fant, og det var akkurat det flere andre også hadde gjort. Det ble faktisk veldig morsomt etterhvert. Ta deg et par glass vin og gå på pub.
  25. Det er vi voksne som lager det til en greie. Jeg kjente ingen som drev med det før eldste var 5 år, da var det normalt å feire siste året i bhg. Så kom de andre og da starta noen når de var 2 år! Helt unødvendig Anonymkode: df8a0...76d
  26. Anonym bruker

    Gjerrige søsken vil ikke spandere ferie på far

    Men din historie har null med hi sitt dilemma å gjøre. Og ingen har antydet at hi har laget tråden for å fremstå som raus, hvorfor trekker du inn det? Anonymkode: ca1f6...932
  27. ReneRene

    Flytte ut

    Ungene mine har bodd hos faren i flere år siden det var viktig at de fikk bo i det miljøet. Tror ingen foreldre syns det bare er lett å ikke ha barna under samme tak, men det viktigste er at de har det bra. Føler ikke at jeg har mistet noe, og den daglige rutinen har aldri vært min greie. Jeg har flyttet rundt og levd et liv, og de har hatt det stabilt med mye familie rundt seg. Nå bor den ene på skole mens den andre studerer, og de kommer og går når de vil.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...