Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Anonym bruker

    Dere som bor i Oslo og kjenner til kollektiv der

    Men er det langt å gå fra Skøyen til Nationaltheatret? Anonymkode: f9d81...ac0
  3. Anonym bruker

    ADHD som voksen

    Nei, men de er avhengig av god omtale. Bestiller du privat utredning er jo det fordi du tror du har en vanske og ønsker en diagnose. Er slik i barnepsykiatrien, mulig det er annerledes for voksne. Anonymkode: 3af53...c68
  4. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Jeg er så uendelig sliten jeg også. For tiden får jeg ikke sove om natten heller, våkner midt på natten med katastrofetanker om hvordan barnet kan komme til å utvikle seg videre og får ikke sove igjen. Foreløpig har situasjonen bare blitt verre. Hjelper heller ikke at vi har unge og ikke så erfarne kontaktpersoner på PPt og bup. Jeg er ikke sint og kjefter ikke, men jeg er så ufattelig oppgitt og lei meg over at ingenting virker. Siste uka har jeg gått med en konstant følelse av å måtte kaste opp. Jeg ser også på min når hn ligger rolig og sover. Lurer på hva som har skjedd med det perfekte, lille barnet mitt, føler desperasjon i forhold til at jeg ikke har kontroll over situasjonen, utviklingen, at vi ikke kan gjøre normale «familieting». Lurer på om det vil komme en endring til det bedre eller om det vil bli enda verre og hvor lenge jeg kan håndtere det om det blir verre. Er så ufattelig tøft å stå i dette og så kommer fordømmelsen man leser i alles ansikter når de blir vitne til barnets utagering i tillegg. Anonymkode: 4af5d...f42
  5. Østerdølen

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Kontakt media,så kanskje det skjer noe. Vet om ett tilfelle der en ung far truet og forsøkte med selvmord en rekke ganger. Han ble tvangsinnlagt i tre (!) dager, men sendt hjem fordi han lovte psykologen at han ikke skulle ta selvmord.... 12 timer etter at han kom hjem, løp han foran en trailer og døde...
  6. I dag
  7. Anonym bruker

    Savner en mann

    Hvorfor skal du det? Anonymkode: 35577...da4
  8. Anonym bruker

    Savner en mann

    Nei Anonymkode: ea208...8f9
  9. Anonym bruker

    Endring i oppførsel/personlighet, voksen

    Noe slikt kan det naturligvis også være Anonymkode: 04df2...d5a
  10. Anonym bruker

    Endring i oppførsel/personlighet, voksen

    På ingen måte Anonymkode: 04df2...d5a
  11. Anonym bruker

    Endring i oppførsel/personlighet, voksen

    Hadde tenkt at du sikkert hadde det vanskelig i livet ditt nå HI Anonymkode: 04df2...d5a
  12. Anonym bruker

    Endring i oppførsel/personlighet, voksen

    Forskning har faktisk vist at folk blir litt mer stabile, empatiske. rundere i kantene og dyktigere på relasjonsbygging med årene. Er ellers enig med deg i at verken konklkktskyhet eller det å lange ut mot andre, er hensiktsmessig. Hadde ikke beskrevet atferden hennes per nå som unormal, men det at det er en stor endring er noe å tenke over. Høres ut som HI har en del sinne og irritasjon inni seg for tiden. som kommer ut på ikke- hensikrsmessige måter. Anonymkode: 04df2...d5a
  13. Anonym bruker

    Endring i oppførsel/personlighet, voksen

    Det kan være så mangt, men jeg antar endringen er situasjonsbetinget og knyttet til stress. Anonymkode: 04df2...d5a
  14. Anonym bruker

    Fikser alt selv?

    Du må begynne å ta mer plass. Ingen kan tenke seg frem til hva du ønsker, du må si det. Jeg stiller opp for alle rundt meg, men har også begynt å si ifra når/hvis det er noe jeg trenger. Nå sist spurte jeg storfamilien (tante, søskenbarn, søsken, foreldre) om de kunne tenke seg å male innendørs for meg. Jeg tåler ikke maling, men skulle selvfølgelig gjøre alt forarbeidet. Slekta trommet sammen og malte stue, spisestue, kjøkken og gang på 3 dager. Mens jeg var på "ferie" i mammas leilighet. Dette var et "stort" eksempel, men greia er at du må ta mer plass. Og er du 100% ærlig med familie og venner om hvordan du har det, vil jeg nesten garantere at de ikke har tenkt over det. For "slike som oss" fremstår jo veldig sosialt kompetente og de fleste sitter da hver for seg og tror du har mange å lene deg på. Derfor tar de ikke kontakt, for "noen andre gjør det sikkert". Etter at jeg var ærlig om at jeg ikke har noe særlig venninnenettverk å snakke med, har familien blitt en enorm støtte. De få venninne jeg har, har blitt enda nærere venninner. Anonymkode: a72a6...a16
  15. Anonym bruker

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Ring sykehuset, kontakt pasientombud, bruk media, er mitt råd Anonymkode: 6700d...2ed
  16. Anonym bruker

    Kan de virkelig sende hjem en suicudal mor?🤔

    Ja, det er helt vanvittig. Har som påtørende måtte ringe og mase daglig på psykiatrisk akuttavdeling for å utsette utskriving av psykotisk og suicidalt familiemedlem to dager etter alvorlig selvmordsforsøk (vedkommende hørte stemmer, var enda suicidal og ville selv ikke skrives ut). Anonymkode: 6700d...2ed
  17. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Har du familie som kan avlaste deg litt ❤️? Anonymkode: 88eef...e43
  18. Anonym bruker

    Andre med barn med store utfordringer? Er så sliten for tiden

    Og det kommer fra den som er her inne og krangler omtrent døgnet rundt. Fei for din egen dør. Skikkelig lavmålsinnlegg fra deg. Anonymkode: 5a280...6dc
  19. I går
  20. Anonym bruker

    Jeg skal ta flere tøffe valg i livet.

    Men tror du at det er best for ungene å komme hjem om noen måneder? Har noe endret seg, så de kan være i hus sammen, har det blitt bedre? Anonymkode: 81c5e...582
  21. Anonym bruker

    Jeg skal ta flere tøffe valg i livet.

    Ja, begynn å oppfør deg som en voksen. Ikke lemp voksne valg over på ungene. Du må ha økonomisk hjelp av naboene dine….. vi skjønner at det er foreldrene dine, men likevel. Bli voksen og ta ansvar for alle ungene Anonymkode: 2d273...781
  22. Anonym bruker

    Jeg skal ta flere tøffe valg i livet.

    Siden når? Hva mener du? Anonymkode: f7066...daf
  23. Anonym bruker

    Jeg skal ta flere tøffe valg i livet.

    Ja, er derfor det er vanskelig! Fordi barna kommer først, men jeg skal jo overleve også Anonymkode: f7066...daf
  24. Anonym bruker

    Jeg skal ta flere tøffe valg i livet.

    Ja, det er tøft. Men når situasjonen er som den er, så er det trygt og godt fot barna å bare løpe innom meg. Og de skal ikke bo hjemmefra mer enn noen mnd til Anonymkode: f7066...daf
  25. Anonym bruker

    Fikser alt selv?

    Rundt meg er det mange som er kronisk syke eller skadet. De ringer gjerne meg for råd, bistand eller praktisk hjelp. De ringer for å ventilere og kommer gjerne til meg for å føle seg bedre. Det er helt i orden for meg å hjelpe. Jeg er tross alt frisk. Men av og til savner jeg veldig det at noen er der for meg. At noen ser at jeg har mye på meg og avlaster meg. Bare fikser noe for meg en dag jeg har for mye på listen. Kanskje hjelper en av de andre som trenger hjelp. Løfter humøret mitt en dag jeg er litt ekstra sliten. Inviterer på treff uten tanke om at jeg skal være hobbypsykolog eller bistå med praktisk hjelp. Nå tilrettelegger jeg hele tiden for andre (kanskje også på bekostning av meg selv), men det er ingen som tilrettelegger for meg. Noe flere som har det på denne måten? Anonymkode: a9593...acc
  26. Anonym bruker

    Savner en mann

    Hvorfor mener du det? Anonymkode: 49868...cc6
  27. Anonym bruker

    Ufør-hvor mye man gjør per dag

    Da tar du kontakt med lærer og sier at lekser for dette barnet utgår da det bare ender opp med utagering og dårlig stemning. Hvorfor presse igjennom lekser når det ender opp med utagering? Ingen av dere som vinner på det. Anonymkode: 26d96...4b5
  28. Anonym bruker

    Hvordan er det å gå fra enebolig til tomannsbolig?

    Dette svaret er så typisk utlendinger! Tåler liksom folk så bra, men bare innen deres egne oppsatte rammer. Anonymkode: a6e0c...f68
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...