Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. frk Nilsen

Er dette noe dere synes er ok fra partner?

At han går på fest og drikker seg full et par ganger i året er jo ikke noe problem. Problemet er jo hvordan han oppfører seg dagen derpå. Det er helt uaktuelt å ligge som en bortskjemt 17-åring som ikke en gang gidder å tømme bøtta selv. Jeg kan fint dra på fest å komme hjem full og seint, men jeg er alltid oppe i rett tid og blir med på aktivitetene familien har planlagt! Kommer lagt med formen med en smootie, kaffe, vann og paracet.
  3. Anonym bruker

Og du har rett til å bli behandlet med respekt. Og rett til å leve uten ham. Høres ut som om du og barna vil få det bedre uten ham, for han mener tydeligvis at han har rett til å behandle deg dårlig. Jeg skrev 99,9 % sikkert at han ville blitt en eks... nå er det 100 %. Anonymkode: f9c13...6d8
  4. Anonym bruker

Mannen min får ikke farspermisjon

Problemet her er at mannen vil ha lønn for avspaseringstiden og permisjon fra arbeidstiden. Det blir nesten som om han skulle hatt en jobb der han jobbet mye en uke og ingenting en annen uke, men fikk lik lønn for hver uke. Da ville det ikke blitt riktig å kunne få perisjon bare fra ukene med arbeid og vanlig lønn fra de ukene han ikke jobbet. Feroen tror jeg han får utsettelse for, men ilke avspasering. Anonymkode: b8499...92e
  5. Anonym bruker

POLLEN, når jeg går på 20mg aerius, øyedråper..

Det kan være at deler av plagene er selve pollenstøvet som irriterer, og at ikke alt er allergi. Selv jeg som ikke er pollenallergisk klør og svir i øyene og nesa nå som det er så mye pollen, tørt vær og Sahara-støv i lufta. Du burde jo kunne få nesespray forebyggende og ved behov, øyedråper, evt astmamedisiner, singulair, og prøve andre antihistaminer for å se om de virker bedre? Anonymkode: f8379...d08
  6. Anonym bruker

Jeg skal på intervju som barnehagelærer

Jeg dikk spørsmål om interesser, hvordan de kan brukast i barnehagen, om jeg liker å være ute, hva jeg liker med det, om jeg liker forming, synging, pedagogiske tanker, spørsmål om hvordan jeg ville løst ulike situasjoner osv. Les årsplanen til barnehagen, snakk litt om det. Det viser at du er forberedt og har lyst på jobben😁 Anonymkode: f2142...693
  7. Anonym bruker

Problemet her er jo at han ikke bryr seg om at jeg sier det. Han mener at han har rett til å ta seg en fest og drikke seg full, derfor gjør han det. Han har rett til å gå hjem til seg selv, derfor gjør han det. Han har rett til å legge seg i egen seng, derfor gjør han det. Han har rett til å oppholde seg i egen stue, derfor gjør han det. Han har rett til å synes det er greit å la ei bøtte med spy forpeste stua, derfor gjør han det. Hvis jeg har et problem med dette, er det jeg som må reise bort/legge meg i stua når han kommer hjem/tømme spybøtta. Det er selvsagt mye mer ved denne situasjonen enn jeg har skrevet. Disse fyllesykeepisodene er bare en av mange ting som gjør samlivet veldig vanskelig, men jeg ville gjerne vite hva andre tenkte om det. Anonymkode: da151...954
  8. Jeg er nyutdannet og har endelig blitt innkalt til intervju. Hvilke spørsmål bør jeg forberede meg på? Glad for svar! Anonymkode: 39531...d76
  9. Anonym bruker

Hva tjener dere netto hver måned?

Ca kr 35.000,- utbetalt utenom overtid, med overtid pleier jeg å ligge på 40-44.000. Årslønn på rett under kr 660.000,- Anonymkode: a8c36...abb
  10. Anonym bruker

Muligens rotet meg opp i feil fyr

Men har du ikke fortalt ham at du ikke vil ha noe mer med ham å gjøre? Om ikke bør du gjøre det - og det inkluderer også "hverdagslige meldinger", hvis ikke sender du blandede signaler til ham. Anonymkode: 5ada2...8f4
  11. Anonym bruker

Muligens rotet meg opp i feil fyr

Tenker å kontakte politiet imorgen. Selvsagt er jeg urolig og føler meg utrygg etter alt dette,men jeg kan ikke bare flytte på dagen med ett barn. Han har tatt kontakt idag også men forsatt bare hverdagslig melding,ingenting om at han prøve å få meg tilbake eller noe sånt. Anonymkode: 5e70e...325
  12. Anonym bruker

Tur i Stavangerområdet

Hei. Imorgen har jeg fri fra jobb. Jeg er en småbarnsmamma. Livet går stort sett i ett. Og det er egentlig fint.... Men jeg savner veldig litt tid alene. Det er så sjelden jeg bare får være alene. Jeg tenkte at jeg skulle ta en tur helt alene imorgen og heller hente ungene litt tidlig i barnehagen 🙈 har noen er tips til en fin tur i Stavangerområdet...? Det må være en tur jeg rekker å være ferdig med på maks 4 timer 😊 Anonymkode: c4597...990
  13. Anonym bruker

Jeg drar på fest langt flere ganger i året enn to. Jeg kan og komme hjem rimelig full. Men så våkner jeg tidlig, står opp uavhengig av om jeg er fyllesyk eller ei og tar meg av hus og hjem. Jeg ligger ikke på sofaen hele dagen og syns synd på meg selv! Ibux og Paracet og en god dose væske gjør susen! Han får ta seg sammen Anonymkode: ff8da...9c9
  14. Anonym bruker

Hva når far ikke godkjenner at barnet skal ha Vipps???

Det er riktig som en skriver at fylkesmannen kan frata eksmannen din ansvar for barnets økonomi. Jeg fylte ut et skjema og sendte fylkesmannen. Fylkesmannen informerte så banken og eksmannen min om at jeg fikk det økonomiske ansvaret alene. Jeg vet ikke om vipps-nekt er god nok grunn, men det finner du ut av. I mitt tilfelle hadde eksmannen forsynt seg av barnets konto uten grunn. Da sønnen min skulle få vipps holdt det at jeg signerte. Anonymkode: 45469...de4
  15. Himmel og hav

Ta med løker/deler av planter når man flytter?

Snakk med kjøper og hør om de har noe i mot at du deler noen planter eller tar med deg noe så lenge det er noe igjen og det se pent ut etter deg. Det er ikke sikkert de er hageinteressert en gang og har tenkt å planere og lage tennisbane uka etter at de flytter inn.
  16. Anonym bruker

POLLEN, når jeg går på 20mg aerius, øyedråper..

Går på det samme som deg, og har nesespray i tillegg. De siste dagene har vært grusomme. Våkner med gjenverkede øyne, klør over alt, har astmapust, nyser i ett sett og ser helt forferdelig ut. Kan ikke bruke sminke (den renner bare av). Lite stas å gå på jobb når man snørrer, nyser, klør så i øynene at man nesten ikke kan se, og i tillegg ser ut som et potethode som har mistet øynene. Utenfor hos oss er alt dekket av pollen. Naboen har en gigabjørk som er i full aktivitet om dagen. Drømmer om båt, og vurderer å dra på hytta og heller ta den 2,5 timer lange reisen til jobb hver vei. Anonymkode: 2ec0d...48f
  17. Himmel og hav

Neste fest får han booke seg inn på hotell og bli der til han er i form igjen. Det hadde vært helt uaktuelt å ha noen liggende og småspy i stua her. Om han ikke klarer å ta vare på seg selv dagen etter en fest, så får han begrense seg på festen.
  18. Anonym bruker

Mette Marit sitt ekstremt blonde hår.....

Hun går ikke til frisøren to ganger i året, hun går nok hver måned Regner også med at de farger bare etterveksten, og resten av håret blir ikke slitt og stygt av å farge bare toppen... Anonymkode: 8b56e...988
  19. Anonym bruker

Hva betyr dette på eBay?

Noen som vet? Anonymkode: 16ba5...15b
  20. Tiaelia

26 desember....

Gratulerer ❤️ 10 des her krysser fingrene for oss begge!
  21. Tiaelia

Desember

Termin med første barnet 10 desember, krysser fingrene for at dette går veien ❤️ Jeg er 26 år gammel å bor på Sørlandet.
  22. Det går an å vente til etter begravelsen med å ha dødsannonse, og skrive at begravelsen har skjedd i stillhet, men ellers kan du jo ikke diktere hvem som skal komme. Vil tro mange av dine venner også kjenner foreldrene dine og da vil de jo ofte gå i begravelsen... Anonymkode: 9077c...caa
  23. Anonym bruker

Doh! ☹️ Men det er jo ikke noe poeng å ta permisjonen når jeg er ferdig, for da har jo han avspasering og ferie! Vi får skjekke opp med fagforening hva de sier! Anonymkode: d50ad...de1
  24. Anonym bruker

Hva når far ikke godkjenner at barnet skal ha Vipps???

Om du har foreldreansvar alene kan ikke banken kreve andre underskrifter enn din. Anonymkode: df13f...fe0
  25. Anonym bruker

🤣 Takk for en god latter! Og fint svar! Rektor er enig med mannen min, og vil gi ham utsettelse, men sjefene over derigjen vil ikke. De som jobber med han, mener ikke at det er en ulempe at han blir borte i starten av året, så lenge han kommer tilbake etter permisjonen! 😅 Håper ikke dette vil bli tatt til retten 😱 Anonymkode: d50ad...de1
  26. Anonym bruker

Ikke alltid: https://www.ldo.no/nyhhttps://www.ldo.no/nyheiter-og-fag/klagesaker/Likestillingsombudets-klagesaker/2003/Larere-fodselspermisjon-og-avspasering-/eiter-og-fag/klagesaker/Likestillingsombudets-klagesaker/2003/Larere-fodselspermisjon-og-avspasering-/ Dette er 15 år gammelt, så meget mulig reglene er endret. Hi, sjekk med forbundet eller LDO. Anonymkode: 6d040...759
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden