Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Hva når far ikke godkjenner at barnet skal ha Vipps???

Da må du snakke med far. Har han sagt noe om hvorfor han ikke vil godkjenne det? Anonymkode: 0d0c6...889
  3. Oppretta vipps til ungdommen. Da må far og godkjenne, men det har han ikke gjort. Hvordan få orden på det da? Nå får hun ikke sendt penger i vipps, bare tatt imot, og da er jo halve poenget borte. Er det noe banken kan overstyre? Anonymkode: e235a...e6b
  4. Anonym bruker

Å føle seg hjemme på et sted

Jeg trivdes aldri på hjemplassen min. Var lettet da jeg flyttet til Bergen for å studere. Der følte jeg meg hjemme! Men etter endt studie måtte jeg flytte videre, og endte i Nordnorge. Har nå bodd her 15 år og føler meg hjemme! Jeg kommer uansett ikke til noen gang å flytte til min hjemplass. Mentaliteten og omgangstonen der passer ikke for meg. Det eneste jeg savner er foreldrene mine. Anonymkode: 74037...929
  5. Min datter sier i dag at øynene svir og klør, og dette kom plutselig i dag. Hun hadde kjent litt i går, men ikke slik som i dag. Hun har ikke vært plaget med dette før. Hun er 10 år. Anonymkode: d56f7...bab
  6. Anonym bruker

Når jeg han ikke godtok venneforespørslet..MEN

Man trenger ikke være venner for å chatte på Messenger. Hvis det ikke er mulig å legge han til igjen, så har han sperret deg når han avslo Anonymkode: 9e4db...4c4
  7. Anonym bruker

Jeg føler meg ikke hjemme på hjemplassen min, så her er det omvendt Anonymkode: f10ce...564
  8. Anonym bruker

Når kommer det man fikk igjen på skatten på konto?

Akkuray det samme tenkte jeg 😂 Anonymkode: af3ec...cc5
  9. Anonym bruker

Mellom Norge og Tyrkia... blir psykisk knekt.

Kanskje, men som noen andre over skriver så er jeg kanskje ikke særlig frisk nå. Da føler jeg det er dumt å begynne å prøve å "rømme" fra problemene. Men det er litt feil at han blir en flukt, for jeg fikk følelser som om det skulle vært hvilken som helst mann. Og mine evige kamp mot følelsene gjør de jo bare værre. men jeg kan ikke fatte hvorfor han fremdeles skulle ha interesse for meg. Jeg vil på en måte ikke forstyrre, men virker ikke som han har tenkt slik. Anonymkode: 3b09f...c2c
  10. Anonym bruker

Har barnefar rett til å få beskjed fra nav...

Siden dere har barn sammen har han vel krav på å få vite hva du har i lønn, men om han får vite akkurat hvilke stønader det er vet jeg ikke. Han kan jo bare søke nav om å få justert bidraget så henter nav inn opplysningene som trengt, han får vite vedtaket etterpå (og der står det vel hva du tjener?) Anonymkode: 4c8de...a8c
  11. Anonym bruker

Godt skrevet! Det er akkurat sånn det er. Jeg var mye alene de første årene, hadde kun mannens nettverk. Etter noe år kom jeg i gang med utdannelse, fikk meg jobb her, ble med i koret og korpset og engasjerer meg generelt mye mer. Føler meg absolutt hjemme her nå. Selv om hjemlengselen til mitt fødested stadig vekk dukker opp. Anonymkode: 33ae7...706
  12. Anonym bruker

Hva tjener dere netto hver måned?

15400 kr + 4700 kr i uførepensjon fra KLP.Jobber 60% og har 20% uførepensjon + 20% ulønnet permisjon. Anonymkode: c40c1...06d
  13. Jaja, hun visste nok at hun gjorde noe ulovlig, og tåler helt sikkert at du ble skikkelig sint. Så snakker dere om det når dere begge er rolige. Anonymkode: ada56...9b9
  14. Anonym bruker

Jeg tror det er føere ting som avgjør om man føler seg hjemme et sted. En ting er at man kjenner selve stedet godt. Her jeg bor vet jeg hvor alle veiene går, hvor det er skiløyper, hvilken butikk pynter ekstra til påske, hvor jeg fonner bær, hvilke stier som er best å løpe på i regnvær osv. En annen ting som er viktig er å kjenne menneskene. I det legger jeg ikke bare å ha noen gode venner, men å ha mange man er på hils med og ha et stort nettverk. Vissheten om at du betyr noe for mange mennesker rundt deg betyr mye. Den tredje tingen jeg tenker på er historien. Det betyr mye å kjenne til hva som har skjedd før og hvorfor alt er slik det er. I tillegg tror jeg man føler seg mer hjemme der man er med på å påvirke fremtiden. Da blir du en del av stedets historie og det blir lett å føle seg hjemme. Jeg tror ikke følelsen av å føle seg hjemme et sted kan påvirkes mye av en selv. Hvis man kommer til et nytt sted og bruker tid på å bli godt kjent på stedet. Få tak i kart, gå og sykle masse. Dra op opodagelsestur i nærmiljøet året rundt og bruk alle dd tilbudene som finnes på dette stedet slik at du blir godt kjent. På samme måten som jeg tror det lønner seg å gjøre seg kjent med omgivelsene tror jeg det er viktig å gjøre seg kjent med menneskene. Les lokalavisen, meld deg inn i det lokaøe idrettslaget, sangkoret og lokalkontoret til ditt parti. Bli kjent med mange mennesker, bde dem du liker og dem du ikke liker. Følg med på "sladder" og smil til dem du møter. Samtidig kan deg være lurt å lese lokalhistorie, gå på møter om veiutbygging, engasjer deg i gruppa som driver med strandrudding osv. Hvis du har fokuset mot stedet der du bor nå, og ikke der du kom fra tror jeg du har gode muligheter tol å føle deg hkemme på det nye stedet i løpet av noen år, men hvis hele fokuset blir liggende på gamle venner og å reise "hjem" i helger og ferier tror jeg det er mindre sansynlig at det nye stedet noen gang blir "hjemme". Anonymkode: 688e2...080
  15. Anonym bruker

Du er JAGGU MEG en solstråle ☀️ Anonymkode: 7f502...d09
  16. Hvilke stønader jeg får fra nav? For å evt endre bidraget? Anonymkode: 38c05...0a1
  17. Hver dag? Tviler. Da handler det hvertfall om prioriteringer. Vi kan selvfølgelig ta en ettermiddag hvor vi raker og pynter i hagen, men større prosjekter som å sette opp gjerde tar vi gjerne sammen når vi har fri likt på helger og lignende. Passer det seg sånn kan selvsagt mannen gå i hagen og snekre på gjerde etter jobb, mens jeg ordner inne. Men jeg forventer ikke at han skal gjøre det etter jobb hver dag. Da prioriterer vi tid med barna som vi ikke har sett hele dagen. Anonymkode: 3e074...89c
  18. Anonym bruker

Jeg chatter med flere på messenger om praktiske ting, uten at vi er venner på fb. Så det går fint an. Anonymkode: 5b4f8...ec2
  19. Anonym bruker

Da ville jeg tenkt at det var tydeligere å avslå venneforespørselen enn å ignorere - fordi det ville bety at den bare ble liggende der uten å bli besvart. Kanskje han ikke ser det som at spørsmålet var å ignorere deg - men ignorere venneforespørselen. Er du sikker på at han vil få dine meldinger hvis du sender gjennom chat da? Man kan sende meldinger til folk man ikke er venner med, men de havner i meldingsforespørsel og ikke i inbox Anonymkode: 1bc3f...c06
  20. Anonym bruker

Ingenting i veien med humøret her. God sommer til deg og😎 Anonymkode: 9c6e9...5c9
  21. Anonym bruker

Kan man ikke steke en høne?

Tusen tusen takk. Blir høne til kvelds da, etter 4-5t i ovnen. Anonymkode: 59463...af5
  22. Anonym bruker

Hva tjener dere netto hver måned?

44 000 netto pr mnd. 850 000 brutto pr år. Jobber i IT og har ingen fradrag å snakke om, så da blir det mye skatt. I tillegg til grunnlønn har jeg overtid og tillegg med 48% skatt. Anonymkode: 5d03b...0fe
  23. Anonym bruker

Men hvorfor er det mulig å chatte med han og ikke legge han til? Det står alternativ under; Bekrefte, avslå venneforespørsel, eller ignorer. Anonymkode: 95b52...70d
  24. HanneMari Egmont

Stygge kommentarer som ikke blir slettet

Hei Når det gjelder avsporinger tillater vi at man går litt vekk fra hoveddebatten, så lenge man returnerer til den. Enkeltkommentarer om et annet tema er ok. Det blir som en naturlig debatt i det virkelige liv, der man kommer innom andre tema mens man diskuterer et hovedtema. I tillegg har vi en viss takhøyde, selv om vi ikke lar direkte personangrep stå. Admin ser på alle rapporter, men det er ikke alt som rapporteres inn som er direkte regelbrudd. HanneMari, forumansvarlig
  25. Today
  26. Anonym bruker

Kan man ikke steke en høne?

Har aldri spist stekt høne. Fått i suppe og gryte. Kokt i noe hvertfall. Anonymkode: 18fd8...090
  27. mamma til adhd gutt<3

Skoleferie og jobb-river av meg håret!!!

Jøss!!!
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden