Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Enslig mor. Hva skal jeg velge hos NAV?

Om dere har barna 50/50 altså delt omsorg så er ingen enslige forsørgere. Da deler dere foreldre på omsorgen til barna deres og du kan ikke "velge" noe fra Nav. Det du planlegger og har fått råd om er vel å registrere en unge på hver adresse og oppgi at dere begge er alene med et barn hver for eksempel 60-40, men så reelt dele 50-50? Dette er uredelig tenker jeg. Man har ikke reelt eneomsorg eller er alene om omsorgen for barn, man deler. Skulle ønske regjeringen strammet inn på denne mulighet, evt førte kontroll med oppgitt samvær vs. reelt samvær/ deling av søsken osv., men dette er nok dessverre vanskelig å få til i praksis. Anonymkode: 0dff0...784
  3. Anonym bruker

Essure-sterilisering og nikkelallergi - noen erfaringer?

Jeg fikk fjernet mine i 2017 etter ca. 5 år da jeg hadde en del symptomer lik de jeg hørte om fra sinte kvinner i USA. Jeg vet jeg har nikkelallergi og ville ha dem vekk. Jeg fant på nett at det var mulig å reversere denne steriliseringen, at man faktisk kunne lage barn på normalt vis igjen. Det ville koste mellom 40 og 60 tusen i England. Jeg mente jeg hadde krav på det da jeg var blitt lurt på denne måten. Det er faktisk ulovlig i Norge å ha nikkel i kontakt med menneskevev. Jeg ønsket ikke å bare operere de ut lik en vanlig sterilisering, slik de tilbød meg, jeg ønsket å beholde blodtilførselen maksimalt til eggstokkene mine. Progesteron dannes der og er den viktigste beskyttelsen vi har mot kreft. Legene blåste av mine påstander og jeg fikk ikke medhold. Ca. et år etter operasjonen fikk jeg diagnosen Hyperplasi, forstadiet til kreft i livmoren. Jeg fikk så store blødninger jeg holdt på å blø i hjel. Dette løser de elegant med en hormonspiral som gir fra seg en etterligning av hormonet progesteron. Jeg vet kvinner i USA snakket om at de måtte fjerne hele livmoren etter å ha blitt offer for ESSURE. De forberedte den gang massesøksmål ikke bare i statene, men flere land rundt om i verden. Jeg er dyslektiker å sliter med å lese fagrellaterte artikler på engelsk. Jeg fant ingen andre kvinner som ytret problemer rundt dette i Norge. Det var ved en tilfeldighet jeg kom over dette nå. Jeg har bare latt saken ligge brakk da pasient og brukerombudet ignorerte mitt rop om hjelp tre ganger på rad. Jeg har siden vært utmattet og mye syk og har ikke orket å ta tak i dette. Jeg har ikke hørt om denne dokumentaren. Hva heter den? Nå er det kanskje på tide å ta en kikke på saken igjen? Er vi fler står vi jo sterkere. Anonymkode: 844dc...e27
  4. Anonym bruker

Kunne du gått rundt uten BH som disse to kvinnene?

Nei himmel. Det kunne ikke falle meg inn å gå rundt med pupper som slenger rundt sånn som det der. Det er VIRKELIG ikke pent og jeg har aldri brukt dette ordet før, men nå kom det til sin rett plutselig: Skikkelig white trash 🙈 Har man små pupper som er helt faste seg man jo ikke forskjell så lenge man taper brystvortene så de ikke strutter. Synlige brystvorter vitner om enormt eksponeringsbehov og ønske om en spesiell type oppmeksomhet. Altså noe jeg kun hadde gjort hvis jeg ønsket den type oppmerksomhet. Feks fange mannen min sin oppmerksomhet 🥰 Anonymkode: 5038c...a36
  5. Anonym bruker

Hva er egentlig meninga med livet?

Flere arter har sex også for nytelsens skyld, ikke bare mennesket. Dyr (og til og med trær) har omsorg for hverandre, både eget avkom, andre artsfrender og til og med andre arter. Dyr og fugler kan gjøre ting bare for moro skyld, bevisste valg for å ha det morsomt. Anonymkode: 8c9a5...d07
  6. Å veilede ufaglærte og evt foreldre er da en stor del av utdannelsen barnehagelærere har og den jobben man skal gjøre Anonymkode: 54011...7f2
  7. Anonym bruker

Kjære kloke mødre til barn med ekstra behov.

Spes.ped timer blir ofte gjennomført av assistenter med lav eller ingen utdannelse. Så lenge opplegget er lagd av kvalifisert personal kan skolen sette hvem som helst til å gjennomføre opplegg med elev Anonymkode: bb067...847
  8. *Miss Marple*

Barn på besøk som ikke liker middag

Da hadde jeg virkelig smurt en skive. Jeg gidder ikke oppdra andres barn, og om han ellers er kjekk å ha på besøk hadde jeg gjerne tatt den lille ekstrajobben.
  9. Anonym bruker

Hvorfor skal du smøre ekstra mat da, kan ikke ungen bare få to skiver på tallerken sin, smør og ost ved siden av og smøre selv? Anonymkode: 45292...5da
  10. Anonym bruker

Lar barnet smøre seg mat selv, eller ber det gå hjem og heller komme tilbake senere når det har spist middag hjemme hos seg selv. Anonymkode: ac687...8f7
  11. Anonym bruker

Da får barnet spise hjemme. Gidder ikke dille med unger som er vrang og kresen i matveien Anonymkode: bdb2d...2b7
  12. Anonym bruker

Hva tenker dere ang begravelse i denne saken?

Hei, ikkje det du lurte på men istadenfor blomst til jenta eller lignende så kanskje noko ho kan kose seg med når ho er klar for det.. Gavekort på peppes, kinobilett, gavekort på klesbutikk eller noko kjekt ho kan sjå fram til ein dag ho er klar 😊 Og selfølgeleg er ikkje jenta di for ung for begravelse 😊bare vær med henne.. Tenker vennina og familien hennes vil sette stor pris på det Anonymkode: 36cd8...37c
  13. Veilede ufaglærte, veilede foreldre, dokumentasjon til du blir grønn, stategiske valg for at foreldrene skal velge din barnehage, bilder og tekst til å promotere barnehagekjeden, passe på barna istede for pedagogikk på grunn av for få ansatte, bytte avdeling på grunn av sykdom, meningsløse kurs du må gå på... Anonymkode: 1358a...95e
  14. Anonym bruker

Kjære kloke mødre til barn med ekstra behov.

Nei, det kan du ikke. Dessverre kan man ikke en gang kreve at lærere faktisk er lærere (eller adjunkt/lektor), noe som er ganske hårreisende. Det er ganske vanlig at det er vanlige lærere som får spesialundervisning, det er rett og slett ikke nok spesialpedagoger i skolen til å dekke etterspørselen. Anonymkode: c7212...dd1
  15. En venn av ett av mine barn liker aldri middagen vi lager. Uansett. Barnet vil alltid ha brødskive. Dette irriterer meg, jeg bruker lang tid på middagen og gidder rett og slett ikke begynne å smøre ekstra mat. Det er ikke fordi jeg ikke lager god mat barnet ikke spiser, det er bare veldig sært i matveien. Jeg prøver å oppmuntre til å i hvertfall smake på maten men til ingen nytte. Hva hadde dere gjort?
  16. Valkyriemamma

Hva er egentlig meninga med livet?

42
  17. Anonym bruker

Hva ville du som lærer tenkt om dette?

Det er nettopp det, de lærer jo ikke noe av leksene når det er tvangsarbeid. Jeg har selv 8,5 år med høyere utdanning (to grader), og jeg jobber ikke på samme måte med fag som mange andre. Medstudenter kunne sitte i time etter time på lesesalen, gjerne en full arbeidsdag, uken gjennom. Det klarte ikke jeg. Jeg leste her og der, fikk enormt utbytte av forelesninger, og kan umulig ha brukt mer enn en brøkdel av tiden på studier som mine medstudenter. Likevel fikk jeg like gode karakterer, og er dyktig i jobben min også. Datteren min er mye samme type merker jeg. Hun må lære på sin måte. De to andre er mer som sin far og lærer bedre ved å jobbe mer strukturert. Som lærer i VGS gir jeg ikke lekser i seg selv, men legger ut leseplan til elevene over hva de kan lese for å forbedre seg til timene. Det er helt frivillig for dem, og mine elever får like gode resultater og karakterer som mine kollegaer sine elever der de må gjøre lekser. Anonymkode: b7fb9...feb
  18. Anonym bruker

«Glemmer» brukt snus over alt

Sender en klem! Jeg tror du må skille på tingene for å få ordnet opp. Punkt 1 er hygiene og sikkerhet. Om han ikke kan kaste brukt snus i søpla må han slutte å snuse. Enkelt og greit. Det er på grunn av sikkerhet for 1-åringen og almindelig hygiene for dere alle sammen. Dere bor ikke i en grisebinge, og spytt alle vegne er ikke greit. Punkt 2 er fordelingen av husarbeid og hans manglende innsats i familien og respekt for deg. Den delen tror jeg dere må på fvk for å få hjelp til å nøste opp i. Det er et langtidsarbeid å snu holdninger og kommunikasjon. Så mitt råd er å være veldig tydelig: Om han ønsker at dere skal være en familie så må han slutte å spre snus (enten ved å kaste brukt snus i søpla eller ved helt å slutte å snuse), og så må han bli med på fvk så dere kan jobbe sammen for å få familien til å fungere. Begge punkter må oppfylles for å få familielivet på rett kjøl. Anonymkode: 7a56d...da0
  19. Anonym bruker

Og så har man den varianten som er så oppegående at de ikke trenger å bli oppdradd, menn som tar sitt ansvar med den største selvfølge, som ser partneren, som har omtanke for de rundt seg og som er opptatt av sikkerhet til ungene. Anonymkode: 582a5...4ab
  20. Anonym bruker

Du sier du vil, men vil datteren din gå i begravelsen? Anonymkode: 037d1...3b2
  21. Anonym bruker

Hvor mye og raskt er «raskt ned mye i vekt»?

Nyere forskning sier raskt vekttap er vel så bra, om ikke bedre, enn sakte 👍 Så lenge det gjøres på en sunn måte. Anonymkode: a30cd...be5
  22. Hjertefru

Slutter meg til de andre som mener at din datter bør være til stede for sin venninne i begravelsen. Du bør også være der sammen med datra di. Min datters venninne mistet sin mor på tragisk vis for noen år siden. Datteren min var da tyve, men ønsket likevel at jeg skulle bli med henne i kirka. Noe jeg heldigvis hadde anledning til.
  23. Anonym bruker

Hva ville du som lærer tenkt om dette?

Lekser er på både godt og vondt. Det er viktig med repetisjon av det de lærer på skolen og det er positivt med mengdetrening. Men det skal ikkje gå utover helsen til barna. Å kutte ut lekser helt, er jeg ikke for. De elevene jeg har som sliter, avtaler jeg med foreldre at de skal jobbe x-antall minutt hver dag. De skal da prioritere lesing! Deretter kommer puggelekse (gloser, gangerabell osv). Til slutt kommer andre lekser. Og til info, lekser er valgfritt. Selv om læreren deler ut lekseplan, kan foreldre velge å bestemme at eleven ikke skal måtte gjøre noe. Men det beste er å ha en dialog med lærer, og å gjøre avtaler som fungerer for alle parter. Anonymkode: e682c...0c9
  24. Anonym bruker

Hvor mye og raskt er «raskt ned mye i vekt»?

Jeg slutta å spise 🤷‍♀️ Anonymkode: d6f8e...2ac
  25. Hjertefru

Eneste grunnen til å ikke være tøff og direkte i en slik situasjon er hvis du er redd mannen din. Og da har du et forhold som er giftig i utgangspunktet. Enig med Superdolly. Jeg har også vært ekstremt tydelig og bestemt med mannen min, ikke akkurat i en sånn situasjon men vi har hatt andre utfordringer. Og det har hjulpet! Tror at han har vært tydelig og tøff med meg også, og jeg har skjerpet meg. Levd sammen i 25 år.
  26. Anonym bruker

Selvfølgelig skal hun gå i begravelsen!!! Det hadde jeg ikke tvilt på ett sekund en gang!! Anonymkode: 9036f...809
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...