Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Er karakterer på 3-tallet en «C»?

Den er en antakelse fra 2004, og ingen formell konverteringstabell. Anonymkode: 3dd62...928
  3. Anonym bruker

Tips til middager å lage til sørgende venninne?

Lasagne, beger med suppe, rundstykker, en lett kake i stykker, boller, lapskaus... Anonymkode: c37f2...1be
  4. Anonym bruker

Tidlig pubertet hos gutt.

Noen må være først... Og det er ikke såååå tidlig. Er han født tidlig på året? Men jeg tenker at når du sier hverken han eller du er klare enda, så er det kanskje mest deg? Ikke lett når lille klumpen blir stor.... Anonymkode: af669...e07
  5. Anonym bruker

Tidlig pubertet hos gutt.

Har en gutt som akkurat er fylt 12 år som er kommet i puberteten allerede 🙈 Han er midt i stemmeskifte ( vart ca 3 mnd) fått adamseple, masse kviser, dun på leppa, stinker svette om han ikke dusjer hver dag og vokser i en rasende fart. Uff, syns det er så tidlig, hverken han eller jeg er klar for det enda 😅 Noen her som har lignende erfaringer? Anonymkode: 23723...133
  6. Leste artikkel på NRK om en blind med førerhund hvor en taxi ikke ville ta de med pga hunden. Jeg har forståelse for at det kan være et stort problem at sjåfører nekter å ta med hunden uten grunn. Jeg reagerer imidlertid på denne uttalelsen: «Han sier at det er et klart brudd på reglene dersom en sjåfør nekter å kjøre en blind med førerhund. Fylkeskommunen åpner heller ikke for å gi dispensasjon fra reglene dersom sjåføren har allergi.» Dette betyr jo at vi som faktisk er allergiske mot hund ikke kan jobbe som taxisjåfør ettersom vi risikerer måtte ha hund vi reagerer på i bilen. Bør ikke en med legeattest/påvist allergi mot hund kunne nekte å ta med hund i bilen?
  7. Anonym bruker

15000 kr på mnd å leve for, mye eller lite?

Min erfaring er at man bruker det man har tilgjengelig uansett. De siste 3 månedene har vi hatt ca 5000,- etter faste utgifter er betalt. I tillegg har jeg tømt de 10 000,- som var på sparekontoen, men på 3 mnd så blir jo det litt i overkant av 3000,- pr mnd. Vi har ikke levd fett, og ingen har fått nye klær, men det har de heller ikke hatt behov for. Men vi har hatt mat på bordet hver dag, vi har hatt snop i påska, og drivstoff til bilen. Med litt nøkternhet, så skal vi også klare oss litt til, vi har også fortsatt mat i fryseren, men dersom det ikke kommer inn penger denne uka, så må vi nok legge noen regninger på vent, og det kan ikke bli noe av den planlagte helgeturen. Har 2 tenåringer, hvor eldste også har ekstrajobb utenom skolen. Anonymkode: c0602...99a
  8. Skal kjøpe noen blomster og gi et kort... Men vil også gjerne gi noen middager som hun kan fryse ned... Hva hadde dere laget? Jeg har tenkt på pai.... Står helt fast... Anonymkode: 42e51...ac3
  9. Helt grusomt. Leste også om en gammel bestemor som mistet syv barn og barnebarn💔 Anonymkode: 0a4a2...bf6
  10. Alle vet hvordan denne tråden vil ende. Verdi av menneskeliv, islam, mammahjerte osv.
  11. Anonym bruker

Hvit kul på innsiden av nedre øyelokk

Hadde han de så lenge? Min har vært der mange mnd. Anonymkode: 4519e...a7b
  12. Syngensang

18 år og til Syden alene?

Skal du nekte 18 åringen din å ha telefonen på soverommet?? Nettbrett, pc då? Lukke til med det. Eg har ikkje tenåringar, men kjenner eg blir oppsetsig og nasevis berre ved tanken på at nokon skulle ta frå meg telefonen etter at eg var blitt 16-17 år....då har ein jo ofte praktisk talt hybel i foreldra sitt hus og byrjar å bli ganske sjølvstendige. Og korleis skal dei læte å begrense seg sjølv når dei flyttar for seg sjølve om dei ikkje får byrje å øve heime? HI, 18 åringar er myndige, mange har budd på hybel i 2 år allereie når dei er 18 så syns ikkje ein kan hindre dei i å reise til syden. Men skal mine på slike reiser når dei blir 18 må dei betale og ordne alt sjølv.
  13. Tenker selvsagt på alle de andre som ble rammet også, men tenk å miste tre av sine fire barn💔 Anonymkode: 328ab...fc5
  14. Anonym bruker

3.6 er jo knapt over stryk. Det er ingen C. De jeg i gamle dager ga 3.6 ville i dag vært i E-skiktet. Anonymkode: 71ad7...8ba
  15. Anonym bruker

Hva er snittkarakteren fra bachelorprogrammet? Er den 3,6 vil du ikke kunne søke master med C i karakterkrav nå, men om du ellers har høye karakterer vil jo ikke den på 3,6 være absolutt avgjørende. (ellers har du fått svar over på hva karakteren tilsier i bokstav) Anonymkode: ff592...e4d
  16. Anonym bruker

Asfaltert innkjørsel....vil lage platt til uteområdet.

Nordnorge tippar eg?? Kvifor trur du du må ta opp all asfalten hi? Det er no vel berre ein fordel så slepp du at det gror ting under plattingen din? Anonymkode: a794d...a9b
  17. Til høsten ville jeg absolutt vurdert allergivakinasjon, men det hjelper jo lite nå. Har ingen råd som vil kunne hjelpe sånn rett før dagen starter med møter osv (annet enn kaldt vann i ansiktet), men ring legen og hør om du kan få satt en kenacort-T sprøyte. Det er en injeksjon av kortokoidsteroider og vil hjelpe de som ikke har god nok effekt av allergimedisin. Denne kan ikke settes for mange ganger, derfor anbefaler jeg vaksinasjon senere, men den vil kunne gi rask og god lindring over uker (eller måneder om du er heldig). Anonymkode: 500a8...1ad
  18. Ser ikke ut🙄 har viktige møter og gruer meg til å gå ut døren.. tar allergitabl morgen og kveld, øyedråper fire ganger for dag og spray to ganger for dag. Råd???? Anonymkode: ab0f5...31b
  19. Today
  20. Anonym bruker

Setefødsel eller keisersnitt. Gi meg historiene deres

Jeg valgte ks da min første lå i sete. Hadde egentlig valgt å føde normalt, men noen uker før, fikk ei jeg vet hvem er, et barn i sete. Og hun kom for sent ut og ble multihandikappet. Dette skremde meg slik at det var ikke problem å få ks. Men barnet ville ut før og hadde ikke festet seg , så ble haste ks pga blant annet navlesnoren. Men alt gikk bra. Hadde endel smerter og luft pga hadde ikke fastet slik en bør ... De neste barna kom vaginalt. De siste fødslene var de beste, men står det mellom sete og ks, ville jeg valgt ks Anonymkode: 1c242...eca
  21. Anonym bruker

Er bare nysgjerrig HI, men hvor sier man platt? Har bare hørt platting. Anonymkode: 07800...77a
  22. Anonym bruker

Vi har 3 barn, 5-11-15, og klarer å bruke 8000 i mnd på mat. Til «resten» har vi 5000. Det er ikke fett, men vi klarer oss fint Anonymkode: 5e1de...ed9
  23. Anonym bruker

Viss alt anna er betalt burde no det går fint vel? Mne eg har aldri hatt ein 14 åri g i hus, så veit ikkje kva dei forlangar for tida... Då eg var 14 år forlangte vi så mykje som mogleg, til vi ikkje fekk meir, slik er det vel gjerne i d òg. Også spørst det jo om de får mykje ut og et osb, kino, tur på byn, osv. Anonymkode: 8e6ee...de7
  24. Slik situasjonen er i dag har vi igjen 15000 kr når alle regninger er betalt. Vi er 2 voksne og ei på 14. Praktisk talt 3 voksne altså. De 15000 skal gå til mat, husholdning, lommepenger til 14 år ingen, klær. Jeg synes det er vanskelig å holde meg under 7-8000 kr i mat og mnd. Handler på rema og liv i mest. Prøver å velge sunt, men sunt er dyrt. Vi har da 7000 til andre ting, og vi går litt tom hver mnd.... da havner vi lett bakpå. Er det mine prioriteringer som er feil?? Anonymkode: c15cf...632
  25. Anonym bruker

https://folk.uio.no/berasch/Tabell-karakterMai04.pdf 3.6 er en E Anonymkode: e8143...4e9
  26. Anonym bruker

Platting Anonymkode: fcd89...c1b
  27. Anonym bruker

Tips til solkrem? :)

Enig der, ingen solkrem holder hele dagen. Cliniderm sin på apoteket hadde før at den holdt i 8 timer, men det fjernet de for flere år siden. Ingen kan garantere lenger enn 3-4 timer kanskje.... Anonymkode: 4cb5e...66d
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden