Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Past hour
  2. Anonym bruker

Jeg er syk i hodet mitt. Finnes det hjelp for dette:

Til orientering: Hvem har sagt at vi ikke klarer roe oss ned? Har til dags dato aldri angrepet noen, hverken verbalt eller på annet vis.... Det er jeg som trekker meg unna støyen, setter propper i ørene osv. Anonymkode: 4414b...7db
  3. Hva bruker han penger på? jeg er enig med deg. Jeg tenker st som familiefar kan man ikke bruke penger på tull uten å ha kontroll på utgifter. jegville innført fast trekk på fellesbeløpet den dagen han får lønn. Da er pengene alt på felleskontoen (som han tydeligvis ikke bør ha tilgang til) og pengene på kontoen hans kan han bruke. Blir det tomt hos han så er det tomt. jeg ville og forlangt å vite hva kredittkortene er brukt til. Mulig han ikke bør ha et kredittkort. Sjekk hvor mange han har og hvor store beløp. Anonymkode: 9e352...50c
  4. Anonym bruker

Det er faktisk en reell greie, og du framstår som mindre intelligent som ikke forstår dette. Jeg har heldigvis bare en mild versjon av misofoni, så jeg takler andres spiselyder så lenge de spiser normalt og spesielt dersom jeg spiser selv samtidig. Ene tenåringsgutten min datter litt, noe jeg har prøvd å plukke av ham daglig i 16 år nå, og det føles som nervene mine slår krøll på seg for hvert smatt. Jeg blir irritabel og liksom klør i hele kroppen av det. Anonymkode: e8b68...8cf
  5. Ser de får flere og flere velgere, men jeg lurer på hvor mange som faktisk stemmer på dem ved valget. Selv vet jeg ikke ennå. Anonymkode: 0e912...bd4
  6. Ja, men det må være lov til å stille krav tilbake. Jeg er nok blant de kravstore, som plager skolen, sier at barnet ikke vil jobbe med, ikke vil gjøre, ikke vil... Det er fordi jeg har et barn som gråter for å slippe å gå på skolen, for der er mobberen og lærer NN. Møter med lovnader og forklaringer har ikke hjulpet. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil kun at barnet skal gå på skolen. Anonymkode: 7fc46...f15
  7. Anonym bruker

Klubb juni

Det er min tur til å ha klubb i juni. Jeg tenker tacosuppe til mat. Til kaffi tenkte jeg først ostekake, men juni er en travel måned med selskap og planlegging av forskjellige arrangement så lurte heller på å kjøpe jordbær og vaniljesaus. Går det ann? Så usikker på meg selv og vil at det skal bli bra 🙈 Anonymkode: e9b7a...0ee
  8. Anonym bruker

Haha, ekstra intelligente? Når de ikke engang rasjonelt greier roe seg ned når de hører helt normale lyder😳🙄 Anonymkode: 3f3aa...652
  9. Jeg har lest, men ser fortsatt ikke problemet. Bostøtte, enten den er statlig eller kommunal, er behovsprøvd. har du lav inntekt, så får du, enten du leier eller eier. Fortsatt en ikke-sak. Anonymkode: d4d25...c88
  10. Anonym bruker

Hvor stor prosent av lønna di sparer du

Jeg ser uansett ikke poenget i å spare til barna. Vår økonomi blir mer romslig i takt med at boliglånet for ned, studielån forsvinner, inntekten øker og investeringer får bedre avkastning. Ved å heller investere overskuddslønn (minus en liten buffer som er grei å ha stående), øker kapitalen slik at det vil være uproblematisk å hjelpe barna økonomisk når den tid kommer. Det er langt bedre vilkår for å investere i aksjer og fond enn å sette av litt hver måned på en sparekonto. Anonymkode: 2c2c1...be7
  11. Hirka89

Pålegg gravid

Leverpostei er helt trygt å spise, jeg har spist masse av det i mitt svangerskap. God kilde til jern Norsk Cottage Cheese er pasteurisert, så det kan du også helt fint spise De aller fleste oster i Norge er faktisk pasteurisert og helt trygge å spise som gravid. Dersom et produkt er Upasteurisert så SKAL det være merket, alt annet et trygt å spise. Du kan spise alt av kjøttpålegg så lenge det er varmebehandlet og innenfor holdbarhetsdato. Du kan også spise spekepølse som salami,chorizzo osv så lenge det er godt varmebehandlet på en pizza eller toast
  12. Kanskje de faktisk er nødt til å få seg en jobb da. Anonymkode: d4766...ad6
  13. Anonym bruker

Har den siste uken vært svimmel mot høyre side..

Ja, til å begynne med var det mer anfall med den forferdelige svimmelheten, da ble jeg helt gjennomvåt av kaldsvette. Så etter noen dager kom denne underlige svimle følelsen inni hodet, uggen og uvel, kvalm men jeg kastet ikke opp, men jeg pleier som regel ikke kaste opp ved omgangssyke heller. Anonymkode: 99d4b...0dc
  14. Gud, så glad jeg er som er ferdig med barneskolebarn og spessielt barneskolelærere! Anonymkode: 1eec3...b56
  15. Og lær for all del barnet ditt å gå på do helt alene! Anonymkode: 6b793...852
  16. Anonym bruker

Har lest at dere som har dette er ekstra intelligente. Så det er vel aldri så galt at det ikke er godt for noe. Har en datter som er sånn også, hun blie vanvittig når jeg drikker kaffe, for jeg klarer ikke å la være å slurpe. Anonymkode: 80223...8cd
  17. Anonym bruker

Er dette dårlig gjort av meg?🤔

Kan du ikke overlate til mannen å holde kontakt med egne foreldre? Selv om han ikke vil konfronttere dem kan jo han ringe, sende bilder, be om barnevakt ol. Det er ikke rart at de har et nærere forhold til de andre barnebarna, men ingen bør være irritert på deg for ikke å kompansere for det. Anonymkode: 4d540...2bf
  18. Anonym bruker

Pålegg gravid

Hjelp! Jeg er til vanlig ganske kresen og synes det er fryktelig vanskelig å spise generelt som gravid. Spesielt brødmat da jeg ikke finner så mange pålegg å velge mellom. vet man ikke skal spise spekemat og spesielle oster. Skinke skal man bare spise de første dagane etter åpning. jeg liker ikke syltetøy, hvitost, makrell i tomat, tubeost... kan man spise leverpostei? Og hva med cottage cheese? har dere andre tips? går for det meste i pianøttsmør og brunost 😕 Anonymkode: 28e60...af7
  19. Jeg har vært lærer i norsk skole i årevis, og hvert år er det én faktor som forsterkes. Foreldre som tror at verden handler om dem, og sitt barn. Til dere som skal ha barn på skolen til høsten: 1) Hvert år, har skolen nærmere 80 barn som skal plasseres i 3 klasser. Det er et stort puslespill, som tar mange timer og mye energi. Denne prosessen blir ytterligere forsinket, litt mer hvert år, av foreldre som ringer ned skolen for å fortelle oss hvilke barn som «må» gå i klasse sammen, og hvilke barn som «absolutt ikke» skal være i klasse sammen. Det sier seg selv at hvis 50 foreldrepar ringer med forskjellige ønsker, så lar det seg ikke gjøre, og den allerede slitsomme kabalen, blir enda mer umulig. Sannheten er, at mange barn oppretter nye vennskap, og som regel finner alle nye bekjentskaper allerede den første dagen. Det blir spesielt interessant når en mor/far ringer og nærmest krever at «Lise» går i klasse med «Ida» fordi de er bestevenner, og så ringer «Idas» mor, og krever at de går i seperate klasser, fordi «Idas»mor ikke kan fordra «Lise» sin mor. (Ja, dette skjer.) 2) De siste par årene, har jeg fått flere telefoner fra foreldre som ønsker å diktere hvilken mat som skal være tillatt på skolen. Eksempelvis, en mor som ikke ønsket at vi skulle grille pølser på turdag, da de hadde bestemt at barnet skulle være 10 år før det fikk lov å spise pølser grunnet kvelningsfare. Eller da en annen mor mente at vi burde ha forbud mot yougurt i matboksene, fordi de hadde innført yougurt som lørdagsgodt hjemme i sitt hus, og det ble urettferdig for hennes barn. Husk, at dine valg for din familie, ikke vedrører andre! 3) Dette er ment som en vennlig påminnelse: Ikke sammenligne ditt barn med andres ❤️Noen lærer å lese med det samme, andre bruker lengre tid. Noen løser matematikk i et rasende tempo, mens andre trenger litt ekstra tid. Det er plass til alle, og alle får lov å lære i eget tempo. Det er ingen rett eller gal måte❤️ Anonymkode: 43135...e26
  20. Men hvorfor klarte han ikke å betale da? Har han rotet pengene bort, betaler han mye på gjeld, har han måttet bruke de på noe veldig viktig? Jeg synes det har litt å si jeg da Anonymkode: 6ef08...2a1
  21. Anonym bruker

Mat til mange som både barn og voksne liker?

Pasta Anonymkode: 72775...1ca
  22. Anonym bruker

Tror man må skyve egne følelser til side, og tenke på hva som er best for barna. Jobben vår er jo å være den bufferen... Barna vet jo ikke om dette manglende initiativet, og hvem som har "skylda", de ser jo bare at de ikke er viktige. Jeg er heller ikke for den type passiv agrissivitet. Jeg mener at det er bedre å ta en ordentlig prat, istedenfor bare å kutte ut. Igjen, ta en runde, hva er best for barna og hva ser/opplever de? De skal ikke måtte ta på seg og ta konsekvensen av de voksnes utfordringer. Anonymkode: 82d75...37c
  23. Anonym bruker

Jeg har gjort det samme som deg hi. Mamma tror hun er verdens beste mormor, men vi er alltid nedprioritert uansett hva så gidder ikke mer. Eneste gangene hun gjør en innsats er for å imponere sin egen mor eller sin nye samboer. Det blir til kontakt 1-2 ganger i året. Takk og lov for svigers som virkelig gjør en innsats her. Vi besøker dem nesten hver uke. Anonymkode: 4204c...507
  24. Det samme tenkte jeg Anonymkode: 28854...9bf
  25. Anonym bruker

Er det mulig å fjerne et slikt arr?

Jeg hadde forsøkt med et 1 mm dermastamp som har samme prinsippet som micronål ruller. Jeg har selv redusert arrene mine betraktelig med en 0.5 mm dermaroller kombinert med en 1 mm dermastempel og White Lotus scar serum. Jeg har hatt acne (cystic) i flere omganger over mange år, dette skapte en arrete ru hud. Dermaroller behandlingen ha forvandlet huden min for nå er den frisk og fin. Får ofte høre at huden min gløder, det føles godt etter så mange år med problemhud. Jeg bruker enda dermaroller i ny og ned men nå er det mer for å forebygge rynker, gi bedre produktabsorbering samt å friske opp huden. Anonymkode: da3c8...c98
  26. Og du kan underbygge denne påstanden din?Hvor mange er mange?2?5?30? Og NEI,dette er ikke noe problem,for har du så liten inntekt at du faktisk får bostøtte, er inntekten så liten at du ikke får lån.Så les deg opp litt,du.
  1. Load more activity

Artikler fra forsiden

• Create New...