Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hello girls!

Så godt å høre at du har det bra Maisen. Spennende tider med alt som skjer av utvikling i magen din nå ;). Hvor mange uker er du forresten? Har du vært hos legen for å høre hjertelyden?

Koslig å høre at du fatter mot og optimisme igjen Nina, samtidig som mannen også er mer motivert. Det er tungt å dra "lasset" alene, så jeg håper at dere finner ut av det. Betyr det at du fjerner egglederne, og så setter igang med forsøk? Hvor lenge må du vente etter at du fjerner disse? Håper det har vært årsaken og at du nå har og får oppleve å bli gravid. Vi heier på deg her på sidelinjen ;)

Jeg er igang igjen med en pergotimekur, for så å ta sprøyter 300ie (litt høyere dose enn sist). Jeg var hos legen og sjekket egg 2. mensdag og de kunne se 6-7 folikkler. Disse skal nå stimuleres til å bli flere samt at de skal vokse seg store og sunne. Skal til ny time på torsdag. Det blir spennende...Så kanskje skjer det uttak og innsetting innen 14 dager.;) Merker at mannen har begynt å miste litt håpet, men jeg prøver å oppmuntre så godt jeg kan. Han har heller ikke tro på akupunktur og fotsone, så der føler jeg meg litt alene. Han vil jo heller ikke la seg behandle. Men man kan ikke presse disse guttene. Det er vi damene som må stå for den største påkjenningen uansett ;). Jeg er ihvertfall fornøyd med antall egg så jeg håper at ting går som det skal fremover.

I dag er en litt merkelig dag. Jeg hadde termin 7.nov i fjor. Kunne nå hatt et barn med downs syndrom på 1 år. Men jeg angrer ikke, -jeg bare håper at jeg vi gang kan oppleve å bli mor og far for et lite friskt barn. Man må leve i håpet!

Ha en fin dag!

Fortsetter under...

Hallo, jenter!!

Høres lovende ut Apriljenta, her er det absolutt mulighet for en gravid jul:-)

Fint at du har funnet framt til "gutsen" igjen Nina, blir spennende og følge deg også! Titter da innom forumet en gang for uka eller så.

Jeg var til jordmor på tirsdag og fikk høre hjertelyd:-) Betryggende.

Plages med årebetennelse i et ben, det er ganske smertefullt. Behandlig har ikke hjulpet, det er snart to uker siden jeg fikk det. Har tatt antibiotika i 4 dager, hjalp litt med det samme. Jeg kan ikke få betennelsesdempende pga av graviditeten. Skulle gjerne blitt bedre snart - reiser på langweekend til Paris på fredag.

Er 15+4 i dag.

Ha ei fin helg:-)

Klem

Hei igjen damer!

Ja da var jeg ruger igjen. Satte inn 1 egg i går. Fikk kun ut 2 denne gangen og begge ble befruktet men det andre utviklet seg ikke som det skulle. Det andre var bra så vi får satse på at dette er gullegget.

Dette er min 6 innsetting. Har hatt 3 uttak og 2 frys fra før.

Et lite tankekors over hva som har skjedd på 2 år!

Slimhinnen var ca 12mm og med fosterklister og akupunktur i går og i morgen så håper jeg dette nå går riktig vei. Jeg synes jammen jeg har fortjent det ;)

Så kjedelig å høre at du har fått årebetennelse Maisen. Har du prøvd fotsoneterapi? Er dette noe som kommer av graviditeten mon tro?

God tur til Paris, kos deg og slapp av. De har sikkert mye fint bebitøy der ;) Selv skal jeg til Brussel dagen etter blodprøvetest, men jeg vet vel svaret innen en uke sånn ca på min egen kropp.

Au revoir!

Åhh så spennende Apriljente!!! :-D Og så bra slimhinna var! Dette lover bra!!

Hvordan kjennes det å være ruger igjen? Er du sånn som liker å snakke litt om det, eller foretrekker du å ligge litt lavt...?

Skal krysse masse fingrene for deg!

Håper du har kost deg i Paris, Maisen, og at det går seg til med den årebetennelsen!

Hei Nina.

Det er helt greti å snakke om rugetiden. Merker at håpet er ikke så veldig stort.....har jo blitt skuffa såå mange ganger før! Men men...

I helga har vi også gått 2 laange turer i marka. Jeg klarer jo ikke sitter rolig ;). Det var deilig å få tankene over på noe annet, og at det skjedde noe. Skal til akupunktur igjen i morgen. Har lest tilbake på maisens symptomer og hun sa hun kjente noe etter en uke...så jeg får være tålmodig litt til. Har bittesmå stikkinger og småømme brystvorter. Ellers ikke så mange sympt på dag 4.

Jeg skal tenke på deg masse på deg når du fjerner egglederne. Det hørtes ut som det ikke var så veldig vondt, men smerteterskelen er jo forskjellige fra person til person. Men da har du kommet et skritt videre, og det går nok bra skal du se ;) Jeg grudde meg til oppblåsing av egglederne for et par år siden, men det gikk veldig greit, men så er det jo kanskje ikke såå voldsomt inngrep..

STÅ på Nina!

Søndagsklem fra

SÅÅÅ bra- du er jo ruger igjen, jo :-)

Nå er det virkelig din tur XXX. Kjenner godt igjen følelsen av at håpet ikke akkurat er stort. Slik var det med meg også. Hadde lite symtomer. Litt ømmhet i brystene, bare.

Paris var en opplevelse - har sett mye og trasket desto mer på kort tid.

Der var det bare å ta undersåttene i bruk - ikke en taxi og oppdrive da det er streik på Metroen der. Tror streiken berørte busstrafikken også, iallefall minimalt å se av de. Gikk nesten i meste laget, men var ikke den eneste som ble sliten!

Mandag skal jeg på UL igjen. Blir nok litt nervøs igjen... Vil ikke helt slippe taket. Har ikke begynt å kjenne liv ennå, synes nesten det er på tide nå, men det er jo lenge siden jeg fødte sist - så det kan vel ta lengre tid denne gangen. Blir kanskje regnet som 1.gangs fødenede igjen.

Ønsker dere lykke til!!!!!

Stor klem

Annonse

Heisann, der var du tilbake!

Ble det mye shopping av babytøy montro? ;)

Ja storbyferie betyr ofte mye trasking, men det er så utrolig koslig.

Jeg gleder meg til langhelg fra den 30. Dagen før skal jeg ta blodprøven, men som regel vet jeg svaret tidligere.

Klamrer meg til dine utsagn vedr. at symptomene kom mest etter en uke. Lurer på om man opplever forskjell fra gang til gang mht graviditetssymptomer. Mine var ganske tydelige sist.

Vel, skal ikke dvele mer om dette.

Nå er det snart JUL og i dag kom det et lite melisdryss av snø, litt nord for hovedstaden! ;)

stor klem

Hei!

HVordan går det med deg, Apriljenta? Håper, håper...

UL i går unnagjort :-) Var som vanlig urolig i forkant, men heldigvis var det grunnløst. En fin liten baby sprellet rundt der inne. Morkaken ligger som en støtfanger i framkant, så det er derfor jeg ikke har kjent noe ennå. De siste par dagene har jeg hatt en liten fornemmelse, men helt, helt diffust.

Småtten gjorde seg kostbar og ville ikke vise oss om det er jente eller gutt. Ikke fordi det spiller noen som helst rolle, men hadde vært veldig morsomt å få vite da.. Så om det ikke blir noen flere UL fram mot fødsel, så forblir det en hemmelighet.

I Paris ble det faktisk 0 shopping, bare masse severdigheter. Helt greit, det var for liten tid til begge deler :-)

Klem fra meg til deg

Hei Maisen!

Joda, det blir negativt denne gangen og. Begynte å spotte på lørdag og det har fortsatt å småblø frem til nå. Har hatt null symptomer etter dag 3....ikke vært oppblåst engang, så jeg hadde mine anelser. Tar vel blodprøve på torsdag som avtalt. Vel, har nå blitt skuffet for 5. gang så man er jo nesten vant til dette....Sukk.

Så nå er jeg veldig usikker på hvilken vei jeg skal gå. Om jeg skal fortsette på Aleris, og tankene som surrer er om jeg har blitt litt resistent mot hormonene. Det var så innmari få modne sist. Det samme skjede med sprayen. Tilslutt virket den ikke.. Har jeg egg nok igjen i kurven?? Hvorfor vil ikke dette/disse perfekte befruktede eggene feste seg?? Jeg synes jeg selv har prøvd "alt". Hatching er av interesse også, men må finne ut litt mer først. Jaja... dette var en liten klagemail fra ei ganske frustrert og skuffet apriljente; Skal det bli min tur noen gang..???

Godt å høre det går riktige veien for deg nå ;). Du må nyte julen med stor fin mage og følge utviklingen hvert sekund (som om du ikke gjør det fra før hehe)...Det er jo fantastisk med ditt lille under!

Hvor langt har du kommet nå? Jeg heier på deg her fra sidelinjen

klem

Kjære deg,

det er faXX ta meg så urettferdig dette!!!!!!!!!!!!!!! Unner deg av hele mitt hjerte at du skal få oppleve å være like heldig som jeg har vært!!

Skjønner godt at du er litt skeptisk til "hormoneringen" Jeg følte selv før mitt vellykkede forsøk at kroppen protesterte. Derfor ønsket jeg å prøve i naturlig syklus, og droppet også alternativ behandling. Følte liksom at det hadde hopa seg opp med alt.

Selvsagt kan det godt være et sammentreff at jeg ble gravid uten noen "stimuli". ;Men det at FSH vedien min gikk så pass bra ned, det er jeg sikker på at jeg kan kredittere vellykket aku.behandling!

Ja, det er en deilig følelse at det går riktig vei for oss nå. Det er egentlig først nå at vi for alvor begynner å glede oss over dette underet!Var på UL mandag, og er 18+1 i dag. Begynner å føle bittesmå dult nå, morkaka ligger i fremre vegg og virker som en støtdemper - men sparkene blir vel snart mer merkbare tenker jeg.

Hadde så lyst til å få vite om det er jente eller gutt, men bebisen var ikke særlig samarbeidsvillig. En liten blyging :-)

Blir det ikke flere UL fram mot fødselen blir det en hemmelighet dette.

Er ellers frisk og rask, perioder med trøtthet ennå - men det har bedret seg. Jobber 50 %, har gjort det lenge nå. Følte jeg kunne bevilge meg det med god samvittighet.

Håper du finner fram masse pågangsmot og kommer fram til en behandling som lykkes!! Kommer til å følge med deg.

Stor klem

Å så søtt med den lille støtdemperen som noen sparker i :) :)

Sikkert utrolig å kjenne de små bevegelsene etter hvert. Får nesten tårer i øynene .. snufs. Såg to utrolig søte baby/barn på vei til jobb i dag også. Hjelper ikke når tanta flommer.

Har droppet å ta blodprøven, totalt bortkasta. Man bare vet liksom.

Skal ringe dem senere i dag og se an videre. Har ikke bestemt meg om Norge eller Danmark. Tror ikke jeg blir gravid på normal syklus. Har jo ikke blitt gravid normalt på 5 år!!

Aller først skal jeg ta en celleprøve, 3 å siden sist. Gruer meg til det svaret....underlivet har gjennomgått utrolig mye siste 2,5 år..

Nå gleder jeg meg til førjulstur i morgen. Skal drikke vin og kose meg.

Ha en fortreffelig dag maisen, jeg setter pris på at du ser "om" meg. Jeg er jo igjen alene av de jeg kjente best på "ass.b".. Jeg håper å komme etter i 2008.

klem!

Så tråkigt att det ikke lyckes før dig apriljente-66.

Jag såg att du undrade om hatching i Danmark. Tror att om du legger in ett nytt inlegg om det så får du nog en del svar. Har lest om flere som har gjort det, kommer bare ikke ihåg vem?

Så kul att det børjar sparke maisen, tiden går då fort, syns ikke det er lenge sen du fick positivt. Lycke till vidare begge 2, og nina40+ likaså.

Kjære deg apriljente!!

Så utrolig leit at det ikke gikk, ord blir fattige... Det er så utrolig trist og føles så urettferdig at en ikke skal kunne lykkes etter såpass mange forsøk. Fordel er at du VET at du kan bli gravid! Har lest innlegget ditt ifht hatching. Det høres jo spennende ut! Bra du holder fokus og ikke gir opp. Vet at du føler på det å være 41, men du er fortsatt "ung". Jeg er 44 og jenter på 46 som både prøver å bli gravide, og har blitt gravide sier til meg at jeg er fortsatt "ung" så jeg prøver å ta det til meg..

Har unnagjort laparaskopien nå der alt gikk som planlagt. Forventer å starte opp med IVF over nyttåret.

Fint å høre at det går så bra med deg Maisen, det er inspirasjon og håp til oss andre! :-)

Takk for at dine gode ønsker lilly01!

Stor klem

Annonse

Hei Apriljente!

Blir vel kanskje å avvikle denne tråden her nå. Det er jo egentlig din og Maisen sin tråd..

På tide med nye tråder! Ser du har fått masse spennede svar ifht å reise til Danmark, spennede tider igjen nå da... !!! :-)

Ville mest dytte litt på denne for at du skulle se at jeg hadde svart deg!

Klem fra Nina

Hei Nina jeg synes det er koslig å holde tråden, men blir gjerne med på en ny. Her er det koslig om det kommer til flere også, men den blir jo milelang etterhvert da *ler* ;o)

Har du vært og fjernet nå? Høres ut mellom linjene at du er fylt med litt håp og tro for neste runde, stemmer det?

Så utrolig flott at dere har kommet til enighet med en ny runde ivf, så får vi støtte hverandre så godt vi kan.

Ja vi har vurdert Danmark nå. Og er jo glad bare jeg kommer så langt å få tatt ut flere egg. Har nå etterhvert skjønt at det ikke er noen selvfølge!

Utrolig spennende det de gjør i Danmark på det område. Tiden er inne for å tenke nytt. Jeg begriper ikke hvorfor ikke klinikkene i Norge har forståelse for det, de viser jo til positiv statistikk. Håper nemd og lover gjør det til en mulighet i Norge. Behovet er jo økende!

Snakket akkurat med en venninde, hun er 46 og prøver på andre mann. Det er ikke så enkelt, men håpet har hun og det er veldig positivt!

Jeg krysser fingrene for alle flotte damer på denne siden.

Hyggelig at du titter innom Nina ;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...