Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo!

I går var jeg på farten med bytur med shopping og teater - full pakke - ikke hjemme før ved midnatt. Merker godt graviditeten når en er med på sånt. Blir fort sliten...

Symtomene er i hovedsak 1 fortere sliten/slapp og trøtt, puppene strutter - merkelig at de skal forandre seg så fort! 3 ømmhet i underlivet.

Håper så inderlig at du skal bli overrasket, og at det har klaffet for dere allikevel. Men en kjenner jo kroppen sin godt etterhvert.. Men med masse hormoner innabords kan det jo hende man blir lurt. Satser på at det er det som skjer med deg. Om du går på progynova så dukker ikke mensen opp før et par dager etter du har sluttet å ta dem. Har du tenkt å teste på rugedag 14?

Kjenner godt den følelsen av det at andre også blir skuffet. Min mor og søster vet om at vi var prøvere, men siden jeg har barn fra før kan ikke dette sammenlignes. Min samboer har ikke ønsket at hans familie skal vite noe.

Da jeg leverte urinprøve hadde jeg en temmelig god følelse for at den skulle være positiv, men valgte å ikke si dette til sambo.

Nå skal søndagen nytes med en tur ute i sola.

Fortsetter under...

God søndag du gravide og helt sikkert enda vakrere kvinne ;):) :)

Gjett hva jeg gjør akkurat nå? Sitter i godstolen og tar meg en baylais ;o). Spottingen begynte i dag (rugedag 13, sa feil i går).

Så løpet er nok kjørt, og hopper over å ta egen grav.test. Gleder meg til å slippe stikkpillene i kveld. Å ta blodprøve i morgen virker meningsløst. Har ingen symptomer på at jeg er gravid, og overskuddet har vært upåklagelig. En deilig dag i solen har hjulpet på humøret ;)

Morgendagen blir å vente på telefonen for å få resultat av blodprøven, samt planlegge neste time for ny runde. Sukk, merker at vi begge begynner å miste motivasjonen. Men det hjalp veldig at du ble gravid altså, jeg håper din hcg har steget til over skyene ;)

Ha en vidunderlig uke ;)

Så utrolig urettferdig og leit Apriljenta!!!!!!!!!!!!!!!!

BLir skikkelig trist på dine vegne.

Leste i et annet innlegg at blodprøva di var negativ.

Nå må du bare krumme nakken og igjennom et nytt forsøk. Har fått med meg at du har bra med eggreserver ennå og det er kjempepositivt!!

Du skal se at det kun er en gang som skal til.

Om du synes det blir skikkelig vanskelig og være motivert i neste forsøk, så trøst deg med at det var jeg, tilgangs, nå ved siste frys. Vurderte nesten å ringe å si at de skulle kaste egget som var igjen. Hadde null tro på det. Tenk det...

Håper jeg kan være til litt inspirasjon mht til alder og at det faktisk går ann å lykkes. Det er mange uker fram ennå, men starten er god. Ny HCG på 22. rugedag viste 11634.

Stor trøsteklem til deg. Kommer til å tenke masse på deg, og titte innom for å se hvordan det går framover.

Tusen takk Maisen og snøfilla.

Og utrolig flott som hcg-en stiger?? Dette går riktige veien skal du se ;)

Og tenk at dere nesten var i ferd med å gi opp, og så skjer det??

Er det så mye som ligger i det psykisk egentlig? Det har jo skjedd i flere tilfeller. Jeg er utrolig glad på dine vegne.

Husk å oppdatere meg med uker 6+ osv, nå da ;) Det er såå koslig :)

Jada, eggene var bra sist, så jeg får håpe de ikke har gått ut på dato. Har allerede mottatt resept på pergotime, så den starter jeg med i neste syklus.

Fint om du kommer innom dette forumet av og til også ;O)

Stor klem fra "tante"

Hei Maisen og Apriljente!

GRATULERER med graviditeten Maisen!!! :-D :-D :-D

Det er jo bare helt fantastisk! Så moro, gir håp til oss andre!

Leit det ikke gikk Apriljente, men det hjelper hvertfall litt å ha nye forsøk å se frem mot... Du har en utrolig fin holdning til det hele!

Takk for fine svar på mitt siste innlegg.. Er fortsatt i tenkeboksen på hva som skjer videre. Har ikke helt orket å mobilisere enda... Mange tanker, og kjenner for første gang at alderen tynger litt (har fylt 44...)..

Vet om 2 på 46 som er gravide nå, men det er naturlig og ikke IVF.

Vel, lykke til videre i svangerskapet Maisen! Så utrolig spennende, og så moro for samboeren din! :-)

Lykke til til deg Apriljente på neste forsøk, det blir spennende! Plutselig så er du gravid du og! :-)

Stor klem

Annonse

Hallo :-)

Så var endelig 1. UL unnagjort. Var så utrolig nervøs, har jo vært igjennom et par nedslående UL i fjor -

MEN denne gangen var det en høyst levende "huleboer" der inne. Ligner nå mest på en reke ennå da :-) Hjertet slo så fint så, og størrelsen var helt normal.

Skal inn til ny UL om 2 uker. Betryggende å bli fulgt opp!

Takk for hyggelig hilsen Nina. Håper ting faller på plass.

Apriljenta: Håper det går fort til du er igang igjen.

Tenker på dere!

Stor klem fra en trøtt og til tider meget uggen og ikke minst lykkelig

Snufs, så utrolig vakkert! En liten reke med bankende hjerte.....Et hjerte som bare flyttet inn i din kropp? Det er jo et lite under!

Gratulerer, nå har du passert et stort hinder og herfra går det nok bra skal du se. Jeg leser tilbake på linken her og det er jo bare noen få uker siden du sa du skulle sette inn i naturlig syklus. Kanskje er det ditt naturlige egg (dvs ikke det du frøs ned) som har festet seg?

Er du allerede 7 uker nå? Du har EN ting å gjøre; holde meg oppdatert på alle mulige symptomer og hvordan formen og magen er . Det er jo såå koslig!

Jeg håper du finner ut at hva du/dere har lyst til å gjøre Nina. Håper du tar beslutning som gjør at du ikke angrer i ettertid. Vi er her for deg for å gi støtte og motivasjon ;)

Nå har flere av de jeg har hatt mest kontakt med de siste 2 år blitt gravide her inne, så nå må det jo snart bli min tur?? :)

Og ja, nå er det snart oktober, og klar for nytt forsøk. Var jo så heldig å ha mange egg og en tykk fin slimhinne sist gang, men det er ingen selvfølge så det blir spennende/skummelt i neste runde.

Stor klem fra

Hei igjen:-)

Klart det snart blir din tur Apriljenta!!! Sender deg tonnevis av positive tanker og vibber og plenty med babystøv :-)))

Det er jo litt pussig å¨tenke på at vi aldri kan vite om den lille krabaten er er liten frysebaby eller om den er "hjemmelaga"

Så når folk om en stund lurer på om det er prøverørsbarn vi venter, så kan jeg jo svare at jeg ikke har den fjerneste anelse ;-) Da lurer de nok fælt, he-he.

Formen de siste par dagene har vært bedre. Ikke så uvel. Puppene er ømme og betraktelig større. Dolly Parton neste :-) Er sulten hele tiden. En utfordring hva en skal putte i seg uten å bli seende ut som en hvalross... Har spist så mye frukt og grønt at jeg har fått forstoppelse, og siden kaffe smaker pyton for tiden så er jeg temmelig stinn!

Ha en fin kveld!

Klem

Hei, takk skal du ha Maisen for din optimisme.

Ja det er en litt merkelig situasjon du er inne i, i og med at du ikke vet at det er frys eller naturlig egg du har blitt gravid med. Men var det slik at du har blitt gravid 2-3 ganger før, uten ivf?

Synd at kaffen ikke smaker godt lenger og at det er et slit å få slukket matlysten :) Luksusproblem..hehe

Har du blitt fysen på noe spesiellt kanskje ? Bergens tidende eller kritt? Mange rare historier jeg har hørt om der.

Uff, humøret mitt er på bånn om dagen. Lite tiltakslyst og alt virker litt tungt... Har akkurat vært gjennom en rotfylling og har hatt mye vondt inntil jeg fant ut hva det var. Er det høsten montro..Sexlysten er ikke akkurat på topp og jeg gir litt "f" merker jeg. Ikke bra!

Jaja får håpe troen, optimismen og lysta kommer tilbake......

Ønsker deg en flott uke Maisen65..

Søndagsklem fra

Hei Apriljenta!!

Hvordan går det med deg? Håper du begynner å se litt lysere på situasjonen. Ikke så lenge til du starter opp igjen?

Har vært til ny UL i dag, 8+6 uker på vei. Tiden raser ikke akkurat avsted... full av bekymringer...

Så i dag fikk vi heist skuldrene ned igjen for en stund. Alt ser strålende ut :-) Helt som det skal være. Nå ser ikke nurket ut som en reke lenger, men som en marsboer :-) "hele" 2,2 cm - merkelig at noe så lite skal gjøre så mye ut av seg ;-)

Reagerer på forskjellige lukter. Dattera i huset hadde tacokveld her for noen dager siden - usj så kvalm jeg ble av lukta!

Ellers så hjelper det jo mot kvalmen å spise - merkelig det der.

Neste skritt på vegen blir duotest i uke 13. Time ble bestilt i dag.

Tenker mye på deg, håper prosessen går etter planen og at resultatet blir mange fine egg.

Stor klem

• 2 uker senere...

Hei Maisen.

Nå har det gått enda en uke, hvordan er formen din?

Håper de verste bekymringer har sluppet taket. Du er nesten i uke 10 så dette går bra skal du se. Den første ultralyden er jo bare såå spennende, så nå er jo det hinderet passert. Hadde også gjort det samme som deg med duotest. Har du vurdert fostervanns- eller morkakeprøve? Regner med at din samboer er lykkelig for tiden også? :) Intet er bedre enn å se lykken stråle fra sin kjære.

Det går bedre med meg. Fortsatt litt tiltaksløs men begynte å trene igjen og det hjelper på humøret! :) Ellers så går tiden veldig fort. Plutselig var oktober gitt, hehe. Jeg er kampklar for nye forsøk nå. Håpet at mensen skulle komme for fullt idag slik at jeg kan dra til UL og blodprøve i morgen, men foreløpig er det bare spott. Evt. må jeg utsette en dag. Så krysser fingrene for at alt går like bra denne gangen med kort regime og ingen cyster.

Jeg krysser fingrene for deg Maisen, hold meg oppdatert på uker og dager da.

Stor klem til mor og lille marsboer ;)

Hei Apriljenta:-)

Formen er ganske bra, mest uggen på kveldstid faktisk. Så morgenkvalme er et ukjent fenomen for meg :-)

Magen er fortsatt veldig treg, men det løsner da en gang i blant. Holder på å forske meg fram til noe som skal hjelpe. Vondt med mageknip!

Har fått time til duotest den 18. Er da 12+2 på vei. Kommer til å grue meg på forhånd. Ordet fosterdiagnostikk virker temmelig skremmende. Det at de skal lete etter avvik... Men forhåpentligvis får vi gode resultater. Spørsmålet om forstervannsprøve avventer vi til vi har resultatet av testen. Tror ennå at vi skal slå oss til ro med et godt resultat, selv om den ikke er 100% sikker.

Kan jeg spørre resultatet på din duotest? Var det den som avgjorde at du tok forstervannsprøve?

Krysser fingrene for at du er i rute, og at du har fått startet behandlingen!

Stor helgeklem til deg!

Annonse

God kveld i stuen!

Hyggelig å høre fra deg Maisen, jeg kan formelig se din mage vokse seg stor og rund nå ;)

Er enig vedr. uttrykket fosterdiagnostikk......men i veldig sjeldne tilfeller er det unntak så får håpe prøvene på din baby får et hyggelig resultat.

Du spør om resultatet på min duotest som jeg hadde for 1,5 år siden. Det var etter utvidet ultralyd (pga alder) - de kunne finne en forstørret nakkefold - at jeg fikk tilbud om duotest. Prøvesvarene viste at jeg hadde 50% sjanse for at barnet hadde downs. Fikk da tilbud om en morkakeprøve tirsdag etter den fredagen de ringte. Den gjøres mye tidligere enn fostervannsdiagnose (før uke 14 eller noe deromkring). Det gjorde jeg vaginalt pga. morkaken lå langt nede. Jeg vil tro at de tilbyr deg morkaketest hvis det er noe "feil" med blodprøven.

Min status: Fikk mensen onsdag 3. og hadde fått time hos legen torsdag morgen for ul-sjekk og blodprøve. UL gikk bra ca 8 eggfollikker kunne de se og blodprøven var postitiv, dvs ikke noe forhøyet FSH verdier. Skulle begynne med pergotime samme dag. Det var jo veldig greit. Så skulle jeg få resept og sjekkliste i posten, noe jeg fikk på fredag. Så hva skjer? JO, jeg åpnet først brevet i dag der det står at jeg skal begynne med sprøyter i dag mellom 19 og 21. Men de har jeg jo ikke hentet ENNÅ?? Hallo, hvor fjern går det an å bli??

Så nå må jeg ringe i morgen og høre hva jeg nå skal gjøre.UFF jeg er bare SÅÅÅÅÅ lei meg, og jeg vet ikke hvor huet er om dagen. Jeg er liksom veldig MED men ikke MED like vel. Det går plutselig VELDIG fort i svingene...phu..

Jeg får håpe det går bra, dette har aldri skjedd før. Alt har blitt fulgt til punkt og prikke.

Ikke mye å få gjort noe med, jeg får bare håpe på det beste.

Stor klem til dere to ;)

Hei,

ennå en uke er gått - alt synes å være bra med lille bebisen :-), men jeg er spent og litt urolig - dagen for duotest nærmer seg. Selv om en ser fram til mest sannsynlig å få en bekreftelse på at ting ser normalt ut, så er det klart at tankene spinner rundt å få en annen beskjed...

I så tilfelle satser jeg på at jeg får tilbud om morkakeprøve, så en slipper å vente lenger enn nødvendig (fosterv.prøve taes så vidt jeg vet ikke før i u 17 på St.Olav)

Ellers er formen litt opp og ned, noen dager er det nesten så en ikke kan tro at en er gravid, mens andre dager er det liksom ingen tvil!

Har måttet begynt med strikk i bukseknappen ;-)

Håper virkelig at forglemmelsen din ikke hadde noe å si for forsøket ditt.

Krysser fingrene for at du er godt i gang :-)

Stor klem!!

Hei Maisen, dette går bra skal du se. Det er vel 1,5% eller noe sånnt som sier at det kan være noe "feil". Og jeg har en magefølelse på at det går bra jeg ;). Hadde også tatt en ny morkakeprøve hvis legene anbefalte det. Jeg heier på deg. Hva blir termindatoen forresten, og hvor mange uker er du nå?

Det gikk ikke så bra med forrige oppstart. Legen sa ganske enkelt at forsøket måtte avbrytes, og vente 1 mnd. Sist mandag var jeg langt nedi kjelleren etter den beskjeden. Er det virkelig mulig, var jeg egentlig klar for dette?? Etter en time på fotsone sist uke, prellet frustrasjonen av. Det er ingen ulempe å vente en måned mente hun og det er jeg jo enig i. Ingen stor katastrofe. Så nå må vi prøve på egen hånd, og gjøre tilværelsen så hyggelig som mulig :).

Så pr. i dag er det vel eggløsning, så vi gjør så godt vi kan ;).

Tenk å fått til et barn ved egen hjelp? DET må væe luksus ;)

Hei Maisen og Apriljente!

Så spennende at det går så bra med graviditeten Maisen! Ønsker deg masse tvi-tvi på duo-testen! Jeg har som Apriljente en god følelse for deg!

Nedtur med en gang og ikke få startet, Apriljente, men som du sier så en det jo ingen ulempe å vente en måned. Jeg kjenner meg igjen på det der med å være litt fjern under forsøk, selv om jeg prøver å være fokusert å få med meg alt. Jeg klarte en gang å glemme å ta ut mer av en type av medikamentene som jeg skulle sette sprøyte den kvelden, og så var det tomt gitt... Måtte kjøre til apotek som hadde kveldsåpent som heldigvis hadde inne! Men samme som deg at jeg kunne bare ikke tro at det gikk an å være så sløv oppi det hele... Det sier vel litt om det "presset" det egentlig er å være gjennom en sånn prosess...

Ønsker deg masse lykke til med neste forsøk når du starter opp, og tenk om dere hadde fått det til på egen hånd!!! :-)

Jeg er fortsatt i tenkeboksen, men har begynt å mobilisere litt. Har vært på ettersamtale på klinikken først nå. Legen min nevnte eggdonasjon for meg. Ifht alder så er sjangsene mye større da. Er ikke helt der enda, og mannen min er hvertfall ikke det, men jeg syntes det hørtes spennende ut.

Så er det å ta stilling til om jeg skal fjerne de væskefylte tette egglederne mine som kan forsure klima i livmora og medvirke til at eggene ikke fester seg (legen har henvist meg mens jeg er i tenkeboksen). Om jeg skulle gjøre det vil jeg prøve IVF mer enn bare en gang til, men vet ikke om jeg får mannen min med meg på det..

Det er så MYE og føles som DET prosjektet hele gravditetsgreia. Har plutselig begynt å leke med tanken på adopsjon. Da VET man jo at det blir et barn. Men mannen må også "motiveres" ifht det... Han har forsonet seg greit med at det ikke blir barn, men jeg klarer ikke helt å slippe tanken på det å være en liten familie. Så mange vanskelige valg, og tungt å i tillegg måtte "motivere" mannen.

Men sånn er nå situasjonen. Så får se hva det blir til etterhvert.

Igjen, sender masse gode tanker til dere begge! :-)

Klem

Hei Nina, hyggelig å se deg her også! :)

Så flott at mobiliseringen er i gang. Ingen ting er værre en frustrasjon som stopper helt opp og man ikke evner å se fremover. MEN det er muligheter - opp til flere som du sier. Det virker litt skummelt med eggdonasjon og adopsjon, og jeg skjønner godt at den tanken må modnes. Det er så fint at det finnes mulighet for samtale med klinikken som gjør at en kan se muligehetene og at det faktisk er flere som gjør det samme og få kontakt med disse. Slik sett er internett en fantastisk ting!. Ved samtaler og informasjon får en modnet tankene. Jeg er av den oppfatning at man må prøve det som prøves kan før man gir seg. Selv har jeg vurdert adopsjon men nå er det jo engang slik at man må undertegne på at man har sluttet med ivf før man kan sette igang en slik prosess. Så tar det for 3 år før det skjer noe.

Ja jeg var nok helt på bærtur på siste påbegynte forsøk. Det føltes da ut som jeg skulle på en reise, og kom på flyplassen og såg at flyet tok av, helt grusomt! Men nå er jeg inneforstått med det, og det er vel 2,5 uke til jeg skal oppsøke legen igjen.

Krysser fingrene for at du/dere kommer frem til en løsning Nina ;)

Juuu-huu:-)

Her er en gla'-nyhet fra oss to:

Fikk tlf fra sykehuset i dag: 1/533 for downs og 1/1472 for andre alvorlige kromosomfeil. Som for en 31 åring kunne de fortelle (Ut fra kun min alder, før testen, var det 1/39 og 1/72)

Så dette er noe vi absolutt kan leve med :-)

Nakkefold ble målt til 1,5mm

Termin er 1.mai

Om behovet for å vite 100% har vi ennå 3 uker å tenke på i forhold til å ta fostervannsprøve, men slik vi føler det nå så holder dette for oss.

Huff, for en lei situasjon du havna i Apriljenta, men kanskje det var en mening med det. For alt en vet så kan denne syklusen være bedre enn forrige. Krysser fingre og tær her jeg sitter - det er din tur snart!!:-)

Nina:ønsker deg alt godt - håper dere kommer fram til en løsning!

Stor helgeklem

Heisann nå går det rette veien her.. Så fantastisk flott resultat!

Det kan en leve med ja. Kanskje fostervannsprøve bli unødvendig nå.

Slapper du bedre av nå? 1.5 - for en fantastisk dag. Fridag til og med!

Åh, kjenner jeg er litt misunnelig på deg akkurat nå...sukk...Altså i postiv forstand :)

Jeg rykker jo stadig tilbake til start hehe. Men nå er det vel ca 1 uke til jeg skal til legen igjen. Selvsagt håper jeg jo at pergoen og kosekvelden (med høye benløft etterpå) gjorde sitt ;).

Har så lyst til å dra på en høsttur men det er litt vanskelig å planlegge i god tid iforvegen i denne prosessen..

Var hos min fotsoneterapeaut i dag, og hun er bare SÅ positiv! Flott dame som gir meg tro og håp. "når" du blir gravid sier hun. Det hjelper jo litt :)

Ønsker fam Maisen en flott kveld. Gled deg til å kjenne sommerfuglbevegelse ala små spark. Det må være helt skjønn opplevelse ;)

Hej på er.

Vill bara tipsa maisen om att det finns en annan løsning, man trenger egentlig ikke og gøre fostervannsprøve. Krukset er att jag ikke kommer ihåg vad det heter. Men det er en engelsman som tog fram en ny metod der man ikke går in og sticker med nål. Detta utførs också idag i Sverige. Tror tyverr ikke att noen i Norge gør detta, skulle isåfall vara på majorstueklinikken eventuellt. Kanske din lege vet noe mer om detta.

Lycke till vidare.

Og apriljente jag håller tummarna før dig.

Ps. Er selv apriljente i 66

Hej igen

Gløm det jag skrev. Troligen er duotesten ev det samma som jag var ute efter. Har bara før mig att han sa att det var 100% lika sækert som en fostervannsprøve. Syrran min ska leta vidare hon er rå på att leta innom forskning. Kommer tillbaka till detta viss hon finner noe. Beklager om jag gav dig tro på noe som ikke finns.

Hei og riktig god helg :-)

Duotesten ga oss et svar som vi føler er så bra at vi ikke ønsker å ta fostervannsprøve. Føler ingen bekymring med dette lengre.

Det jeg vurderer og gjøre er å ringe jordmor neste uke å be om en time. Har sluttet med crinone og albyl E for en liten uke siden og føler for å sjekke hjertelyd. Synes det er lenge å vente på UL om en måned. Skal bli godt å komme så langt at en begynner å kjenne liv. Gleder meg til det!!! Er så takknemmelig for at jeg skal få oppleve det igjen!

Glad for å høre at min graviditet kan være til oppmuntring for andre som prøver. Det er håp!! :-)

Hvordan går det med deg, Apriljenta? Tenker mye på deg!

Stor klem

• 2 uker senere...

Hei igjen dere!

Fantastiske resultater på duotesten Maisen!!! Er så glad på deres vegne!

Hvordan går det med deg Apriljente, hvordan ligger du an? Sist du skrev var det en uke til du skulle til legen neste gang..

Jeg har vært til samtale ved en annen klinikk. Legen der var ganske bestemt vedr egglederne: "De skal bort....før vi gjør noe som helst....." He-he... så det var klar tale. Begrunnet med at væska kan lekke ut i livmora og ødelegge miljøet der...

Er jo som sagt henvist til lap, og har fått frist innen 01.02.08.

Vedr. adopsjon så føler jeg at det er ganske uaktuelt. Får så "store" barn når kvinnen har høy alder, gjerne fra 4 år og oppover. Det blir liksom en helt annen greie...

Og vedr eggdonasjon så vil jeg prøve noen runder til med egne egg. Tror jeg så smått har fått motivert mannen til å gjøre noen forsøk til... Kjenner at jeg begynner å bli litt spent igjen, og så smått glede meg til å gå igang igjen på nyåret en gang... Hmmmmm...... ;-)

Gode ønsker videre til dere begge,

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...