Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, lenge siden sist.

Hvordan ligger du an i løypa?

Jeg venter på eggløsning, er på syklus dag 14 i dag, skal ha fryseforsøk i naturlig syklus.

Var inne til UL på syklus dag 11 og slimhinna var ca 7,5 mm noe som er bedre enn det jeg har hatt ved stimulert forsøk :-) Legen antydet eggløsning på dag 16, noe jeg også hadde i forrige sylus (svidde av en pakke med EL tester i ferien)

Regner derfor med at vårt siste egg skal settes inn ca den 9. Måtte det bare overleve tininga.....

Årets sommerferie er et avsluttet kapittel, har vært 1 uke på jobb nå...

Har vært for det meste hjemme, men en tur til vestlandet ble det.

For lite sol har det vært, men sørgelig lite å gjøre med.

Godt med ferie allikevel. Mulig vi tar ei uke på kanariøyene i november

- vi får se hvor fruktbar høsten blir :-)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9998344-maisen65-kaller-apriljenta66/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Here I am! ;)

Tenkte akkurat på deg Maisen65, -så hyggelig å bli etterspurt! Ja nå er det jobb igjen. Har hatt 3,5 uke og har hatt en hærlig ferie med min kjære :) Har brukt kroppen med fotturer i fjellet og har drukket vin og kost meg :)

Herlig at du også er i gang igjen og at slimhinnen virker bra denne gangen. Da må vi følge med hverandre utover.

Jeg fikk mensen 31.7 og begynte samme dag med østrogenplaster. Tar dette annenhver dag, og har plasterrester over hele magen snart , hehe. Skal til UL neste tirsdag for sjekk. Så i løpet av august blir det kanskje fryseforsøk, kanskje allerede innen 14 dager hvis alt går som det skal.

Gleder meg, selvom jeg var litt usikker på om jeg skulle ta dette forsøket denne gangen. Ble litt deppa sist, og tok det hardere enn jeg hadde trodd. Men august er bryllupsdagsmåneden og min kjæres bursdag så jeg har liksom sett på denne måneden som en lykkemåned :). Lett hvor overtroisk man kan bli.

Du nevnte eggløsning. Jeg lurer på om jeg ikke har eggløsning lengre...har hatt mistanke en stund. Godt man får hjelp i disse tider.

Kanariøyene i november høres hærlig ut. Håper jeg kan få til en sydentur i sept/okt.

Vi får krysse fingrene for en fruktbar høst, ikke sant??

Jippi!!!

Siste egget overlevde opptining og det blir innsetting i morgen formiddag:-) :-) Ingen tegn til fryseskade heller.

Var såååå nervøs i dag, og sikker på at dette ikke gikk.

Spent på morgendagen og på om egget har forsatt delingen. Det var bare 3 delt da det ble fryst. Var litt tregt med å la seg befrukte. Du skal se at dette allikevel er gull-egget!

Er i naturlig syklus nå så vi har stått på med å få det til på egen hånd også ;.) Hadde positiv eggløsningstest mandag, på 16.dag.

Krysser fingrene for oss nå - du skal se at august virkelig blir en lykkemåned for oss begge XXXXXXXXXXXXXXXX

Klem

Jeg ble så glad for dine vegne. Det er nok gull-egget skal du se :).

Hvor tykk var slimhinnen din nå, har du gått på østrogenplaster denne runden? Med litt ekstra hjelp fra kammerset så er jo sjansene enda større ;)

Lykke, lykke til. Jeg kan hjelpe det til å få rugeperioden til å gå, så du må ta en titt innom her ;)

*HEIA AUGUST*

Hei Maisen og Apriljente! :-)

Lenge siden sist!

Så fantastisk at egget overlevde opptining Maisen, og at det lot seg befrukte, selv om det var tregt.. Krysser masse fingrene for deg i morgen!!

Bra du er igang igjen du og Apriljente, og at det kanskje kan bli fryseforsøk allerede om 2 uker!

Ja det er spennende tider for dere! :-)

Selv har jeg vært ganske så deppa etter at mine 3 forsøk ga negativt resultat... Vi er jo avhengig av IVF for å lykkes, og alderen er definitivt ikke på min side. Har ikke bestemt enda om vi skal prøve igjen.. Det er mange spørsmål og mange tanker... Har ikke "skjebnen" på min side liksom, og av og til virker det som om det ikke er meningen at jeg skal få egne barn... Tunge, vonde tanker.... Har hatt fin ferie, men har liksom dette temaet med meg... Det er jo svære eksistensielle greier i livet dette med å kunne få barn.. Føler at det først nå begynner virkelig å gå opp for meg at jeg ikke kan få egne barn (har jo ikke visst det så lenge...) og det er utrolig vondt... Befinner meg midt oppi en stor sorgprosess tror jeg.. Og så ifht andre sider av saken, så koster jo flere forsøk enda mere penger, da refusjonsretten på medisiner bare gjelder for 3 forsøk.. Det er mye penger å bruke på noe som statistisk er under 5 % sjangse for å lykkes, ifht å bruke pengene på andre ting som vi godt kunne trenge.. Det er vanskelig valg å ta...

Skal fortsatt være i tenkeboksen, og fortsette bearbeiding av situasjonen, så får vi seg hvordan det blir fremover... Tar gjerne imot innspill, kommentarer fra dere hvis dere har noen... :-)

Men dere står oppi veldig SPENNENDE tider, og jeg krysser masse fingrene for dere for at august blir lykkemåneden for dere begge!!! :-) Ønsker dere masse lykke til og at dere begge får full klaff på disse forsøkene!!

Stor klem,

Hei på dere alle :o)

Bryter meg inn på tråden deres jeg...

Mest fordi at jeg ville gi ett tips til Nina :o).

Jeg vet ikke hvor dere har tatt forsøkene deres,men

om det ikke er hos dr.hausken så ville jeg ha tipset deg om ham.

Få tak i journalen din på klinikken der du har vært,ring ham,og mail ham journalen din.La ham ta en titt,og hør hva han sier.

Jeg har hørt,og lest,så mye positivt om dr.hausken,og vi har bestemt oss for at om ikke vi lykkes så skal vi dit før vi gir opp prosjekt baby...

Ta deg i hvertfall tid til å få hans uavhengige mening...

Kanskje vil du ikke angre på det :o)

Lykke til !

Hilsen

Annonse

Hei Nina 40+

Veldig hyggelig å "se" deg innom her igjen. :)

Skjønner veldig godt at du har hatt det tungt etter alle forsøkene som ikke har lykkes. Det er så utrolig urettferdig at alle som ønsker barn, ikke kan bli gravide. (Det er nok av dem som ikke bør ha barn for å si det slik...). Mange "slike" tanker som har streifet meg i denne tiden også. Men jeg har heldigvis klart å karre meg på beina og se frem mot neste forsøk. Du nevnte 5%. Hvor har du den prosenten fra? Det høres veldig lite ut. Har lest at sjansene er rundt 20-25% ved IVF og vår alder. Mht økonomi og videre forsøk, har vi bestemt oss for at vi skal sette "alle kluter til" og heller ta opp lån. Men det er jo vår beslutning og alle har selvsagt ikke mulighet til det. Jeg føler meg fit for figth til å holde ut en stund til, og vil heller ha den følelsen etter hvert at ; jo vi gjorde det vi kunne, i stedet for å angre på at vi ikke prøvde i ettertid.

Men en dag må en bare si stopp også. Jeg håper du finner ut av det etterhvert :)

Vilsågjerne; Hvem er Dr. hausken? Det kan kanskje være et tips å ta kontakt med han Nina+?

Stor fredagsklem til alle fra

Hei igjen :-)

- takk for lykkeønskninger alle sammen!

Trivelig å høre fra deg Nina, har tenkt på deg.

Jeg er jo så heldig å ha to flotte barn fra før, og jeg skjønner at det er veldig tungt for dere som ikke har noen. Mange av disse følelsene har jeg også, jeg har jo også en samboer som ikke har egne barn.

Om dette siste forsøket ikke lykkes, er det mest sannsynlig at vi ikke går for flere runder med prøverør. Blodprøve viser at FSH er lett forhøyet, noe som gir oss en lav prosentsjans for å lykkes.. Om vi mot formodning skulle ombestemme oss, vil eggdonasjon være mest nærliggende å tenke på.

- er dette en løsning dere vurderer, Nina?

For øyeblikket gleder jeg meg stort over å være på rugedag 2.

Egget var 6-delt ved innsetting, og så ut til å være av prima kvalitet flg klinikken:-) Det at alle tre eggene klarte opptining er en indikasjon på at eggkvaliteten min er god.

Slimhinna mi var også bedre nå enn tidligere(da har den vært på 8,5mm), uten at jeg fikk ekstakt mål. Jeg har ikke hatt tilførsel av hormoner i det hele tatt.

Tar crinone to ganger for dagen. Er på jobb som vanlig. Har droppa både babyklister og akupuntur denne gangen (i samråd med akupunktøren min)

Håper det snart blir innsetting for deg Apriljenta!!

Hei igjen Maisen.

Hyggelig å høre fra deg.

Nå er jeg spent på hvordan det går med rugingen? Tar du det veldig med ro nå? Sikkert lurt å være i normal aktivitet. Vi får håpe at gullegget har flyttet inn ;). Skjønner derer godt at dere vil ha et felles barn. Det knytter vel forholdet enda bedre sammen også?

Jeg skal til UL i dag for å sjekke slimhinnen, har gått på plaster nå i snart 2 uker. I går hadde jeg en fotsonetime som fikk restartet de viktigste organene i kroppen ;). Denne gangen skal jeg prøve fosterklister samt vurdere en akupunkturtime som skal hjelpe til å feste egget noen dager etter innsetting. Jeg setter alle kluter til denne gangen :)

Lykke til, det er vel i disse dager evt. befruktning vil skje. Tenk så spennnde? Kanskje har du et lite smil rundt munnen uten at du vet det.

Solskinnshilsen fra oslo ;)

Hei på deg :-)

Rugedag 9, og tiden går saaaakte. Er i full jobb og lever som normalt.

Tar crinone 2 g daglig samt Albyl E.

Merker at jeg er trøttere, spesielt utover ettermiddagen og tidlig kveld.

Satte inn egg i naturlig syklus og er på syklusdag 28 i dag... Håpet stiger litt, merker det. Evt. blodprøve skal taes på rugedag 14. Tror jeg kommer til å levere en urinprøve på legekontoret mandag morgen. Jeg pleier aldri å ha syklus over 28 dager, det mest vanlige er 26 - 27. Crinoenen kan kanskje forsinke mens litt?

Kunne jo ha kjøpt en graviditeststest, men bor å en liten plass der alle kjenner alle og føler jeg har kjøpt min andel av tester siste året.. Ikke at det har noe å si, men føler på det allikevel.

Symtomer er det ikke så mye av. Puppene er "halvømme" kan like gjerne komme av crinonen.. Har hatt bittelitt stikninger, men mikroskopisk egentlig,,

Har tempet over flere uker og i denne syklusen har temp ikke gått ned i dagene før mens. Men det kan vel også like gjerne komme av crinonen..

En er egentlig like klok, men det er vanskelig ikke å analysere i det vide og det brede.

Hvordan går det med deg da? Håper slimhinna var fin og det blir innsett snart. Eller er du allerede ruger, kanskje?

Ha ei fin helg :-)

Juhuuuuu!!!!!!!!!!!

Jeg er gravid :-)))))

På rugedag 11 har jeg en positiv test.

Klarte ikke vente lenger, følelsen for at dette var gått bra økte igjennom helga. Leverte urinprøve på legekontoret før jeg dro på jobb i dag tidlig.

Skal ta HCG torsdag, UL 10.09.

Krysser fingrene for deg!!!!!!!!!

Næhh........Er det virkelig sant??????? Uuuueeeeeeeeeeehhhhh!!!!!!

Nå må jeg jammen juble med det, ble helt satt ut her på mårraskvisten.. Ååå, så utrolig koslig! Naturlig syklus og kroppen har klart jobben uten medikamenter??!! Gratulerer så mye Maisen65, regner med du er i drømmeland om dagen nå hehe.. :) Hold meg oppdatert om symptomer da :)

Jeg satte inn 1 egg på fryseforsøk i går. Var såå nervøs i hele går, og var jo sikker på at de ikke ville overleve (pessimist)!. Men ett egg var bedre en ingen, da det andre ikke overlevde. Så når jeg fikk telefonen dro jeg opp 1 minutter etterpå. Rakk å få litt akupunktur også :)

Så nå er jeg ruger - igjen, er det dag 1 eller 2 i dag?

Denne gangen tenker jeg faktisk ikke så mye over det, men prøvde å unngå å løpe til toget i dag da hehe.

Slimhinnen fikk jeg skryt av. Den var 14 mm. Fortsetter på plaster og progesteron, fosterklister og medisiner..phu. Håper testen viser positiv om 14 dager (jeg synes jeg fortjener det..) :)

Stoor klem fra

Annonse

Så godt å høre at du er blitt ruger :-)))))

Høres veldig positivt ut mht flott slimhinne! Dette går veien, vettu!!

Skal ta HCG i morgen, blir spennende å høre verdi.

Er veldig avventende til denne graviditeten, blir det etter at det har gått galt tre ganger på rappen, og på under ett år.

- men er selvsagt veeeeldig glad for at vi har kommet så langt!

Symtomer er voksende pupper og trøtthet..

Har time til akup. i morgen. Skal ta en prat om evt. behandling framover.

Vi må holde hverandre oppdatert framover her nå :-)

Kjempeklem

Hei igjen!

En liten oppdatering fra meg: HCG på 14. rugedag var på 381. Godt å vite at spiren har klamret seg godt fast :-) For der skal den jammen være i 8 mnd framover!!

Du er vel på rugedag 5. Tenker på deg og håper dette skal gå veien!

Helgeklem

Hei igjen ;) Beklager at jeg ikke fikk svart deg på forrige mai. Regner med at du var i hundre og ønsket tilbakemelding. Det var ganske hektisk hele uka, men nå er det bedre ;)

Så kjempeflott, nå har du samme hcg som jeg hadde når jeg ble gravid. Åh, dettte går riktige vegen for deg. Ueeeeh, kiler nesten i magen når jeg tenker på hva du har vært igjennom og for en overgang til å bli gravid. Krysse krysse.

I dag er jeg på rugedag 7. Av symptomer`?? Tja....det har jo ikke vært så mange stikkinger, som jeg hadde "dengang", men i løpet av helga har magen blåst seg opp, og jeg kjente lit på puppene - har de blitt mere ømme?? Jeg har tenkt lite på dette forsøket, mannen min og. Vi har ikke hatt så store forhåpninger. Men har det festet seg så har det vel skjedd i løpet av helga. Uff... Det er så utrolig spennende.

Hvordan var dine symptomer igjen, merket du noe forskjell etter 1 uke? Jeg begynner å bli symptomjeger nå ;)

stor klem

Hei!

Symtomene var veldig få hos meg. Puppene begynte å bli litt ømme fra ca en uke etter innsett. Økte vel på litt utover, men ikke veldig.

De har vært temmelig ømme den siste uken, men nå begynner jeg å få en dårlig følelse...

Mye mindre ømme i dag. Vet jo at det ikke trenger å bety noe. Hadde trodd at jeg skulle være mye mer avslappet denne gangen, men nei - begynner å bli nervøs nå. Har vel med det å gjøre at det var i sammen fasen det gikk galt sist.

Lurer på om jeg skal ta en ny HCG prøve før helga. Tenkte at jeg ikke skulle stresse med dette men... Vi får se.

Skal prøve å spore opp litt optiminsme her. Det blir nok bedre i morgen.

Lykke til videre Apriljenta:-)

Takk for hilsning Snøfilla. Håper de finner løsning på de rare eggene dine i Finland el Danmark XXX

Klem

Heisann Maisen65

Jeg skjønner din reaksjon veldig godt. Det er jo ikke rart man blir litt engstelig og ekstra gira når man har vært gjennom "helvetet" før.

Kanskje lurt å ta en hcg så slipper man å engste seg unødig. Får håpe følelsen din er bedre i dag enn den var i går da. Håpe-håpe.

Som jeg skrev i et annet innlegg på uke-34, så tror jeg at løpet er kjørt. Har samme symptomer som i sommer, dvs at kroppen mister all tegn på mulig graviditet som ømme pupper (kun litt ømme) og oppblåst mage. Tror dessverre ikke dette går riktige veien. Fikk spot på dag 11 sist, i dag er det rugedag 9. Sukk sukk og atter sukk...

Krysser fingrene for oss, tross alt ;

Puhh, ja dette er et sant mareritt av en berg og dalbane..

I dag er puppene tilbake, og jeg er kjempeglad for det. Men vet med med selv at tiden framover vil være som et opprørt hav til tider!

Tenker jeg tar en HCG på fredag.

Håper du tar feil når du tror at du tror løpet er kjørt. Måtte dette gå bra for oss begge

Krysser alt som krysses kan!!!

Å Gudsjelov at ting er normalt igjen. Du skal se den har klort seg godt fast. HCGen er jo kjempebra så sånn sett så virker det lovende. Jeg kikket i min bok fra da jeg var gravid (man skriver jo ned alt) at jeg også mistet symptomer midt inne tidlig graviditetsfase. Så det kommer og går litt vil jeg tro. Skal du på UL om noen uker? Jeg hadde UL i uke 8 og kunne se et bankende hjerte, og legen beroliget med at når det var kommet så langt så var det veldig stor sjans for at alt går bra.

Symptomene mine nå har ikke kommet tilbake, så jeg er forberedt på nedtur. Skjønner ikke hvorfor i huleste det skal være så vanskelig. Jeg er klar over at alderen er høy men.. jeg blir jo litt mer beroliget da du blir gravid og er ett år eldre..Så det må jo være håp for meg også...

Da går det fort 2-3 mnd for neste prøverørsforsøk,usj.

Endelig er det helg:-)

Skal slappe av i kveld, håper det er noe bra på tv.. Ellers er helgen belagt med planer. Fint, det tiden kan bare fly av sted nå :-)

Skal på UL 10 sept. Er da i uke 6+9

Tok ny HCG i dag. Får vel svar på tirsdag.

Håper virkelig mensen holder seg unna hos deg!!!!

Klem

Hallo Maisen

Håper du ligger i godstolen og slapper av og nyter graviditeten ;)

Hvordan er symptomene nå? Vonde struttende bryster og murring/stikkinger i magen?

Misunner deg litt altså, og jeg unner deg det av HELE mitt hjerte skal du vite :)

Jeg er på rugedag 10, ingen tegn til mens og det er jo et godt tegn tenker jeg, men så leser jeg om at man ikke får mens før etter man har sluttet med hormonene ;(, æsj, der gikk det toget også.

Har som sagt ingen symptomer, så jeg er vel 95% sikker på at dette ikke blir noe .

Min svigermor var så spent i dag, om det er muligheter for at jeg er gravid. Men jeg måtte skuffe henne for 3. gang. Hun er et typisk "jeg slutter gjerne jobben og blir barnevakt om jeg blir bestemor, det må være det største i livet-type"...Sukk, det er ekstra tungt når andre blir skuffet også.

Fortsatt god helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...