Gå til innhold

har du noen formening?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Det er fint om folk greier å uttale navnet riktig. Jeg gikk i klassen til en gutt som het Dennis, en lærer gikk å kalte han Denise hele året og det gikk ikke an å få han til å si Dennis. Men navnet er fint det, men man må ta med i regningen at ikke alle greier å uttale Denise og Dennis riktig, det blir for noen det samme navnet.

Annonse

Hehe... Å jo du, det ville nok kommet spørsmål om uttale, ja, mye fortere enn hva du tør å tro...

Veldig mange fra den eldre garde ville nok uttalt navnet som det står, rett fram Denise, med E til slutt. Å tro noe annet, er rett og slett å være blåøyd, dessverre.

Jeg liker ikke navnet Denise, verken med sånn eller slik uttale, jeg liker best norske/nordiske/europeiske "vanlige" navn - sånn er det bare. Ellers er jeg enig med dem som sier at barnets fornavn ikke bør krasje med etternavnet. Har man et rotnorsk etternavn, så passer det veldig dårlig med engelsk/amerikanskklingende fornavn.

Hansen er et greit eksempel - jeg kan godt finne på mer avnaserte kombinasjoner som Denise Kringlebotn, Denise Myhre, Denise Holthe etc... Hvis dere trenger hjelp med tenkingen.... Må si jeg er imponert over at der husker alle innleggene jeg skriver og memorerer min forslag...

Jeg kjenner en gutt som heter Denis, som uttaler navnet sitt som man på engelsk ville uttalt jentenavnet Denise. Så det finnes altså gutter som heter Denis og ikke Dennis. Så når jeg hører om jenter som heter Denise, så tenker jeg altså på en gutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...