Gå til innhold

Noen som går på sykepleien som kan svare meg ang..

CamillaMedSommerbebi

Anbefalte innlegg

det å få barn mens en studerer. Kan en fryse plassen mer enn ett år??Kan en feks være hjemme to år uten å miste plassen?? Jeg begynner på sykepleien til høsten og jeg og min samboer ønsker å prøve å få barn snart. Planen er å få en liten gutt eller jente til sommeren slik at jeg får fullført det 1 året i hvertfall. Vi ønsker også at jeg kan være hjemme med barnet i ca 2 år. Lar dette seg gjøre uten at jeg mister plassen??

Fortsetter under...

Veldig interessant å se noen som har akkurat samme planer som meg (bortsett fra at det for min del bare blir 1 år sammen me barnet)..Har lurt på det samme angående permisjon og sånt. Vet at det går fint med 1 års permisjon, men min frykt e at vår "prøvetid" blir for kort til å rekke å bli gravid samtidig som det skal klaffe med skole. Det ideelle for min del ville jo vært å få termin i juli eller august, me andre ord bør d klaffe i oktober/november og i verste fall desember. Dersom vi ikke lykkes vet eg at eg absolutt ikke vil syns det e greit å vente 1 år til for å prøve igjen.

Samtidig lurer eg på en annen ting når det gjelder eksamen osv. Hvor upraktisk blir d å være gravid, eventuelt høygravid når man skal ta eksamen etter 1. året på sykepleien? Noen som vet hvordan det fungerer? Trenger ikke nødvendigvis å ha vært gravid selv, men siden eg ikke aner kordan eksamen fungerer i det hele tatt så blir det litt vanskelig å sette seg inn i.

Eg skal forresten gå sykepleien i Bergen, noen andre som skal det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...