Gå til innhold

NOen som går sykepleien som kan svare meg ang...


CamillaMedSommerbebi

Anbefalte innlegg

det å få barn mens en studerer. Kan en fryse plassen mer enn ett år??Kan en feks være hjemme to år uten å miste plassen?? Jeg begynner på sykepleien til høsten og jeg og min samboer ønsker å prøve å få barn snart. Planen er å få en liten gutt eller jente til sommeren slik at jeg får fullført det 1 året i hvertfall. Vi ønsker også at jeg kan være hjemme med barnet i ca 2 år. Lar dette seg gjøre uten at jeg mister plassen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg gikk på vernepleien, hadde ei venninne som fikk baby når hun gikk på skolen, hun fikk bare 1 års permisjon fra skolen. Altså plassen hennes ble fryst et år. Tror ikke man kan være hjemme to år, da må det være sesielle grunner til det. Det er nesten akkurat som jobb, du får ca 1 års permisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Men dersom en velger å være hjemme to år likevel og en mister plassen og må søke seg på nytt inn i 2 klasse. Tror du det er vanskelig å komme igjen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer egentlig helt ann på hvilken høgskole du går på. er vanskeligere noen plasser. Men jeg vil råde deg til å ta en prat med rådgiver på skolen, han vet nok endel om dette og kan gi deg gode råd videre på veien. Men vil nok ikke regne med det er så vanskelig å komme inn igjen..men tror ikke du blir 1 prioritet hvis du venter 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...