Gå til innhold

Vi har bryllupsdag på mandag, og jeg skal lage middag hjemme... tips til oss? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode og relativt lettvinte middagtips tas imot med takk! :-)

Fortsetter under...

Skrevet

vi feiret 2årsdagen vår nylig:) lagde kyllingfilet med fløtegratinerte poteter, champinjong og hvitløk frest i panna, dampet asparges og kylling bretagne saus. driiiiitgodt:) ikke så vanskelig heller:)

Skrevet

Takk for svar, det hørtes deilig ut. :-)

Skrevet

kjøtt? fugl? fisk?

Skrevet

kjøp laksefileer og la de ligge en stund i kjøleskapet uten emballasje, med sitrondråper på. og gjerne litt krydder over. stek dem, og server med fløtegratinerte poteter, grønnsaker og bernaise. Utrolig godt. gjerne noen sitrondrypp over etter den er stekt også.

Annonse

Skrevet

biff med stekte/bakte poteter!!! Og grønnsaker til!

Skrevet

Her skal du få tips på en veldig enkel rett som gjør seg selv omtrent men s nydelig godt. Vi brukte det i bryllupet vårt og vi.

Själknöl og fløtegratinerte poteter.

Stjälknöl;

ta en dypefryst (helst elgstek) men går fint med vanleig nøtsktek også (surret) på ca 1,5 kilo. Legg den dypefryst i ovnen på 75 grader i ca 12 tim (du må sette steken i ovn kvelden før). Ca 24.00 tiden syns jeg blir passe da er den ferdig ca 12,00 dagen etterpå.

Legg så steken i en lake (som du også lager kvelden for) bestående av

2 L vann

1 dl salt

2 ts sukker

2-3 ts timjan og oregano (eventuelt italienske salladskrydder)

1 ts krosset sortpepper

1 stor gul løk

2-3 laubærblad

torkede enebær etter smak (jeg bruker ca en halv burk.)

La så steken ligge i laken ca 5 tim. skjær den opp kald og server med fløtegratinerte poteter, peppersaus og en frisk grønnsallat til.

Yammi. Det høres kanskje omstedlig ut men det er det virkelig ikke. Som sagt denne retten lager seg selv , men nå forberedes dagen før. Lykke til på bryllupsdagen ;o))

Skrevet

Laget noe her om dagen som faktisk var veldig godt.

Stekte marinert entrecot, noen minutter på hver side. Så la jeg de på ett fat. Delte litt gulerot i staver, og det er fult mulig med litt brokkoli eller andre grønnsaker i biter/staver over biffen. Så tok jeg Fløtegratinerte poteter over (slike som er i pose, som bare skal varmes opp i ovnen. Med hvitløkssmak) Strødde litt ost over og tok i ovnen til osten smeltet. Ved 200 grader.

Hadde trippelsalat og bernea saus ved siden av.

Det var kjempe godt og det falt veldig i smak hos min kjære. Det som hadde gjort det enda mer morsomt hadde vært og finthadde vært å dandert det rett på tallerknen.

Min mann ble hvertfall veldig imponert, siden det så ut som han kun fikk fløtegratinerte poteter, men når han tok av så åpnet biffen og grønnsakene seg. Raskt og enkelt var det å lage også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...