Gå til innhold

"Matpenger" på 700 i mnd?!!!! noen andre med like høye matpenger?

Anbefalte innlegg

Det er jo dyrt, men om de holder våtservietter og bleier må du jo regne med litt mer enn de som må holde bleier selv. Hvis du regner to bleiepakker i måneden er jo det i overkant av 100 kr alene. Og frukt hver dag er også dyrt.

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Eg syns me må ut med mye 200 kr..Og då får de kun 1 skive mål med melk innte..

All annen mat må de ta med sjøl.. + bleier og våtservietter..

Syns det hørres voldsomt drøyt ut med 700 kr.. men for alt det dokk får kunne eg godt betalt 400 kr..

Det hørtes veldig drøyt ut i mine ører.

Vi betaler 190 kr i måneden og tuppen får da frokost, lunch og ettermiddagsmat. De serverer brød, frukt, havregrøt og ett par varme luncher i uka. Vi får stadig beskjed om at er det enkelte ting vi vil at tuppen skal ha å spise så er det bare å si i fra for de holder kosten og er pliktige til å gi ungene det foreldrene vil at de skal spise. Type økologisk melk osv.

Bleier holder vi selv, men de bruker vaskekluter og håndduker ved bleieskift og de er det barnehagen som står for. Mye bedre enn våtservietter spør du meg;)

Så jeg ville nok ha tatt det opp med barnehagen ja.

Så vidt jeg vet er alt over maksprisen (2.330,-) , altså matpengene- å renge som "frivillig". Så hvis du vil ha med egen mat og egne bleier så kan du selvfølgelig det.

Kan du ikke bare si at dere vil bruke andre bleier og annen mat enn det de har i bhg, og derfor tar dere heller med selv heretter? Det tenkte jeg på å gjøre... det er sant også, de får alt for dårlig mat der, og bruker et annet bleiemerke enn det vi foretrekker. Men - nå har vi vært så heldige å få en annen bhgplass, så da trenger vi ikke å tenke på dette mer :-)

I den nye bhg får de lunsj med sunt pålegg og grovt brød, yoghurt, melk og frukt og grønnsaker alle dager, og ett SKIKKELIG, hjemmelaget varmmåltid i uka, (ikke posepotetmos med ketchup som nå) og dette skal vi betale bare 200 kr for. Mye bedre ordning! :-) Kanvas-bhg. Så tar vi mer enn gjerne med bleier og formiddagsmat selv.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...