Gå til innhold

Hva er det som skjer med menneskene?

Anbefalte innlegg

Først må jeg si at jeg har medfølelse for alle som røyker og ikke klarer å slutte og i tillegg går med skyldfølelse for det lille barnet.

Jeg 13+6 dager på vei og en ting har slott meg, alt er farlig. Hva er det som skjer med menneskene? Tidligere røkte mange flere gravide og min bestemor sier at asma var et fremmedord da. Ser man enda lengere tilbake i tid drakk gravide alkohol i store mengder, f.eks til bryllup var det ikke uvanlig å drikke og feste i fra 3-7 dager, det samme gjalt gravøl (til begravelser). Rart at det ikke det er kommet så mange normale mennesker til verden (jeg mener selvfølgelig ikke at gravide skal drikke alkohol). Leste et innlegg at man skulle være forsiktig med å være i store byer pga eksos og i tillegg ikke være i nærheten av folk som røyker pga giftstoffer de puster ut og har i klærne, med andre ord kan man bli temelig isolert som gravid. Man skal spise alt mulig av vitaminer. Jeg lurer på hvorfor da det ble så mange normale mennesker før i tiden, det fantes f.eks ikke frukt. Min bestemor fortalte at de var heldige hvis de fikk en appelsin til Jul og vitaminer fantes ikke. Man skal ikke spise røkt fisk, ikke være i nærkontakt med katt (pga bakterier), ikke spise spekepølse, lurer på hvorfor våre forfedre klarte seg da det var vanlig med katt i hver hustand og fisk og saltet/speket kjøtt var hovedingredienser i maten.

Jeg må si at det må være noe feil med menneskeheten hvis vi har blitt så skrøpelige som det ser ut til. Flere og flere må gå i tol fysioterapi og asma og matintolerans er normalt i våre dager. Når jeg prater med eldre sier de at de aldri hørte noe om at folk hadde vont i musklene og at de ikke tålte maten de fikk.Kan det ha noe med alt hysteriet vårt å gjøre.

Jeg begynner å bli lei alt jeg må huske å gjøre og ikke gjøre. Spise det og det og holde meg unna den og den maten. Kan tenke meg at når mennesker i tillegg har et avhengighetsforhold til røyk så må det jo være helt for jævlig.

Hilsen en som gleder seg til å få et normalt liv igjen, uten dårlig samvittighet for ALT.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9995754-hva-er-det-som-skjer-med-menneskene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...