Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Min datter på 2 år og 2 uker, hadde spist 3 tyggiser imorges som hun har svelget...Hun har tygget på dem og svelgt dem...(sier hun selv, og det tror jeg jo selvsagt på) Hvor farlig er det å svelge tyggis?? Hun har gjort det før også, men som oftes tar hun dem ut og gir dem til meg... Kan dette ødelegge tarmen fullstendig??
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 ei venninde av meg spurte doktoren når hun skulle fjærne blindtarmen, og han hadde sakkt til henne at tyggis gikk gjennom tarmsystemet på vanlig måte sånn som alt annen mat vi puttet i oss. og at historiene om at tyggis tettet tarmene eller tettet seg rundt hjertet osv, var bare skrekk som foreldre osv hadde funnet på for at barn skulle slutte å svelge tyggis.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 sikker?? Har bestandig blitt fortalt det av mine foreldre, og hadde nok sagt det til min også...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 vi har også sakkt til vår snart 3åring at den setter seg fast i magen så han ikke klarer å gå på do, så han må enten sputte den ut når han er ferdig eller ikke få tyggis...men etter veninnden min fortalte hva legen hadde sakt så har vi ikke sakt det mer. prøver jo å fortelle han at han må kaste den i båset når den ikke smaker godt lenger, og noen ganger gjør han som vi sier =) tenk selv...mamma sa alltid til meg at tyggisen ville legge seg rundt hjertet å tette det igjen hvis jeg svelgte tyggis...men hvordan kommer tyggisen seg til hjertet egentlig????hehe, tenker litt lenger som stor =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå