Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en dårlig følelse av at jeg ikke hadde eggløsning før torsdag, altså i går... Da har mine to inseminasjoner gått i vasken! Jeg satte sprøyta på lørdagen, men siden jeg ikke tok pergotime eller sjekket størrelse på follikene, har jeg ikke peiling på om det var rett tidspunkt!?! Sånn som jeg forstod det på forhånd, så skulle eggløsning skje INNEN 30-36 timer etter sprøyta.. men når jeg kom hjem fra DK på onsdag tok jeg faktisk en eggløsningtest, og jammen var den positiv. Så tenkte jeg at det var pga de ekstra hormonene fra sprøyta, men i går, torsdag (her kommer det kanskje litt for info) hadde jeg en god del utflod som kan tyde på eggløsning... I dag igjen har jeg ikke samme "type" utflod. Jeg forstår ingenting....

Jeg har hatt en svak murring siden søndag, etter første inseminasjon. Kjenner det enda, men lurer på om når jeg satte sprøyta så var ikke egget helt klart of brukte lenger tid på å vokse seg ferdig for så å bli slippet senere enn antatt!? Og at det er det jeg har kjent disse dagene?

Er det noen som har kjennskap til dette? Er det vanlig å ha positiv EL test lenge etter du satte EL sprøyte? Kan sprøyta påvirke EL test?

Nå har jeg mistet motet, jeg håper så inderlig jeg tar feil selvfølgelig og at EL kom når den skulle, men skal ikke lyve å si at jeg ikke er urolig nå... *sukk*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9994272-har-en-d%C3%A5rlig-f%C3%B8lelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ser jo om det er sånn nogenlunde riktig tidspunkt eller ikke når de inseminerer, sa de ingenting om hva de trodde til deg? Fikk du UL da du var der?

Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen på å sette EL-sprøyte uten å ha vært hos gyn først, men jeg regner med du fikk hjelp til å finne ut når den skulle settes likevel. Dessuten er det ganske normalt å få masse dommedagstanker etter inseminasjon, hvor en inbiller seg både det ene og det andre ;-)

Det er en forferdelig lang ventetid men det er ingenting du kan gjøre utover å holde ut dessverre. Lykke til!

Jo, jeg fikk beskjed om at det så bra ut begge gangene, og hun som inseminerte virket svært positiv på at dette skulle klaffe....

Synes det er grusomt alle de tankene som man danner seg i løpet av denne egentlig korte tiden!

Jeg har allerede begynt å "manne meg opp" til en negativ test, og prøver å finne ut når jeg bør reise ned igjen... Tror ikke dette har klaffet. Nå har murringen også begynt å gi seg og det er vel iallefall ikke positivt.

Kjære mamma i 08?

Jeg kjenner godt igjen alle tankene og bekymringene dine, men det høres jo ut som om du har gjort alt "riktig"

Hvis du har satt EL sprøyte, så har du hatt EL.

Alle kropper er forskjellige, men selv uten EL sprøyte er det normalt å teste positivt på en EL test over et litt lengre tidsrom, det er derfor det er så viktig med jevnlig testing, for å vite når det startet. Men med EL sprøyte har du jo ikke det problemet.

Har kun tatt EL sprøyte en gang, tok da ikke noen tester fordi min gynekolog sa dette var helt bortkastet. Det som er viktig å huse på etter å ha tatt denne sprøyta, er at du også kan få falske positive graviditets tester. Jeg testet positivt på gr. test i over en uke etter sprøyta. Tok som sagt ikke EL test, men ville tro at den også hadde vært positiv. Dette fordi det hormonet du har sprøytet inn blir værende i kroppen din så lenge.

Ang. utflod så er jo dette også noe som kjennetegner en graviditet (grunnet økt aktivitet/blodomløp der nede). Jeg tror ikke det er mulig å si så tidlig om man er gravid eller ei, gudene skal vite at jeg har hatt ALLE symptomene, men ikke vært gravid. Men bare husk at det ikke nødvendigvis betyr at du har bommet eller ikke er gravid.

Lykke til, jeg tror du traff tidspunktet, så nå venter jeg med deg i spenning!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...