Gå til innhold

mareritt vanlig i graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

de siste ukene nå har jeg vært fryktelig plaget av et og samme mareritt og lurer på om det har noe å gjøre med at jeg er gravid? Er det fler som har problemer med det samme?

Drømmen går i alle fall ut på at jeg bader lillebroren min som nå er 5 år, men mye mindre i min drøm. Jeg skal vaske håret hans med dusjen og han er veldig redd for å få vann i ansiktet noe han sier jeg må passe på at han ikke får i det han setter seg ned i badekaret som er fult av vann. Jeg står klar med dusjen og vannet står på men lillebroren min faller under vann, han kommer seg litt opp, men faller fort under gjentatte ganger. Og jeg gjør ingenting. Jeg er så opptatt av at hvis jeg legger fra meg dusjhodet så vil det sprute over alt, Den ene gangen jeg drømte dette prøvde jeg litt og dra opp hodet hans med foten men det gikk ikke.

Våkner alltid opp hylende (vekker kjæresten min) og får ikke med meg om han drukner eller om jeg hjelper han til slutt.

For meg er denne drømmen grusom og jeg har drømt det nå 7-8 ganger i løpet av 3 uker. (er gravid i 11 uke)

Prøver å overbevise meg selv om at om dette virkelig hadde hendt så hadde jeg jo sluppet dusjhodet. men det hjelper ikke mye når drømmen kommer tilbake hele tiden.

Men har dette noe med graviditeten å gjøre, er det pga hormoner eller noe?Håper på svar da dette har blitt et stort problem for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur ikkje mareritt har noke med graviditet og gjera... Men eg drømme og masse no, stort sett kvar natt etter eg blei gravid... Alt eg drømme e relatert te kvardagen min eller ting eg e redd for eller håpe skal skje... Kan vera at du e redd for å "skada"ungen din. At du tenke masse på ka du frykte "kan skje". og siden du ikkje har noke ansikt å se for deg, så ser du lillebror din? Drømma kan bety så mangt...

Skrevet

Jeg drømmer også mye, hver natt. Det er nok fordi kroppen jobber i høygir! Drømte masse forrige gang også.. så det er nok helt normalt ;O)

Drømmer masse om sex jeg da :oO Hihi... ikke det værste man kan drømme om kanskje!?

Skrevet

*hahaha* samme som deg Beibi82*m/ tulle&spire*!!! ;o)

blir helt satt ut her jeg;o)

Skrevet

Er på besøk fra 2trim. Jeg har drømt MYE sykt etter jeg ble gravid, også endel mareritt. Så jeg tror det er helt normalt, men ekkelt.. :/ Jeg må alltid vekke sambo bare for å si at jeg har mareritt, for så å sovne igjen;)

Skrevet

jeg har snakket med båd lege og akupunktør om dette, har selv en del mareritt. de bege sa at det er helt normalt og hører med, så ingen grunn til bekymring, selv om slike drømmer ikke er noe godt for nattesøvnen

Skrevet

jeg hadde mareritt i natt om at min mann ville gå fra meg....det var helt grusomt. Jeg har vært litt forsiktig med sex i det siste siden jeg har mistet to ganger på rappen nå også drømte jeg han hadde fått nok og gikk fra meg. Grøss og gru....

Skrevet

Hei!

Jeg har masse drømmer og mareritt under svangerskapene mine, og snakket litt med legen om dette. Jeg drømte at jeg ble skutt i magen m førstemann, flere ganger.. var ganske traumatisk for å si det slik, og han sa at det kunne komme av at man er redd noe galt skal skje, og fordi kroppen bearbeider alle følelsene om natten (eller når man sover). Drømmerne reflekterer jo vår underbevissthet, og jeg endte opp med å kjøpe endel drømmetydningsbøker, bare for å skjekke hva de forskjellige tingene i drømmene kan bety.

Vann står feks for følelser, drukne/død for å få et nytt, forbedret liv, men det krever masse forandringer. Det at du drømmer om lillebroren din kan bety at du er redd for å feile i alt dette nye om kommer. (Siden han er et barn/står deg nært og du drømmer om han som liten.)

Jeg skal ikke komme med noen videre tolkning utover dette, fordi jeg ikke kjenner deg osv.

Hvis jeg var deg ville jeg kanskje lånt en bok om drømmer på biblioteket. Ta alt du leser m en klype salt, men masse av det er veldig nytting, og har hjulpet meg endel i perioder med intens drømming/mareritt under svangerskap og andre perioder i livet.

Skrevet

Jeg har lest et sted at livlige drømmer kan være hormonelt betinget i svangerskapet. Selv husker jeg at jeg hadde FÆLE drømmer i begynnelsen av forrige svangerskap, og nå som jeg er nygravid hadde jeg de verste marerittene (jeg nevner råtne barnelik etc..) til og med FØR positiv test! Men de siste nettene har jeg ikke hatt det...

Skrevet

Jeg har ikke mareritt, men har mange spesielle og lange drømmer, spsielt om ting jeg har opplevd tidligere og i barndommen. Og så har jeg begynt å snakke i søvne. (!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...