Gå til innhold

Hvordan klarer man å dele et sukkerbrød i tre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at delene går fra hverandre og at de faktisk blir jevne?

Det lurer jeg på gitt!

Hilsen en som har lovet å lage en kake jeg aldri har laget før, til "svigermors" femtiårsdag:-o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten med en lang kniv eller med en sånn kakebunn-deler man får kjøpt i sånn postordrekatalog.

Skrevet

Hehe;-) Ta en fiskefiletkniv hvis du har. Stikk den helt gjennom hver del av kaken før du hvelver hver del over på en middagstalerken, altså, tre deler = 3 tallerkener. Har du ikke fiskefiletkniv, ta brødkniven og nøy deg med to jevne lag;-) Lykke til ! hihi

Skrevet

Æhm..... Jeg kjøper det ferdig på butikken, jeg................

Baker aldri sukkerbrød, gitt, de blir aldri vellykket, likevel...

Skrevet

Jeg har gått baker og konditor så dette har jeg trent myyye på... Irriterer meg grenseløst over folk som ikke klarer å skjære av brødet rett! hehe

Du må holde kniven og armen i en rett linje, rett rygg og skjær først bare 3-4 cm inn i sukkerbrødet mens du roterer kaka med den andre hånda. Rooolig... Etterpå skjærer du forsiktig lenger og lenger inn mot midten av sukkerbrødet mens du roterer den...

Beste forklaringen jeg kan gi... hehe Lykke til!

Skrevet

Er de gode de fra butikken?

OOooog må man ikke dele dem også da? ;)

Skrevet

Ikke skjær mens kaka er varm, da kan du fint lfte lagene forsiktig over på tallerken... Dynk lagene med melk om den skal brukes kort tid etter at den er strykt opp...

Skrevet

Putt kakerøra i en form som er MINDRE enn anbefalt.. Den blir da forhåpenteligvis høy og likevel stekt....

Skrevet

Bruk sytråd og garotter kaka. Da kan du legge tråden helt jevnt og dra rett gjennom der du vil.

Skrevet

Smart, Bettybu, du er genial du!

Skrevet

De fra butikken er gode nok for meg... Dynker dem godt og bruker masse godt fyll, så blir det så bra, så...

De er ferdig delt! Genialt, spør du meg!

Skrevet

Bruker alltid brødkniv når jeg deler den.

Dreier kake rundt etterhvert som jeg deler den.

Skrevet

Enig med Bettybu ;0)

Bruk en mindre form, det gjør jeg, så bruker jeg en stor "hakkete brød-kniv" og deler kaken den med ;)

Ikke kjøp ferdiglaget!! De er ikke gode!!

:0))

Skrevet

Hva er "garotter" ? :-s

Skrevet

Hehe, garanterer ikke resultatet... Tror det finnst sånne kakedeler greie med metallstrenger på... Da drar man det igjennom kaka og lagene blir like tykke og fine....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...