Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Har bare blødd en uke nå, men begynner å bli ganske lei! Har hørt man kan blø opptil flere uker.. Men er det mange som blør så lenge? Og hadde dere en del vondt i magen etter SA? Jeg har hatt veldig vondt noen ganger, og nå har jeg kraftige mensensmerter! Og så virker det som om ikke alt er kommet ut enda, for senest i går så kom det en relativt stor geleaktig klump i bindet. Er det normalt`så lenge etterpå? Er en uke siden jeg mistet..
mamma*29 Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 HEI Trist at du mistet...det er en vond opplevelse!! Jeg mistet for 3 uker siden, var 10 uker på vei Jeg blør fortsatt!! 3 uker har det altså pågått!!! Så jeg er kjempelei!!! Har fortsatt små klumper, og litt menssmerter, men sjelden... Noen dager er det mye, andre dager ingenting...lurer også på hvor lenge dette skal vare...... Hadde du utskrapning? Hvor mange uker på vei var du? Klem fra meg
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 hei! Så trist at du også har mistet:( Har du blødd i 3 uker ja? off det var lenge! Ja det går litt opp og ned hos meg også. I perioder kommer det ingenting, plutselig kommer det masse blod slim osv.. Men er så bekymret om alt kommer ut av seg selv. Synes vi burde fått en time til kontroll egentlig.. jeg var 10+5, så nesten 11 uker. Ca like langt vi to da. Kjipt at det ikke skjedde før, fordi jeg hadde jo egentlig begynt å roe meg litt nå, og begynt å glede meg veldig! Hadde planer om å fortelle om graviditeten til de som ennå ikke visste det 3 dager etterpå for da skulle jeg på 1. svangerskapskontroll. Men så mistet jeg, er veldig gla for at jeg mistet FØR jeg fikk fortalt det. Men allikevel er jeg glad for at jeg hadde fortalt det til nærmeste familie og bestevenner, fordi jeg fikk mye god støtte. Var godt å ha flere enn samboer å prate om det med. Prøver å tenke positivt på det og at det skjedde for en grunn, og at fosteret antakelig ikke var levedyktig osv. og det er jo bra det skjedde nå og ikke senere i svangerskapet! Men er jo selvfølgelig veldig trist. Er så mange rundt meg som er gravide nå for tida, og det gjør det jo ikke noe lettere. Og så så synes jeg det var så kjekt at bestevenninna mi har termin under 3 mnd før jeg hadde termin, og hadde gledet oss sånn.. menmen..ikke noe å gjøre med det. Jeg slapp utskapning.. Hadde du utskapning? Har du barn fra før? Dette var min første graviditet, ble veldig fort gravid, så håper jeg blir fort gravid igjen:) Oi ble visste et langt innlegg dette!
mamma*29 Skrevet 5. august 2007 #4 Skrevet 5. august 2007 Hei:=) Dette var min første graviditet også... og den var ikke planlagt.. fant det ut i uke 6 at jeg var gravid, og vi hadde begynt å glede oss da jeg mistet! Det var en forferdelig opplevelse, alt kom i toalettet, etter at jeg hadde blødd litt i ca 4 dager....... og det var forferdelig å skulle skylle ned i do!! Hvordan skjedde det med deg? Jeg er lei av å blø nå.... men det er visstnok ikke uvanlig, spesielt når man ikke har hatt utskrapning.. Da tar det visst lenger tid før livmora er tom. Kjedlig...så blir jeg liksom minnet på det hver gang jeg er på do. Fint å snakke med noen som har opplevd det samme! Har liksom ingen erfaring rundt dette fra før, og derfor veldig greit å få luftet litt tanker o.l...... Jeg må få høre hvordan det går med deg Lykke til!! klem
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Hos meg var graviditeten planlagt, men hadde jo som sagt ikke prøvd så lenge da, og hadde ikke regnet med å bli gravid med en gang. Jeg husker jeg ble litt bekymret da jeg var 9 uker på vei, fordi da forsvant kvalmen og jeg var ikke så trøtt som jeg hadde vært heller. Men hadde fortsatt ømme bryster. Så jeg tenkte at det var normalt at symptomene begynte å forsvinne. Da jeg var 10+2 fikk jeg en del "menssmerter" som jeg har hatt tidligere, og ble faktisk litt glad for da trodde jeg det var liv der inne, hadde også disse smertene dagen etter. Men 10+4 hadde jeg sterke mensensmerter hele dagen. Og hadde også hatt brun utflod den dagen. Da jeg kom hjem fra kveldsvakt den dagen var jeg så bekymret at jeg ringte legevakt, og fikk beskjed om å holde meg hjemme fra jobb neste dag, og legge meg ned, og ringe fastlegen neste dag. Men hele den natta kom det blod. Gikk til legen neste dag og fikk konstatert abort, og ble sendt til sykehuset for å se om jeg trengte utskapning. Da kom det masse småklumper hele veien. Tror det meste kom ut da jeg var på sykehuset. Men kom noen klumper etterpå også. Alt kom liksom ikke på likt. Sannsynligvis hadde fosteret vært dødt ca siden den tiden da symptomene forsvant.. Uff blir så lei meg av å tenke på at i dag hadde jeg vært 12 uker på vei og over til 2. trimester i morgen.. tenker på det nesten hele tiden.. Har dere planer om å prøve på nytt eller vil dere vente litt i og med at det ikke var planlagt første gang? Ja veldig kjekt å snakke med andre i samme situasjon, jeg må få høre hvordan det går med deg også videre:)
mamma*29 Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Da var vi sannsynligvis nesten like langt på vei! tror jeg ble gravid rundt 17.mai.....så skulle også vært 12 uker på vei nå. Trist å tenke på det, hadde tenkt til å begynne å fortelle det til folk nå.. Det kommer til å gå bedre med deg, du vil tenke mindre på det etterhvert! men litt vanskelig når man blør, for da blir man påminnet..... Du ble raskt gravid, det ble jeg også! Så håper det ikke blir noe problem for noen av oss neste gang! Har vel egentlig ikke tenkt til å prøve igjen helt enda.... Er i en litt ustabil livssituasjon, akkurat ferdig utdannet, og skal kanskje flytte ++ så tenkte å få disse tingene på plass først. Men har selvfølgelig lyst om ikke så veldig lenge! Men tror jeg kommer til å være litt redd neste gang......... Var over 10 uker på vei, og trodde at det var ganske safe nå. Jeg vil også komme meg ovenpå rent psykisk før jeg prøver på nytt! Lurer på om jeg vil slutte å blø snart...... fikk ingenting info om det da jeg var på sykehuset. Dro på sykehuset den natta jeg aborterte, for trodde jeg holdt på å blø ihjel! Der tok gyn ultralyd, og konstaterte en komplett abort.... Sa at kroppen ville ordne opp selv. Men jeg er så redd for at ikke alle restene blir borte, og at jeg må ha utskrapning! Har ikke lyst til det!!! Da kunne jeg like gjerne tatt det den første natta jeg var på sykehuset..........og ikke nå, 3-4 uker etterpå.. Hehe, skriver og skriver jeg...har tydeligvis mye på hjertet angående dette....... Hvor gammel er du? jobber du?
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Ja jeg tror jeg ble gravid 26 eller 27 mai.. Hadde du fortalt det til mange da du mistet da? De sa til meg på sykehuset at jeg kunne blø fra et par dager til flere uker! så det er nok helt normalt.. Men det er jo kjedelig å ha mensen så lenge.. og så kommer vel den ordentlige mensen rett etterpå vi er ferdige med å blø.. Fikk ikke då veldig mye info jeg heller, de spurte hele tiden om jeg hadde noen spm. Men akkurat da var jeg helt tom, og kjempe trist, så kom ikke en gang på hva jeg kom til å lure på.. Men nå i ettertid har jeg lurt på veldig mye.. Ja det er bra å få ut det vi har på hjertet om dette. Lettere å snakke om det med folk som har opplevd det samme... Jeg er 22 år. Er akkurat ferdig utdannet jeg også, som sykepleier. Så har jo nettopp begynt å jobbe og har ikke fått fast jobb enda. Men det tar jo ofte flere år å få fast jobb i helsevesenet så gidder ikke vente så lenge med å få barn.. Men jeg synes jo egentlig selv at det var litt tidlig å bli gravid med en gang jeg begynte å jobbe da, så jeg hadde gruet meg veldig til å fortelle til sjefen at jeg var gravid, og var redd for å ikke få noe jobb videre etter sommervikariatet jeg har nå. Men nå slipper jeg ialle fall det problemet, og er glad for at jeg ikke hadde fortalt det på jobb enda :-) Du da, tipper du er 25 utifra nicket? Hva jobber du med? Og hvor i landet bor du?
mamma*29 Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Haha, så utrolig tragikomisk: Jeg er også nettopp utdannet som sykepleier! Akkurat i samme situasjon med jobb som deg. Har sommerjobb på et sykehus, men vet ikke om jeg får fortsette...typisk. Og hadde heldigvis ikke fortalt til noen på jobb at jeg var gravid! Vurderte å gjøre det et par ganger, det var så fristende, men klarte å la være.... Er fra Ålesund.. og er 25 år ja. På sykehuset fikk jeg ingen informasjon. Kom inn kl 04 om natta, og gynekologen virka litt småsur for at hun ble vekket. Så hun bare tok ultralyd, sa at jeg hadde hatt en komplett abort, og så gikk hun. Javel. Der stod jeg og kjæresten min igjen alene.. så måtte vi bare reise hjem. Fikk altså ikke vite noe som helst. Hun spurte meg ikke om noe, ikke engang om hvordan jeg hadde det e.l... Siden jeg er sykepleier, så har jeg jo endel litteratur tilgjengelig, så det jeg vet er ting jeg har funnet ut på den måten. Begynte du å jobbe med en gang igjen eller? Det gjorde jeg... var rett på jobb. Første dagen måtte jeg inn på do et par ganger å grine, var så utrolig lei meg! Håper vi aldri må oppleve noe sånt igjen!!!!! Ha en fin kveld videre! La meg få høre hvordan det går
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 hehe så morsomt! Har sommerjobb på sykehus jeg også:-) Så dårlig behandling du fikk da! Skulle nå ikke spille noen rolle om det var midt på natten! uff.. Jeg fikk en kjempekjekk kvinnelig gynekolog. (som var gravid, og det gjorde jo ikke ting bedre for meg, hehe, men det var nå sånn..) Men hun var kjempe snill og forklarte hele tiden mens hun tok ultralyd og sånt.. Fikk meg til å roe meg ned og spurte meg om ting osv.. Fastlegen min derimot var veldig kynisk.. var jo hos han før jeg ble sendt til sykehuset.. Han konstaterte jo at jeg hadde en abort og han var så kald og kynisk, imens jeg satt der og gråt.. sånn som ofte leger pleier å være.. Jeg fikk sykemeldig for den dagen jeg var på sykehuset, skulle ha vært på jobb den dagen, og så spurte hun om jeg trengte sykemeldig videre, men da var det 4-5 dager til jeg skulle på jobb igjen så det trengte jeg ikke.. Du burde jo absolutt fått sykemeldig da!! Jeg hadde ihvertfall ikke orket å gå på jobb de første dagene.. Det sies jo at de fleste kvinner opplever å miste en gang i løpet av livet, så vi får satse på at dette var den ene gangen vi skulle oppleve det, og så går det nok bra neste gang for oss:)
mamma*29 Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Gynekologen snakket nesten ikke til meg, hun bare stakk inn ultralyd-apparatet, uten å forklare noenting som helst., Dårlig pasientbehandling spør du meg.... Syns ofte at leger er så upersonlige. De ser bare diagnosen, og ikke mennesket bak. Jeg hadde 100 spørsmål, men fikk ikke sjans til å spørre noe. Helt utrolig, at hun som kvinne OG gynekolog ikke skjønner hvilken traumatisk opplevelse det er å miste et barn... Og at hun bare forsvant før jeg rakk å be om sykemelding.. Jeg gikk rundt med stor bleie de 2 første dagene på jobb, fordi det blødde så mye. Æssj. Åssen går det med deg nå da? Blør du like mye enda? Hvor mange dager har det pågått? God natt
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Ja det er typisk leger! Noen av dem skulle absolutt lært seg å vært litt mer menneskelige! Med meg går det bra! Kjenner jeg sliter litt av og til for jeg tenker så mye på det, neste hele tiden. Spessielt når jeg er alene begynner jeg å tenke, og blir så trist. Føler liksom at jeg ikke kan bli skikkelig glad igjen før jeg blir gravid på ny.. Jeg blør nesten ingenting lengre.. Har kun en del brun uflod med litt rødt i, håper snart det forsvinner snart! Så hååper jeg ikke mensen kommer tilbake når jeg er i syden! reiser til syden den 21 aug! Gleder meg!! Men så jo for meg at jeg skulle ha begynt å få litt mage til den tid da, og gledet meg sånn til det. Men nå slipper jeg ihvertfall å være så bekymret i forhold til mat og sånt der nede, for man må jo være ekstra forsiktig når man er gravid. Så skal kose meg fullt ut og drikke det jeg har lyst til :-) Hvordan går det med deg da? har du stoppet og blø?
mamma*29 Skrevet 23. august 2007 #12 Skrevet 23. august 2007 Hei på deg! (Diddelidu) Nå er det lenge siden sist.....!! det har skjedd et par ting her siden...... etter å ha blødd avtagende i 4 uker, tok det seg plutselig opp. Blødde kjempemasse igjen! Blei litt engstelig, og fikk time til UL på sykehuset....hun kunne ikke se noe i livmora, og konkluderte med at det var nok mensen jeg hadde fått... Puuuh. Det stemte jo veldig godt med tidspunktet, det var 4 uker etter SA. Tok også HCG, som var 5. Så regner med at aborten endelig er over nå.. blør ingenting nesten nå. Bare som siste dager-i-mensen-blødning.. Regner med det skal gi seg snart! Det blir så deilig å slippe å gå uten bind!!!! Har jo brukt det i nesten 7 uker nå!! Og jeg bruker bare tamponger til vanlig,,,, Jada. Hadde aldri trodd en SA kunne være så langvarig.. Håper og tror at kroppen skal fungere normalt igjen snart! Går det bra med deg?? Fått mensen? HA en FIIIIN dag du!!!! (jeg skal på seinvakt.....må prøve å få litt ut av dagen først..
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 29. august 2007 #13 Skrevet 29. august 2007 heisann! ja nå var det lenge siden sist! Kjedelig at du har blødd så lenge da! men bra at alt var greit:) Jeg har vært i syden en uke nå, og håpet jo på at jeg skule slippe å blø der, men neid. Etter aborten blødde jeg i ca 2 uker, så stoppet det opp, men etter 5 dager uten blødning begynte det igjen, og nå blør jeg fortatt. På fredag er det 5 uker siden aborten. Så jeg ringte til gyn avd i dag å hørte om det var normalt. De ville ha meg opp for sjekk, så jeg skal dit kl 2 i dag.. Uff er litt bekymret! Redd for at det er noe galt med meg. Jeg brukte faktisk tamponger innimellom når jeg var i syden nå, jeg badet og alt.. tenkte det ikke kunne være så farlig.. Er det det??
ida23:) Skrevet 4. september 2007 #14 Skrevet 4. september 2007 Hei du.. Så trist at du også mistet.. Jeg mistet for 16 dager siden og blødde ikke mer enn i tre dager, så var det helt over faktisk. Ser at de fleste andre her har blødd betraktelig mer men de var nok kommet et godt stykke lenger enn meg tror jeeg. Jeg var 4 uker da jeg mistet og nå prøver vi hardt igjen
-Diddelidu- med spire!! Skrevet 4. september 2007 #15 Skrevet 4. september 2007 Heisann! trist å høre at du mistet da! Er ikke noe gøy i det hele tatt! Kan nok ha noe med at du ikke var så langt på vei at du ikke blødde så mye ja. Var du 4 uker på vei da du mistet? Er syklusen din mindre enn 4 uker da? Eller mistet du like etter at du skulle hatt mensen? Du får prøve igjen, og satser på at den sitter for oss begge neste gang:) Syklusen min har kommet helt ut av lage nå, har ikke peiling på når jeg har EL elle noenting. Har akkurat sluttet å blø etter nesten 5 og en halv uke! Er ganske lei av d nå ja!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå