Gå til innhold

Hva synes dere om Therese?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom til å tenke på det i går, at jeg syns det er et vakkeret navn. Har aldri falt meg inn før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke værst - men liker mye bedre Theresa:):)

Skrevet

Jeg liker det ikke, minner meg for mye om 70/80-talls navn. Har sikkert noe med at jeg kjenner/vet om flere. Men er jo ikke jeg som skal velge navn :)

Skrevet

Jeg synes det er fint, jeg. Mye brukt (men det er vel fordi det faktisk er et fint navn), men ikke så vanlig blant små nå.

Skrevet

Har selv det som mellom navn, Liker det veldig godt:) Bedre enn det første navnet mitt. Men eg har uten h.....og det synest eg ser bedre ut.

Er så typisk at folk skal putte ein h i det navnet.

Terese. Ser reinere ut...

Skrevet

Jeg synes Therese er et rampenavn, på linje med Monica og Carina - men det er min personlige eraring. Kaller du jenta Therese får hun uansett et navn som ikke er vanlig nå.

Skrevet

Oi, så hyggelig å høre, jeg heter Monica (ikke HI). Har alltid vært veldig glad i navnet mitt, men etter å ha vært her og lest og sett ssb, så skjønner jeg at jeg er helt "ut", hehe. Men, jeg trøster meg med at Monica ble kåret til det folk mente var det vakreste navnet en gang på midten av syttitallet. Folk er vel bare litt lei av navn som har vært mye brukt, men gode navn har en tendens til å komme tilbake da :-)

Skrevet

Hmmm....har aldri vært ramp....

Skrevet

Ikke meningen å fornærme alle som heter Therese og Monica altså, man kan ikke skjære alle over en kam! Alle Thereser er ikke rampejenter, og alle Ronnyer er ikke kriminelle... Men man liker jo ofte navn ut i fra egne erfaringer, og når det blir spurt her hva man synes om et navn så må man jo være ærlig - hvis ikke er jo poenget borte.

Skrevet

Monica her igjen, ikke HI

Ble overhode ikke fornærmet. Det jeg synes er synd er at man assosierer et navn med en eller annen man kjenner, isteden for å tenke på navnet i seg selv, hvordan det klinger i øret. Jeg er enig i at f.eks. Ronny er et belastet navn, men jeg ville gjerne si at jeg aldri har oppfattet mitt navn, Therese eller Carina som noe "rampejentenavn".

Det er helt greit at du personlig ikke ville kalle din datter Therese pga dine assosiasjoner, men jeg synes man skal prøve å se bort fra egne dårlige personlige bekjentskaper når man uttaler sin mening om et navn her inne.

Skrevet

Jeg tar poenget ditt :-) Ut over det kan det være vanskelig å forklare hvorfor man liker eller ikke liker et navn ut i fra en ren beskrivelse. Da blir det mange innlegg alla - det klinger pent, det høres koselig ut, det er lyder hardt etc... Ikke noe som bidrar til debatten føler jeg da - og en sånn debatt ville blitt utrolig kjedelig og uinteressant - synes jeg da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...