Gå til innhold

Noen som kan si meg om mitt hcg-nivå er bra? er så redd..


aaha

Anbefalte innlegg

Er gravid 7 + 4, og tok hcgprøve på jobb i dag, uten at noen kunne fortelle meg hva referanseverdiene er. Gjorde dette fordi jeg er så redd for at fosteret ikke lever, og lege ville ikke gi meg ul. Hcg var på 1950, og ut fra det jeg leser her på disse sidene, virker det veldi lavt i denne uka. står at fra dag 49 til 56 er ytterverdiene 7650 - 22900, så da har jo jeg langt under minstegrensa... Vet det er avgjørende om den stiger eller ikke, så må ta flere tester. Men likevel, er ikke dette så lavt at det understreker redselen min? hvis du øker med det dobbelte annenhver dag blir summen langt over 2000 nå.. Kan ikke være mer enn en uke kortere i termin eventuelt, hvis det ikke var storken som gjorde jobben. Jo mer jeg leser, jo mer bekymra blir jeg. Please gi meg en god helg noen her inne da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!! Jeg var også lav i Hcg på akurat samme tid... Men så sa legen at det er ikke tallet i seg selv som er viktig, men sammenligningen mellom to verdier!! Dvs at du bør ta en prøve etter to dager og se på doblingstiden - det er den som teller mest!! Ikke bekymre deg... Jeg hadde ul 3 dager etter "lav"hcg og så et bankende hjerte...

Man kan bli sprø av slike målinger og det er som sagt oppfølgings prøven som kan svare deg:) :)

Prøv å nyte helgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det, hjelper å høre at andre har det bra i samme tilstand. Er helt sykt hvordan jeg stresser opp meg selv. Er veldi bekymra fordi jeg ikke har særlige symptomer skjønner du, og har mistet ømheten i brystvortene. Tok en hcg hos legen på onsdag som jeg ikke får svar på før mandag, så da kan jeg sammenligne de to når jeg får den.... skulle aldri tatt den prøven siden jeg ble glad på jobb i dag når jeg følte meg litt uggen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse referanseverdiene er jo bare typiske intervaller, altså et gjennomsnitt av mange gravide. Det er ingenting som sier at i den og den uka MÅ det være mellom disse to verdiene. Det kan være forskjellig fra person til person, så du skal bare slappe av. Du får prøve å legge bekymringene til side og vente på det andre resultatet for å se om det har steget eller ikke.

Ønsker deg lykke til og en god helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...