Gå til innhold

vondt i bekkenet/hoftene etter støvsuging

Anbefalte innlegg

Jeg er 11 uker på vei og har smerter i hoftene som stråler ut i beina når jeg skal sove. Når jeg sitter lenge om gangen blir jeg stiv i hofte partiet, samme når jeg går eller står lenge. Men i går mens jeg støvsuget, begynnte det å værke i hofteleddene og smertene har ikke gitt seg. Noen som har de samme smertene og hvet hva det kan være. Tror ikke det kan være BL for jeg hadde ikke det i mitt første svangerskap....

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dette høres veldig ut som BK... Du nevner de samme symtomene som jeg har og jeg har BK. Veldig mange får ofte BK ved graviditet nr 2 for da er bekkenet blitt litt mer utvidet og er mer sårbar for bekkenplager sa fysioen til meg. Støvsuging og mange andre former for husarbeid skal man ikke gjøre ved BK.

var også slik du beskriver..Det var bekkenløsning.. det gikk fort på.ble sykemeldt fra jobben når jeg var 3 mnd på vei. støvsuge/vaske var den verste aktiviteten jeg kunne gjøre faktisk.. så det ble samboerns jobb:)

Det er nok bekkenløsning, å det er helt vanlig å få det på 2 svangersskap. Det første min lege forbø meg når jeg fikk det var å kutte ut støvsuging og å ta utav oppvaskmaskin, det provoserer bekkenet når man står å henger på bekkenet (bøyer seg fremover). Så er det lurt å ha litt hel på skoene. I tillegg bør du prøve å sove med en pute mellom bena.

• 1 måned senere...

jepp... jeg har ikke hatt det med nr 1 og 2, tror det er bekkenløsning nå med nr 3... huff... det er såååå kjedelig. Spesielt når man må ta oppvaskmaskinen selv, og alt det som hører til i et hus. Jeg opplever natten som plagsom. Det gir en stor effekt på dagsformen at jeg ikke får sove skikkelig om natten. DET er irriterende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...