Gå til innhold

ang tranebærkapsler.......................

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som spiser tranebærkapsler?

sliter med uvi som jeg ikke blir kvitt med medisiner...

spiser tranebær og c-vitamin nå.

tar 2 tranebærkap for dagen... hvor mye tar dere? og kan jeg evt øke dosen med 1-2 uten at det gjør noen skade?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg gjorde det også helt til jeg i uke 8 begynte å få små blødninger. Sluttet med tranebærene og da sluttet også blødningene. Fikk beskjed fra legen at det beste er å ikke ta dem. Jeg har vært veldig plaget med uvi og var redd for å slutte. Har gått på det daglig de siste årene, men det har vist seg å gå veldig bra. Har ikke hatt uvi enda (bank i bordet) og er nå i uke 25. Husk at det er forskjell på tranbærene. Noen av de innholder noe som kan føre til abort. Hør med legen din og sjekk hva de anbefaler! De vet hva som er best!

Skrevet

jeg har også hørt at man ikke skal ta tranebærkapsler.... men at tranebærjuice skal være greit....

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at tranebærkapsler UTEN bocca er helt fint!

De på helsekostbutikken vet alt om dette. Jeg spurte om jeg kunne ta det, og de svarte at så lenge jeg brukte et produkt som ikke hadde bocca-planten i seg, var det helt uproblematisk.

Jeg må spise det ofte, er så plaget av uvi. Når jeg synes jeg kjenner antydning til uvi, spiser jeg tre om morgen og 1-2 om kvelden i en periode.

Mine venninner som sliter med uvi, har gjort det samme i sine svangerskap.

Skrevet

Hei!

Kjenner problemet ditt, er fryktelig plaget selv og har tatt 4 antibiotika kurer fram til nå i svangerskapet og er 24 uker...

Det er mye mer alvorlig å gå rundt med uvi enn å gå på tranebærkapsler..legen og jeg ble enige om at er nødt til å fortsette med dem istedet for Hiprex(som jeg ellers har gått på). Men for all del ikke bruk de som medisiner..bare ta max dose og forhør deg hos lege og apotek før du starter..det er en del soyaolje i noen kapsler som du ikke bør få i deg for mye, pga hormoninnholdet. Men holder du deg til det legen og pakningen sier bør det ikke være farlig.

En homeopat jeg snakket med mente at 5 liter vann, mye c-vitaminer og tranebær hver dag bør ta knekken på uvi..

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...