Gå til innhold

Noen som kjenner sug i brystet når de er engstelige?

Anbefalte innlegg

Går og tenker mye på hjertet og puls for tiden...har et konstant sug/knyting i brystet som kommer og går gjennom hele dagen...puster kanskje også litt overfladisk...har slitt litt med angst...

flere som kjenner angsten som et sug/trykk/press????

Fortsetter under...

Jeg kjenner til det... Den samme følelsen som når en blir

skremt eller noen blir sinte på meg...

Det satt seg i magen min til slutt. Høyt oppe, rett under brystkassen.

Det er kroppens måte å si ifra at du ikke har det bra. Til slutt streiker den fullstendig.

Vel...ble til slutt kvitt følelsen etter at jeg ble innlagt på akutt psykiatrisk avdeling pga utmattelse. Medisin fikk bort følelsen...

Men det hele hjalp meg å endre livet mitt til det bedre. Kuttet ut mange mennesker som hadde dårlig innvirkning på meg, gikk ut i jobb, fikk vesla inn i barnehage...fikk et bedre sosialt liv.

Men veien var lang, og det finnes ingen oppskrift desverre.

Jeg tror i bunn og grunn at det kan være lurt å endre vei, hvis det viser seg at den veien man er på virker feil.

Hei! Her er en ny person...Jeg får også et slags press i brystet. Blir litt tungt å puste, og jeg blir veldig fokusert på pusten. Legger liksom merke til hvert inn og utpust. Klarer ikke å la være....

Har en del tanker rundt døden....og hva som er meningen med alt. Har vært spart for dødsangst tidligere. Men en natt her så ble jeg litt redd... Begynte å kjenne litt smerter i venstrearmen. Ikke så veldig vondt, men det varte hele natta og utover dagen. Pleier ikke akkurat å være hypokonder.... Har ikke turt å spørre noen om dette, for jeg synes det blir så teit... Men hvis det er noe galt med hjerte, så har jeg jo hørt at det er vanlig å kjenne smerter i venstrearmen. Skal det da gjøre så vondt, at man ikke er i tvil om hva som skjer. Elller kan det skje litt gradvis...? Har pressa kroppen ganske hardt i det siste, så jeg vet at det kan gå utover hjertet.... Føler meg helt paranoid og teit nå.... Men blir glad for svar!!

Annonse

Til anonym over her.

Jeg er som deg med det å tenke på døden og meningen med alt liksom. Skikkelig ekkelt. Ble sånn etter jeg fødte for 4 måneder siden, går nå på antidepressiva og har begynt å gå hos psykolog. Håper dette gir seg etterhvert, skikkelig ekkel følelse. Går ofte og føler at alt er så uvirkelig...

Jeg har slitt med panikkangst tidligere, og hadde det nokså likt som du beskriver. Ble veldig fokusert på pusten og redd for at jeg ikke skulle få puste, følte at det strammet seg i brystet og at jeg skulle dø.. tror det er vanlig at angst oppleves sånn. Det er fryktelig ubehagelig, men heldigvis ikke farlig. En klem til alle som sliter med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...