Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er fustrert da jeg må være et uvanlig tilfelle når det gjelder helse. Den første toiden jeg var gravid var jeg i kjempe fin form, alt var som vanlig. Jeg er nå 13+4 og de siste 3-4 ukene har jeg fått store søvnforstyrrelser, sover 3-4 timer i døgnet og er helt utslitt. Prøver å sove men det går ikke. Ligger jeg på rygg har jeg vondti nederste del i ryggen, ligger jeg på magen får jeg i tillegg ubehag i brystene da de er ømme. Har konstant vont i hode og blir kvalm hvis jeg prøver å gjøre noe fysisk. Er fortvilt for de fleste jeg leser om blir jo i bedre form når de er kommet over 12 uker, dette er motsatt for meg. Har en ukes ferie igjen før jeg begynner i jobb og jeg forstår ikke hvordan jeg skal mestre jobben i denne forfatningen. Er det noen der ute som har det på samme måten. Jeg har ikke hørt om noen som ikke får sove bare det motsatte. Takknemelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9988021-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg. Har vært mye dårlig pga lavt blodtrykk og sover ikke mest selv nå heller. Jeg er i uke 28+3. Å sove på ryggen bør du ansett ikke gjøre lenge av gangen ettersom barnet da vil presse på hovedpulsåren din og du kan få plager av det. Selv sover jeg på sidene og skifter stilling fra en side til en annen flere ganger i løpet av natten. Jeg har kjøpt meg en Freebag som jeg bruker mellom bena, du kan sikkert fint bruke en vanlig og litt stor pute også, det viktigste er at du får avlastning. Jeg synes i alle fall det fungerer bra for meg.

Føler du deg fortsatt like ille når ferien er over bør du nok kontakte lege og muligens vurdere gradert sykemelding. Man må være litt egoistisk når man er gravid og ta hensyn til seg selv og barnet, det er i alle fall ikke tiden for å spille "flink pike". Det har jeg selv fått klar beskjed om :-)

Lykke til og god bedring!

Takk rådet, dette skal jeg prøve .

Man hører jo bare om dem som sover og sover og at de fleste plager skal være over etter 12 uker. Man blir da i tillegg til at man er sliten også bekymret.

Må vel bare kontakte lege hvis dette ikke blir bedre i løpet av uken, for jeg forstår ikke hvordan jeg skal takle jobb, når jeg nesten ikke mestrer å gjennomføre de enkleste oppgavene hjemme.

Stakars deg du har i tillegg problemer med blodtrykket og i tillegg kommet mye lengere ut i svangerskapet mere å bære på. Du må ha god bedring.

Hilsen ei som går i svime (-:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...