Gå til innhold

Følelese av å være gravid? Eller ikke følelse?


Mini nr 2 i mars

Anbefalte innlegg

Jeg er altså ikke gravid selv ennå(såvidt jeg vet), men er bare en snartur innom her (hører til på bli gravid).

 

Jeg lurer bare på en ting: Før dere testa, følte dere at dere var gravide? Sånn at dere bare "visste"det? Eller følte dere ikke at dere var gravide i det hele tatt?

Jeg er nemlig overbevist om at jeg kommer til å føle det på meg når jeg blir gravid. Akkurat nå (4 uker etter pilleslutt) har jeg jo alt av symptomer, men føler ikke i det hele tatt at jeg er gravid.

 

Noen som vil dele erfaringer??

 

Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er den tredje gangen jeg går gravid (har ett barn i levende live), og ja, jeg har kjent det hver gang jeg har blitt gravid. Forstått det på kroppen etter kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for første gang har jeg husket når jeg hadde første dag av siste mens og regnet litt på det. hadde funnet ut at jeg skulle mens igjen i går, men mandag begynte jeg å føle meg vanvittig dårlig. som menssmerter *10, en følelse av influensa igrunn. det forsatte til onsdag, men onsdag morgen var det litt brunt på papiret da jeg var på do,Jeg må inrømme at jeg ble veldig skuffet, for hadde virkelig trodd jeg var gravid. Torsdagen kom og fremdeles ingenmens...jeg er aldri sein som jeg vet om, så de ømme puppene, verken i ryggen kunne ikke være annet enn en graviditet. Tok flere tester med strips, alle hadde en svak strek, men synes det var vanskelig å si om jeg faktisk var gravid. Kjøpte en Cb (vanlig) på apoteket og den viste positiv. Jegvar nesten sikker på at jeg var gravid, men etter en stipstest tirsdagen som ikke var utslag på , ble jeg litt i tvil igjen-Jeg er en person som liker å ha kontroll , så for å være helt sikker så bestilte jeg en lege time iforbindelse med at jeg følte at jeg hadde urinveisinfeksjon, bad henne samtidig teste for graviditet, Begge prøvene slo ut positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere graviditetssymptomer de månedene jeg fikk TR enn denne gangen hvor testen faktisk ble positiv :: Kroppen vår er fryktlig flink til å lure oss, er min erfaring fra 15 pp.....hehe :)

Lykke til med prøvinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen:) Litt artig å høre hva folk erfarer! Sitter med inntrykket av at de fleste har det på følelsen når de er gravide.

 

For min egen del venter jeg bare på mensen. Symptomene jeg har regner jeg med er pga pille-hormonene som er på vei ut av kroppen. Håper syklusen min er oppe og går, og at det ikke blir lenge til jeg dukker opp hit på "fulltid".

 

Lykke til med svangerskapene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det IKKE på følelsen!

Alltid tenkt sånn du gjør, at man merker vel det vel..

 

Men det gjorde ikke jeg! Ingen symptomer, bortsett fra at jeg er mye trøtt og gråter for alt! =P

Så det var ganske sprøtt at testen ble positiv i går! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte det ikke på meg.

IKM var dagen etter siste eksamen. Og PÅ eksamen følte jeg meg så rar. Ukonsentrert, lettpusten, svimmel. Så på tur hjem kjøpte jeg en test for å ta morgenen etter, og den slo ut positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOOps, du må ikke si sånn!!! Hehe...Nå begynner jeg å tvile på meg selv her!! Har jo så mange symptomer, at jeg BURDE jo være gravid, men føler det absolutt ikke på meg! Men har ikke ikm før søndag eller mandag, så da ville det vel kanskje vært litt for tidlig å kjenne så mange symptomer uansett, eller?

 

Jaja...jeg stresser ikke! Har egentlig ikke begynt pp ennå, men hadde mye sex både før, på og etter EL, så det er vel temmelig stor sjanse for å ha blitt gravid da...hmmm...spennende:) og litt skummelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føker meg ikke gravid i det hele tatt, men så er jeg bare 5 i dag da.

Merker det litt i puppene, og trøttheten om kvelden, men stort sett så er alt "helt normalt". Merker det mest på unskyldningene jeg bruker ovenfor vennene mine når de vil ha meg med ut og drikke fredagspils :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke følelsen i det hele tatt når jeg testet, men hadde heller ingen symptomer da. Jeg tok vel 5 tester før jeg i det hele tatt skjønte at de 4 første ikke var tull hehe.

 

Jeg skal innrømme at hadde det ikke vært for den evigvarende kvalmen og spyinga, så hadde jeg ikke trodd at jeg var gravid og jeg er idag 12 uker på vei. Har ingen følelse for det i magen, men det kan også være en måte å beskytte seg selv på. Jeg har bevisst valgt å ikke tenke så mye på det og tenkt som så at "går det så går det og går det ikke, så er det ok også". Det er utenfor min kontroll nå; jeg har sørget for husrom etc, så resten er opptil leietagern :)

Nå skal det også sies at jeg har vært veldig dårlig disse ukene, har blitt sykemeldt nå, så det har nok påvirket meg også.

Jeg regner med at dette vil endre seg så fort jeg får høre hjertelyd eller se junior.

 

Uansett lykke til, håper det klaffer for deg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....blir altså spennende å se hva jeg kommer til å føle når jeg blir gravid (hvis jeg ikke allerede er det da...).

 

Høres ikke noe greit ut å være sykemeldt! Er med på tanken om at går det så går det, og hvis ikke så går det ikke. Blir nok annerledes når du får høre hjertelyd eller se den lille erta ja:)

 

Lykke til deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at uansett hvordan du føler deg, så er det merksnodig når du ser det krysset lyser mot deg.

 

Forøvrig så kom ikke kvalmen med en gang; skulle tro noen trykka på den knappen i det jeg runda uke 7. Så var jeg grusomt kvalm hele døgnet i flere uker helt til kroppen fant ut at hvorfor holde det nede når man kan henge over do :) Jeg omdøpte glatt barnetrygden til mors shoppetrygd hehe.

 

Det er gruuusomt kjedelig å gå hjemme sånn, men har innsett nå at jeg må bare ta hensyn til meg selv og junior. Hjelper ingen om jeg presser meg.

 

Så bim er veldig fint å ha nå hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kan ikke se for meg at jeg en dag skal stå med en positiv test i hånda og være gravid. Det er helt fjernt å tenke på!

 

Kan tenke meg det er kjedelig å gå hjemme...iallefall hvis formen er sånn at du ikke orker noenting. Dataen er lett å bli avhengig av, og når det ikke skjer noe på sidene her, har jeg lett for å ta meg selv i å bare sitte og stirre på skjermen. Skulle tro jeg ikke hadde noe liv! Men litt jobb neste uke og så skolestart skal nok få gang i det sosiale livet mitt håper jeg.

 

Håper formen din kommer seg så fort som mulig:) Du har helt rett i at det ikke hjelper noen om du presser deg selv. Jeg mener det er viktig å lytte til kroppen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstest slo ikke ut før dagen etter forventet mens. Hadde likevel en anelse at jeg var gravid før denne testen ble tatt, fordi jeg allerede noen dager etter EL følte at jeg kokte i kroppen. Vanligvis er jeg en frossenpinn! Pulsen var raskere enn normalt for meg. Sovnet også på sofaen i 19-tida på kvelden- noe jeg til vanlig ikke gjør! Nå er jeg 7+6 og er i bra form. Eneste jeg merker nå er at jeg er konstant sulten og brystene litt ømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, følelsen min stemte ganske bra denne gangen iallefall. Følte jo på meg at jeg IKKE var gravid, og idag dukket jammen TR opp en dag tidligere enn forventet. Har jo ikke begynt å prøve skikkelig ennå, så det var bare greit å få en foreløpig bekreftelse på at kroppen er igang etter pilleslutt.

 

Joda, så neida...Livet er herlig, er det ikke? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på første "mann" følte jeg at det var baby på vei.uggen i magen og kjempe trøtt.men på andre mann følte jeg ingenting,ingen kvalme eller noe.jeg skulle bare sjekke om det var noe galt med mensen men testen slo ut med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig en ganske klar følelse av at det gikk bra i den prøveperioden det faktisk gikk bra. Jeg følte meg plutselig helt rolig og trygg på at vi skulle ha barn, og det skulle vi jo. Jeg merket godt da egget festet seg, det gjorde for min del ganske vondt i magen og og ble både kvalm og svimmel i et par dager. Brystene var ømme og en dag, etter EL, men en stund før jeg hadde IKM stod jeg og hakket løk da jeg plutselig syntes at løk luktet SINNSYKT sterkt. Og det gjør jeg ikke til vanlig. De vanlige symptomene på TR uteble og på dagen for IKM var jeg allerede overbevist om av TR ikke kom. Tok en test, men den ble ikke klart positiv. Ventet fire dager og tok ny test, men det var bare fordi jeg ville at samboeren min skulle få se de to strekene. Jeg var sikker.

Lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg følte d på meg med en gang.. kroppen sa liksom i fra at nå er du gravid igjenn. :) har to fra før å venter min 3 i mars.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg hadde det absolutt ikke på følelsen, før 4 tester viste positivt...

Føles egentlig ikke sånn ut ennå heller, og jeg er 9+5 i dag.

Symptomene har jeg imidlertid hatt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er altså til vanlig ganske sensitiv, så jeg tror fortsatt at jeg kommer til å føle det på meg når jeg blir gravid. Men skal jo sies at jeg ennå ikke har vært gravid noen gang, så det kan jo fort hende jeg ikke føler det i det hele tatt. Men har jo vært borti det at det har vært "fare" for at jeg kunne være gravid, og de gangene jeg har testet så har jeg vært helt sikker på at jeg ikke var gravid.

 

Men det gjenstår jo bare å se! Kan jo ikke forutse framtida jeg=) Selv om jeg gjerne kunne ønske det av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jar kjent det på kroppen begge gangene. Her en på 2,5 år og venter nå neste i mars. Det første for meg var ømme pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...