Gå til innhold

Hvor tungt kan vi løfte?

Bdancer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en småbarnsavdeling i barnehage og lurer på hvor grensen går for hvor tungt jeg kan løfte?? i forhold til hvor langt jeg er på vei.... Jeg er 23 uker på vei nå. Har alltid vært fysisk sterk og klarer å løfte enda, synes ikke det er slitsomt for ryggen så lenge jeg løfter riktig, men jeg kjenner det stramme i magemusklene noen ganger...

Noen som har noen "fasitsvar" eller tanker rundt antall kg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen fasitsvar, men "de" mener at man ikke skal bære mer enn man klarer uten å få vondt, så det er bare å kjenne på kroppen hva du orker/føler deg trygg med. Noen sier også maks 3 kg, men tror de fleste klarer litt mer.

Skrevet

Går stort sett greit å løfte det du er vant tl å løfte til daglig. Jeg jobber i ku fjøs. Begynner på min 34 uke,løfter og sleper fortsatt på 30 kg sekker..Føler fort ubehag om jeg skal løfte det høyt,så det har jeg sluttet med. Stoler på at kroppen sier i fra når det blir for mye. men er selvfølgelig ikke alle som kan løfte å styre så mye. Men så lenge du ikke føler ubehag eller smerte kan du sikkert fortsatt løfte litt på barna. det er jo noe din kropp er vant til å gjøre. men alt varierer jo fra person til person.

• 2 uker senere...
Skrevet

Tor nok kroppen sier fra, ja... Jeg har kjørt knebøy med 60 kilo og utfall med 25 kilo i hver hånd i dag uten at det gjør meg noe.. Er nok bare viktig å løfte og trene riktig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...