Gå til innhold

Har dere uro over sprinkelsengen? Er det lurt å ha?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det har vi. Jeg synes det er ganske greit for da leker han litt med den om han våkner litt tidlig om morgenen eller ikke er så trøtt at han sovner med en gang når han skal legges. Om natta er det uansett så mørkt på rommet at han ikke leker med den. Vår er ti mnd nå og står i senga, men vå uro har dyr som er festet med borrelås slik at det ikke gjør noe om han drar i dem. Den er heller ikke så stor at den er i veien når han skal legges og taes opp.

Annonse

Jeg har en elektrisk uro med musikk som er tidsinnstilt. .Setter den kun på for å roe han hvis det er gråt når han sover. Han sovner alltid fort pga. musikken. Ellers bytter jeg, samme uro over lekegrinda og sengen. Varierer litt. Uroen er også veeeeeldig god å ha om morgnenen når han våkner før det er "forsvarlig" for meg å stå opp...hehe..

Vi hadde det en liten periode, men merket at jenta vår ble urolig av den. Gråt når den var på. Var noen bamser som gikk rundt og rundt og noen lys som beveget seg i taket. Tror det vart for mye for henne når hun var så trøtt.

Mitt råd er å kanskje vente til du ser om dere trenger den. Babyer er så ulike..

Vi har hatt god erfaring med den.

-for å roe ned, gi trygghet når hun skulle sove.

-om morgenen(flott med fjernkontroll:-)

-vi har ikke hatt særlig problemer med legging og jeg tror den har mye å si.

-før vi kjøpte den måtte hun bysses i søvn hver natt

-etter 6 mnd bruker vi den mest som underholdning på morgningene, hun ligger og snakker med den leeenge:-)

Annonse

Ehhh ja? Har jeg skrevet noe annet da? HI spurte om vi hadde og evt erfaringer og min erfaring er at dilldall over sengen (vi hadde både uro og sengehimmel da eldste var liten baby) var veldig forstyrrene, derfor tok vi det fort vekk og har ikke brukt det de to neste heller. Blir jo uansett som hos voksne da, søvneksperter anbefaler jo at vi kun bruker sengen til å sove i (og ha sex), ikke lese bøker, se på tv ol nettopp fordi sengen er noe som skal forbindes med soving og ikke underholdning.

Og hva så? Om det gir deg en egen syk glede av å hele tiden kommentere det så værsågod, men du må da ha bedre ting å ta deg til? Jeg har i alle mine 5,5 år på BiM og DB vært tidvis krass og bastant og kommer neppe til å endre det nå bare fordi en liten anonym henger seg opp i det ;-) Og jeg har da forøverig aldri påstått at jeg er sukkerøt og snill og grei som vil holde hender og være venner med hele verden heller selv om det later til at enkelte av en eller annen merkelig grunn har det inntrykket av meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...