Gå til innhold

Vann bedre enn malt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare gi tips med erfaring jeg har gjort. Gutten vår er nå 4 mnd og får kun mme. Han har pleid å få 1 tskje malt i morgenmelken og så har han styrt og pushet på, til tider hatt veldig vondt og hatt en avføring per dag. Det har vært ganske tørt.

Etter at jeg begynte å gi ham vann å drikke før hver eneste melk på dagen så ser jeg stor forbedring. Han får drikke så mye han vil, ofte er det ikke mer enn 20 ml, til tider oppi 60 ml og det har gjort at han gjør avføring uten problemer, det er mye løsere og opptil flere ganger om dagen. Alt i alt en mye gladere liten gutt. Et tips man kan prøve ut før man fortsetter å øke på maltdosen.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay, det har jeg åsså merket. At hvis mini får vann i forbindelse med måltidene, så får han helt fin avføring. Men trenger man å ha malt melken da eller? har du det?

Skrevet

Men blir han ikke mett da? Drikker han like mye melk som før?

Skrevet

Det funker fremdeles bra her. Vann er jo topp tørstedrikk for mme barn, spesielt når det var veldig varmt her og videre også nå som han får grøt. Jeg er ikke redd for at han drikke vann og fylles opp med det istedenfor næringsrik mme, siden det er så lite som 10-30 ml. Noen ganger mindre, noen ganger mer. Han drikker jo gjerne 180-200 ml mme etterpå så han får nok. Vi har fortsatt med halv teskje malt i første melk og så vann i løpet av dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...