Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Kan han få vondt i magen av det nå tro? Husker da jeg amma og spiste det, da ble det skriking i timer! Noen som har gitt det her?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Anbefaler det ikke. Ikke pga. magen, men pga at hveteboller ofte klumper seg i munnen og halsen og det er lett for at de kan sette biter i halsen...mye lettere enn brød etc. HS sa bare NEI NEI til meg da jeg spurte om det samm e Min søster er sykepleier på motagelsen på Ullevåll og hun sier det samme, en av de vanlisgste kveningsfarene de møter på Ullevåll
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 Åhhhh, såpass. Da blir det ikke boller på han enda :-p
vi blir 4 :o) Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 lillegutt får det en gang i blandt, og bare noen få biter.. har ikke fått vondt i magen av det, og jeg har alltid sett etter at det ikke klumper seg oppe i ganen.. ingen grunn til å ikke gi boller fikk jeg beskjed om av hs.. i beskjedne mengder da så klart..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Vi har ei på samme alder som din, og vi har gitt henne hveteboller i ganske mange mnd allerede. Hun har ikke fått noe vondt i magen av det.. men som hun sier over her, så er det ganske segt og litt vanskelig å få i seg. Her har hun lært å bare ta små biter, hun får heller ikke spise "skallet", bare det inni. De aller fleste svelger en eller annen form for mat i halsen iløpet av sine første år, så om en er forsiktig så ser ikke jeg noen grunn til at du ikke kan gi gutten din det.. Bare for å ta det med; vår HS har ikke nevnt noe som helst om at hveteboller kan være farlige..
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 2. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2007 Han er veldig flink til og tygge maten sin! Har svelgt ett par ganger i "vranghalsen", men hoster så er alt ok igjen :-p Som meg selv, men har da slukt maten :-D
Gjest Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Embla elsker hveteboller, så lenge det ikke er rosiner:p Hun har sist det i flere mnd, først i "tilpassede" biter, nå får hun bare halve bolla i hånda og ordner selv.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Hvorfor gi hveteboller når det er kjent at det klumper seg i ganen, kan kveles? Så små barn synes gjere rundtstykker er like spennende.....ville hvertfall ikke gitt en hvetebolle i hånden på en så liten en..ser ikke poenget. HS har sagt det samme til meg om hveteboller....hun bare advarte meg veldig mot hveteboller.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 2. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2007 Ja det gjør han med rundstykker +++, men har hele tiden tenkt på magevondt med hveteboller :-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Jeg gir aldri hveteboller....grovt rundstykke er favoritt her...men hun vet jo ikke forskjellen likevel, så da er det jo bare greit. Synes selv at ferske boller kan klumpe seg i ganen. Enig med nydelige marius...hvorfor hvetebolle?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå