Gå til innhold

hjelp!! kjempe hard og øm pupp!!

Anbefalte innlegg

hva er dette? er det tilstoppa melkegreier? er ett stort område av puppen som er hardt og ømt, har slått opp å sett at hvis det er det så måtte jeg amme/pumpe annerhver time. men har sittet to timer (nesten sammenhengende) og pumpet og nå er det borte bare ømt nå tror jeg. eller er det kanskje framdeles litt hardt.

så det jeg lurer på:

-må jeg pumpe (jeg ammer ikke) annenhver time i hele natt lell om det kjennes ut som kulen er borte?

-når jeg pumper hvordan vet jeg når brystet er tømt? noen ganger er brystet helt mykt og jeg tror at melka er borte, men masse melk som kommer.

-bør jeg sitte og massere brystet lett hver gang jeg pumper for å være sikker på at det blir tømt? jeg har og bruker den syntocin når jeg pumper meg.

-jeg har medela sin elektriske dobbelpumpe, men den stopper etter 30min, kan dette være grunnen til at brystet ikke har blitt tømt. for jeg har brukt å avsluttet når maskina stopper, også når det fortsatt kommer melk.

åj ble langt detta, men håper noen kan hjelpe. (,")",)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9985164-hjelp-kjempe-hard-og-%C3%B8m-pupp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta et par Ibux.Er det varmt? Mulig du kan ha fått en betennelse. Men da får du VONDT! For det er vondt.Da får du, mest sannsynlig, feber oxo. Ta deg en varm dusj, og masser puppen i dusjen.Hold brystet varmt. Pump, pump, pump.Og hvil,hvil,hvil.Drikk masse vann!

nei er ikke så vondt egentlig, mest ømt når jeg tar på. puppen er heller ikke varmere enn den andre. spørs om det er betennelse rett rundt hjørnet da.... hehe blir ikke mye hvile med all denna pumpinga da sju :-)

Sikkert ikke brystbetennelse, men tendens til tilstoppede melkeganger, det kan kjennes som ømme harde kuler. jeg bruker å massere brystet når jeg pumper, og ja da blir det litt ømt, men kulene forsvinner.

Bruk ullinlegg mellom pumpingene, unngå å bli kald på hendene, rote i frysen f.esk må du for all del overlate til gubben :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...