Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Del Skrevet 2. august 2007 Hei! Jeg fikk ei jente for 3,5 år siden. Da jeg tok test og den var positiv ringte jeg lege og fikk time 2 uker etter. Da tok legen test for å bekrefte og regnet ut termin. Denne gangen ringte jeg også og hun i skranken regnet ut hvor langt jeg var på vei, d var like langt som forrige gang (6 uker). Men fikk nå ikke time før jeg er i 14 uke.. Er d vanlig nå eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vipsen*en av hver* Skrevet 2. august 2007 #2 Del Skrevet 2. august 2007 Ny praksis er førtse kontroll mellom uke8-12.. så neste kontroll etter UL.. men er vist litt forskjellig fra plass til plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vipsen*en av hver* Skrevet 2. august 2007 #3 Del Skrevet 2. august 2007 No tar de ikke underlivsøkelse heller.. men det passet meg bra.. jeg var på første kontroll på tirsdag.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mor.monsen Skrevet 2. august 2007 #4 Del Skrevet 2. august 2007 jeg skal på første kontroll å starte svangerskapsjournal i uke 11. legen sa at da skulle jeg ha en gu, han skulle skjekke brystene og jeg skulle måles og veies, samt avtale tid for ultralyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #5 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg skal også ha første kontroll hos jordmor i uke 14. Det er grusomt lenge å vente, men det var det tidligste jeg kunne få. Ringte legen min og da fikk jeg beskjed om at det var ikke noe problem å ha første kontroll da Men det er fortsatt lenge å vente, skjønner det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to herlige karer + baby 7.3.12 Skrevet 3. august 2007 #6 Del Skrevet 3. august 2007 sjekke brystene??? DET har jeg aldri hørt om før. Hva skal det være godt for? Syntes bare det hørtes litt merkelig ut. Ingen lege som har undersøkt mine bryster, og forstår ikke hva grunnen skulle være for at legen min skulle gjøre det. Dette er mitt andre svangerskap. Synes du bør spørre hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vårunge08 Skrevet 3. august 2007 #7 Del Skrevet 3. august 2007 Legen min sjekket brystene mine 1. kontroll forrige svangerskap. Ikke noe farlig. Tror han skulle kjenne etter cyster eller noe i den dur.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mamma-i-Mars* Skrevet 4. august 2007 #8 Del Skrevet 4. august 2007 jeg skal på første kontroll 27.august da er jeg vel 11 uker på vei. jeg skulle før, men fastlegen min er på ferie.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #9 Del Skrevet 4. august 2007 Hei igjen! Takk for alle svar. Skjønner ut fra dette at d er litt forskjellig rundtomkring.. De sa at de skulle ta noen prøver som man ikke kunne ta før man var mellom 12 og 16 uker på veg.. er ikke sikker på hvilke tester da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. august 2007 #10 Del Skrevet 5. august 2007 Kan hende de sjekker for syfillis og hepatitt b/c...er visst normalt det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. august 2007 #11 Del Skrevet 8. august 2007 Da har jeg fått bestilt min første undersøkelse...21 september...da er jeg nesten begynt på min 14 uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zokratez Skrevet 8. august 2007 #12 Del Skrevet 8. august 2007 Hei, Årsaken til at legen foretar en brystundersøkelse er for å sjekke etter cyster eller andre tvilsomme kuler. Man bør huske på at kroppen er full av hormoner under en graviditet, og det er da lettere at slike ting oppstår. Legen anbefalte at jeg sjekket meg selv 1 gang i måneden, men foretok selv den første undersøkelsen for å sjekke at alt er ok. Tror ikke du skal være så skeptisk til legens intensjoner. Får man f.eks brystkreft er det svært viktig at det oppdages og behandles på et tidlig tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonje,kristine Skrevet 12. august 2007 #13 Del Skrevet 12. august 2007 Hei der. Jeg har heller ikke fått noen lege time før 27 August. Ut i fra beregningen som er gjort er jeg inne i uke 12 da. Merkelig greier hører forskjellige ting fra forskjellige personer når man kommer på 1 kontroll. Leste her inne at noen hadde allerede vært til ultralyd i uke 9??ps Julie23 når er terminen din?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClarySage Skrevet 12. august 2007 #14 Del Skrevet 12. august 2007 Jeg fikk 1. kontroll nå på torsdag som var. Møtte opp og legesekretæren gjorde seg ferdig med blodprøver, urinprøve og veiing før jeg kom inn til legen. Han fant jo fort ut at jeg var bare i min 9. uke og det var for tidlig for -ja, jeg fikk ikke vite hva slags prøver det var for tidlig for.. Det var bare å bestille ny time etter uke 12 og han kastet blodprøven jeg hadde avlevert... Snakk om å bli skuffet a!! Dyttet ut av legekontoret... :-S :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m&m_82 Skrevet 12. august 2007 #15 Del Skrevet 12. august 2007 Så merkelig... jeg hadde første svangerskapskontroll på torsdag, og da var jeg 7+4. Var ingen som sa at det var for tidlig. Jeg vet riktignok at det ideelle er mellom uke 8-12. de tar hemoglobin (blodprosent), jern, hepatitt, hiv bla.a. Jeg var glad for at jeg fikk komme så tidlig, fordi jeg søker fødeplass på rikshospitalet og da må man være tidlig ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mamma-i-Mars* Skrevet 12. august 2007 #16 Del Skrevet 12. august 2007 har termin 18.mars utifra egen rekning..... (heite julie23 før ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. august 2007 #17 Del Skrevet 15. august 2007 Hei, Her i Grue er det verst. Jeg ringte med 5 uker til jordmoren for å bestille time. Ja da blir det met 24 uker, fikk jeg som svar. Men jeg maset, å sa at jeg var vant til å ha første kontrollen med 12 uker. Da fikk jeg time med 16 uker. Og nå skal jeg meg 14 uker få en tidlig UL. Når du maser litt og stå på, for du mye mer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-fant - 05.03.2008 Skrevet 15. august 2007 #18 Del Skrevet 15. august 2007 skal til første kontroll 22 august. er da ca 12 uker.. er vel litt pga faren for å miste før at de vener med å ta alle prøver til de liksom er sikre på at spiren kommer til å bli værende der.. men er veldig spent på om vi får høre hjertelyden da. skal dere ha med pappaen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma'har født' Skrevet 15. august 2007 #19 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg tenke å gå alene på legetimer,og ta med pappan til jordmor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cat85 Skrevet 15. august 2007 #20 Del Skrevet 15. august 2007 Jeg var på første svangerskapskontroll i dag, er 10+6 på vei. Fikk også beskjed om å komme tilbake etter uke 12 for å ta blodprøvene. Var noe om at da er blodverdiene riktigst eller noe sånt :s Jeg fikk høre hjertelyden, til min og samboerens glede Så nå føler jeg meg mye mer avslappet Hadde med samboeren, ville ikke at han skulle gå glipp av dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobias og Robin Skrevet 16. august 2007 #21 Del Skrevet 16. august 2007 Hei. Jeg var på svangerskapskontroll i går, og er ca 10 uker på vei... Min termin er 19.mars, legen sin termin ble 13.mars. Ingen som sa noe om at dette var for tidlig? Tok massevis av blodprøver, fikk helsekort osv. Prøvde også å lytte etter hjertelyd, men fant den ikke... Skal tilbake til ny kontroll om fire uker. 17. sept... Jeg fikk en sønn for ca 4 år siden, og da var det hyppigere og tidligere kontoller. Da gikk jeg både til jordmor og til lege, men denne gangen fikk jeg ikke time til jordmor, i og med at jeg er 2.gangs, og de har køer.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene75 Skrevet 17. august 2007 #22 Del Skrevet 17. august 2007 Jeg skal til legen når jeg er 12+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*bemo* - venter tvillinger:) Skrevet 18. august 2007 #23 Del Skrevet 18. august 2007 Syntes uke 14 var lenge. Men forrige svangerskap brukte jeg fastlegen, og var ikke særlig fornøyd. Denna gangen bestemte jeg meg for å bruke gynekologen min, og er superfornøyd! Var på 1 kontroll for noen dager siden, trodde jeg va ca uke 9. Han tok ultralyd for å fastslå termin (jeg hadde rett ang den), jeg fikk høre hjertelyd og...Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå