hostogharkheledagenlang Skrevet 2. august 2007 #1 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg er 165 høy eller lav om du vil og sist jeg veide meg så var jeg 88 kg, har gått ned bittelitt, men det har stoppet opp og jeg spiser sunt og trener minimum 3 ganger i uka, trener da intensivt og svetter som en gris. Jeg har jo en goood del kilo som skal av, kan jeg spørre legen om å få reductil f.eks. Hva må til for å få det egentlig? Jeg plages veldig med å veie det jeg gjør, og er litt engstelig for å falle tilbake der jeg var for mange år siden med sosial angst og lukke meg helt. Hvordan går jeg frem for legen, kan jo legge til at jeg ikke føler meg trygg på og stoler helt på han, kjenner han ikke så godt.Vi flyttet og jeg måtte slutte hos den gode snille legen jeg hadde hatt siden jeg var 16. Vet ikke hva der er, men han gjør meg så usikker på ALT, tom når jeg er der med sønnen min. . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9983243-dere-som-har-f%C3%A5tt-reductil-eller-lignende-trenger-svar-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta78 Skrevet 2. august 2007 #2 Del Skrevet 2. august 2007 Hei! Før jeg svarer på dine spørsmål anng reductil, vil jeg bare oppfordre deg til å vurdere å skifte fastlege. Hvis du ikke føler deg trygg på han, og ikke stoler på han kan det bli vanskelig å oppnå den fortroligheten en kan trenge i et lege-pasientforhold. Du skal ikke kvie deg for å gå til legen, legen skal være der for deg om du / familien din treger medisinsk hjelp! I en leges ører burde ingen spørsmål være for banale eller "dumme". Så vel som av medisinske årsaker er det å vite at en er sunn og frisk fysisk (som det det er å vite hva som faktisk feiler en om en er syk) med å bidra til en god mental helse. Så over til dine spørsmål anng reductil. Jeg veide i januar 83 kg (er 159 cm), og etter mange mislykkede slankeforsøk, samlet jeg mot og gikk til legen. Jeg var som deg, ganske så redd for å bli avfeid av legen. Jeg hadde lagd meg opp en hel haug av grunner til hvorfor jeg trengte pillene, og notert kostholdet mitt. For første gang var jeg helt ærlig om kostholdet mitt, jeg var flink til å lyve for meg selv og tenke at de små tingene ikke hadde så mye å si. Jeg kan si at jeg ble svært overrasket over legen min, han var så utrolig fin. Kan ikke få skrytt nok av han! Var ingen medisinske grunner til at jeg ikke skulle få pillene ( sjekk ut www.felleskatalogen.no om du skulle undre hva de er), og vi hadde en god prat om kost og trening. Nå veier jeg 60 kg, har slutta på pillene, og går fremdeles ned.(Vil ned til 53-55 kg før jeg er fornøyd.) Jeg går fremdeles til legen min til veiing 1 gang i mnd slik at jeg kan få den oppbackingen jeg trenger for å klare de resterende kg . Dette ble kanskje litt mer info om meg enn du kanskje ønsket, for det var jo ikke min historie du spurte etter, men mitt tips er at du lager deg en plan, og motiverer deg godt om at du ikke vil leve slik lengre;) Så lykke til, har tro på at dettte vil gå bra for deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9983243-dere-som-har-f%C3%A5tt-reductil-eller-lignende-trenger-svar-o/#findComment-9984601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hostogharkheledagenlang Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 3. august 2007 Tusen takk for svar, nei det er hyggeli å lese andres historier. Jeg skal så absolutt ta mot t il meg og gå til legen, skal gjøre som du sier å skrive ned ett parager hva jeg putter i meg.Gratulerer med alt du har oppnådd hittil, så spennende. Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9983243-dere-som-har-f%C3%A5tt-reductil-eller-lignende-trenger-svar-o/#findComment-9986164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå