Gå til innhold

Noen som har reist fra Torp med ryanair med små barn?

Anbefalte innlegg

Skal reise med ryanair, og har kun booket baggasje til meg selv, som er opptil 15 kg. Tenkte å ta klærne til dattera mi i min koffert. Men hvordan er det med vogn og reiseseng? Jeg må vel ikke bestille kolli til det før vi kommer til flyplassen? Og:kan man trille vogna helt til flyet? Har prøvd å sjekke ut på nettsiden, men finner ikke ut av det.

Fortsetter under...

Vogn kan du ta med gratis. Reiseseng eller bilstol dessverre ikke. De må du i tilfelle betale for.

Du kan ta vogn med deg til gate når det er en liten vogn, egentlig mener de vel trille. Stor vogn hadde jeg ikke turt å ta med, de blir ofte skadet. Og her ta Ryanair ikke ansvar.

Takk for svar ;-)

Har en Carena Easy reisetrille. Hvis jeg skal trille den helt fram: Er den for stor, tro? Den er iallefall veldig lett? Den er litt større enn en paraplytrille.

Men jeg har altså lov å ha med reiseseng selvom jeg ikke har bestilt kolli på forhånd, da? Barej eg betaler?

Reiste til newcastle med de derfra i mars. Du får med vogn til de, men ikke mer. Og det koster 60 kr pr kg, så det blir fort veldig dyrt hvis du har en helt vanlig reiseseng... Jeg kjøpte en da jeg kom fram istedet...! Håpløst med bagasje til en voksen og et barn og bare 15 kg. vi var borte 4 netter, og handlet litt, og det var jammen ikke lett. Kunne ikke ta med mer enn undertøy, sokker, buksa jeg reiste i, og et par tynne gensere til meg selv. Men, men... Ellers var det greit! Ville ikke tatt en stor dyr vogn, men vil tro reiseforsikringa di dekker det hvis du har det da.

Annonse

ja, det er helt sinnsykt! vi startet med 129,- ene veien, og 349,- andre... og endte med å betale over 2000... og hadde ikke overvekt i bagasjen!

Så vi kunne nesten like godt reist med BA fra gardermoen, og fått veldig mye bedre service og komfort! Men det gikk greit altså! Vær forberedt på å komme sist ombord på flyet pga den lille i vogna, for folk er ville og trykker seg frem. De hadde holdt av plass til oss foran da vi reiste nedover så det var deilig, men hjem var det kaos, og de klemte oss inn mellom et stakkars ektepar helt på midten... kjekt seeeent på kvelden med sliten og hissig jente på 20 mnd!

God tur! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...