Gå til innhold

Var hos legen i dag.. Han bestilte ul til uke 18. Hvorfor får alle andre så tidlig?


jiha

Anbefalte innlegg

Synes alle får ul før uke 12. Jeg tenker HELE tiden på om noe er galt, lurer på om hjertet slår og mye mer. Men det virket ikke som det var normalt med ul så tidlig...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som får Ul før uke 18 har gjerne en medisinsk grunn til det, eller har bestilt privat UL og betalt fra egen lomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tidlig ul for jeg har hatt prøverørsbehandlig. Hadde ikke hatt ul før viss vi hadde fått det til på "vanlig måte":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rutinemessig ultralyd tas i uke 17-19.

pga ferie må jeg vente til 20+4.

tenker selv på om ting kan være galt osv,

men skal man ha ultralyd før må det være medisinske grunner til det,

eller man tar det privat og betaler selv.

så vi får bare være tolmodig og vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ordinær ul er i uke 17-19.

jeg var også veldig utolmodig... skjønner deg godt. men hvis du ikke klarer å vente så må du nok gå på privatklinikk og betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Drømmer! Så du hadde svart på mitt innlegg tidligere om UL:) Jeg bestemte meg for UL nå fordi jeg var så nysgjerrig;)) Men jeg ringte gynekolog selv og bestilte time, og måtte betale ca 500 kr (og det var det verdt!!! Det var en stor opplevelse). Prisene varierer fra 500 til 800 kr, alt ettersom hvem man tar det til;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt å få ul i uke 18. Jeg får tidlig UL pga at de ikke vat hvor langt jeg er kommet, har uregelmessig mens og el, og fordi at jeg har mange muskelknuter. Så de som kommer tidlig til UL har nok en god grunn for det...

Virker sikkert lenge til nå, men plutselig er dagen der og det er så deilig å se hjertet slå og de små armene "vinke" til deg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gynekolog har UL på kontoret, så det er ikke noe problem. Trur ikke jeg betaler mer for det bortsett fra bildepapiret, men skriver om det til onsdag når jeg har vært hods gyn.

Skal foresten bli morro og se det på skjerm, blir litt mer virkelig da.

Ps noen velger å ikke ta det, da det har vært mye diskusjon rundt det om det er så sundt, men mine to siste har ikke tatt skade av det, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er helt vanlig, som alle de andre skriver at man kun får ordinær UL (alt fra uke 16-20). Og at det er kun ved medisinske årsaker man får tidligere.

 

Men som en annen her skrev, så fikk hun UL tidligere fordi hun ikke visste sist hun hadde hatt mensen (tror jeg det var?), og dette gjaldt meg også. Jeg hadde ekstremt uregelmessig mens rundt den tiden jeg ble gravid så jeg gadd rett og slett ikke tenke på hvilken dato jeg fikk mensen osv. Gikk ganske raskt i glemmeboka og ikke var vi prøvere heller så.., Men da legen spurte meg når min siste mens var hadde jeg rett og slett ikke noe svar til henne.. Men, jeg har hatt 4 SA'er, så mulig derfor hun sendte meg dit også. For jeg fikk egentlig ikke noen grunn til hvorfor jeg skulle på UL, fikk bare info i posten om at jeg skulle ned på sykehuset da og da, og da jeg kom ned så tok hun UL. Men tror det heller var for å sjekke hvor langt jeg var på vei, enn det med SA'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gynekologen min har UL. Så der får jeg ultralyd uansett om jeg er gravid eller bare er til regelmessig underlivsundersøkelse.

Testet positivt for et par dager siden og skal bestille time over helgen. Venter med første undersøkelse til fosteret er blitt så stort at hjertet er begynt å slå. Før den tid er det lite å se på en UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...