Gå til innhold

Hva slags klær trenger jeg til nyfødt som kommer ca 1. oktober???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en haug med bodyer, sparkebukser, bomullsbukser, sokker, bomullsjakker, kjøredress, fleezedress, luer m.v Har tepper og dyne til vogn og seng.

Kvier meg veldig for begynne med ull så tidlig selv om jeg VET at ull er bra året rundt. Er vel gammeldags der, og vil vente med ull til den virkelige kulda trenger på! Har vognpose og ullteppe, da...og babyen vil ligge på lammeull fra dag 1.

Tar selvfølgelig høyde for at begynnelsen av oktober kan være varm, men også kald.....men er vel heller hysterisk den andre veien, redd for å kle-på-ihjel små babyer....

Fortsetter under...

Skrevet

Synes det høres ut som du har det meste i boks jeg :-)

Jeg fødte i februar, og jeg brukte ikke ull. Bomull holdt lenge, de ligger jo bare i vogna si den første tiden og med bodyer, sparkebukser, jakker og luer har du det meste du trenger den første tiden.

Lykke til :-)

Skrevet

Min lille er født 2.oktober i fjor, og jeg brukte mye ull til henne.

Men det der kommer jo veldig an på hvor i landet man befinner seg, syns jeg. Vi var mye i nordnorge i fjor vinter, og mye på fjellet. Da sier det seg sjøl (syns jeg) at ull er tingen.

Ellers syns jeg det høres ut som du er ganske godt dekket!

Skrevet

bor i Oslo,ja. Det er slik jeg tenker også. De ligger jo gjerne på ull, og så inni vognpose, eller under dyne/ullteppe....så inntil jeg ser behovet kjører jeg bomull.

Har litt problemer med ull....men det er fordi jeg selv alltid har reagert på ull med kløe....huff..klør bare jeg tenker på ullgensere...hihi..

Skrevet

Jeg brukte ikke ull på min lille før i januar, februrar. Født i november 06. Han har ligget i varm dunpose oppå lammeull og har i tillegg alltid vært mer en varm nok. I år, hvor han vil være 1 år på samme årstid vil det nok være mer aktuelt med ull....da han forhåpentligvis er oppe og går i snøen etc..

Jeg har samme erfaring med ull....klør klør klør....

Skrevet

Tror du har det du trenger, jeg! Jeg er også litt skepp ang ull, men jeg VET at det skal være bra, og ja, jo, jeg kjøper nok noe til vinteren.. hehe

Men mini kom i mars, og vi brukte aldri de få ullplaggene vi hadde kjøpt. Faktisk de eneste plaggene vi aldri brukte.

Annonse

Gjest Renate&Nydelige Christina
Skrevet

Min jente kom 8 oktober. var ganske varnt, brukte ikke jakke siden jeg hadde stor og varm saueullspose i vogna...var jo varmere enn det er nå i aug!!!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...