Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Har noen spørsmål som jeg føler er litt dumme, men jeg spør nå allikevel... 1) Kan man spise spekeskinke og peperoni hvis den har stekt seg på en pizza? 2) Kan jeg la katten min trø på magen min/ ligge og kose når jeg er gravid? 3) Skal man ta GU ved første legebesøk? 4) Hvis man oppdager at det er noe galt med fosteret når man er til Ultralyd i uke 18, er det da forsent å ta abort? Takk for svar!
TussiLussi Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 HEi ! Alt stekt og kokt mat skal vel være ok. Bare la pus få være med på kosen - men unngå å komme i kontakt med dens avføring. Hvis du ber om det, ellers er dette ikke rutine lengre. Da må man vel søke, på meidisinsk grunnlag, tror jeg - ikke helt sikker på den siste der Lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 1) Ja, man kan også spise slik mat selvom det ikke er stekt. F.eks som pålegg, bare ikke det har ligget åpent lenge. 2) Ja, og som ho andre skrev, bare hold deg unna avføringen. 3) Jeg gjorde det (uten å spørre om det), og alle jeg kjenner i virkeligheten gjorde det (også uten å spørre etter det), men har lest at flere her inne ikke har gjort det. Så tror dette spørs helt på legen. Kanskje beste er å forberede seg på en GU. Så du ikke må oppi stolen og føler deg skikkelig uforberedt. 4) Tror det.. Mins jeg leste for en stund siden at uke 14 eller 16 var maks for abort, når man søker om det for spesielle årsaker, eller hva det kalles.
Galskapens overhode Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Hei.. Du har fått gode svar her.. Ang uke 18.. Hvis det foreligger medisinske årsaker til det får man gjerne invilget abort etter uke 18 også. Som f.eks i tilfeller der skadene ikke er forenelig med liv utenrfor mors mage.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Kom på en ting til jeg lurer på.... Sitter ofte med datamaskinen i fanget. Er det fare for stråling da?
TussiLussi Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Har tenkt en del på dette selv.... Leste at det ikke var bra for sedcellene, så min mann fikk laptop forbud her i pørvetiden.... men hva med meg fremover ? Noen som vet ?
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Har lest at det er anbefalt å ha en pute i fanget under dataen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå