FØDEKLAR NÅ :)Jippi Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg har hatt ferie i 3 uker nå, og sliter skikkelig med kvalme...klarer ingenting, bare spyr og er slapp..føler meg helt på bånn!Sover veeeeldig mye!På mandag skal jeg begynne på jobb igjen, men tror ikke jeg klarer. Er ikke vant med å være sykemeldt, å mamma sier det er bedre å gå på jobb...hun er selv uføretrygdet så vet ikke alltid om hun vet hva hun snakker om..problemet er at jeg jobber som sykepleier, å det er veldig tungt, pluss maaange lukter. Ser for meg at jeg spyr på pasientene..pga travle tider er det vanskelig å tilrettelegge, da får jeg den lette jobben mens alle de andre må gjøre det tunge, og det sliter dem ut...så hva synes dere?Går dere på jobb med kvalmen eller er dere sykemeldt??
TussiLussi Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Mest sannsynlig går kvalmen over om ikke mange ukene - så jeg ville ha vurdert iallefall gradvis sykmeldig en liten periode fremover. Presset meg selv for hard første svangerskapet og endte med innleggelse og intravenøst i uke 11.... ikke å anbefale
FØDEKLAR NÅ :)Jippi Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 ja jeg glemte å skrive at jeg er i uke 8...går det an å bli sykemeldt bare fra kveldsvakter??noen som vet??er de som er de tyngste
TussiLussi Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Med gradert sykmelding setter dere opp tidspunkter for jobbingen - for meg var det tidligvaktene som ble værst... samt at jeg SOV kl 20.00 på kvelden så kveldsjobbing ble uaktuelt....
Skuddårsmamma=) Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Hei! Jeg er selv sykepleier og kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Selv sliter jeg med lammende kvalme døgnet rundt og kaster oppXflere. For meg var det en nedtur å måtte sykmelde meg, trives jo så godt og vil hels være på jobb. Jeg hadde ingen ting på jobb å gjøre når formen var og er så dårlig, man risikerer bare å bli verre. Nå vat ikke jeg hvor ille plaget du er, men jeg råder deg til å lytte til kroppen din. Stress forverrer ofte kvalmen, og sykehusinleggelse vil man jo gjerne unngå. urder en sykmelding du, og når du føler for det er det jo bare å starte i jobben igjen uansett hvilken dato som står på sykmeldingen! Ønsker deg lykke til! =)
FØDEKLAR NÅ :)Jippi Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 ja jeg tror kanskje ikke jeg har noe valg!Er kvalm 24t i døgnet, sinnsykt slitsomt, og kaster opp minst 2 ganger per dag!Hvor jobber du som er sykepleier??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå