Gå til innhold

Dere som velger spesielle navn, har dere også spesielt etternavn??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker som du!

Synest fornavnet må passe til etternavnet.

Tror ikke det er så mange som tenker på det...

Som voksen presenterer man seg ofte med for og etternavn.

Så personlig er jeg for korte, enkle fornavn. Ikke dobbeltnavn. Og at barnet bare skal få ett etternavn å forholde seg til :o)

Jeg er enig at navnene bør passe sammen.

Men noen navn vokser seg litt til etterhvert syns jeg.

Så lenge det ikke blir altfor spesielt da.

Både jeg og min samboer har litt spesielle etternavn, så føler vi står litt fritt.

Synes Kira Michelle Hansen passer utmerket jeg. Skikkelig white trash-fornavn møter klassisk arbeiderklasse-etternavn.

Kira Michelle Gyldenlöwe ville høres mye rarere ut, fordi man i de klasser ofte utviser en langt mer klassisk navngiving av sine barn.

Jeg hadde ikke tenkt så mye på det, men sambo sa at siden vi har et uvanlig etternavn (mitt navn) må vi ikke ha et for uvanlig fornavn... Er bedre med et litt vanligere fornavn og uvanlig etternavn eller omvendt.. Enn at både for- og etternavn er uvanlige..

Annonse

Jeg synes ikke alltid det hjelper å ha et spesielt etternavn - heter du f.eks. Kira Michelle Kringlebotn klinger det på langt nær så bra som Kira Michelle West f.eks. (mener jeg da) Synes man bør ha et litt internasjonalt lydende etternavn dersom man skal velge et fornavn som er veldig utenlandsk inspirert og spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...