Gå til innhold

Jeg har vært på UL:) *sukk* allerede forelsket i den lille reka;)


gabi83 *med lillebebisen*

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på UL i dag og fikk se den bittelille spiren! Og der var det et hjerte (ikke to- som far fryktet) som slo.. Herregud, for en fin opplevelse! Den lille var 12 mm lang! Trodde jeg var 9+0 i dag, men ble satt tilbake til 6+6, altså to uker og en dag tilbake.. Det var ingen stor overraskelse, for syklusen min har vært utrolig uregelmessig, så ante ikke når jeg hadde EL.. Men det ser ut til at vår lille kjærlighetstur til syden gjorde susen;))

Legen sa at ettersom hjerteaktivitet var påvist, så var det minimal sjanse for at dette går galt, så nå går jeg bare rundt og svever! Åh, så glad:)) Klarer nesten ikke holde munn om dette lenger, men er fast bestemt på å holde meg i noen uker til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så kjekt :)

Gleder meg til vi og skal få se den lille. Og så deilig å få en sånn beskjed av legen og. En er alltid så urolig den første tiden.

 

Lykke til videre!

 

Ps. vi har nesten samme termin vi da :) Jeg er 6+2 :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuuusen takk! Ja, det er en lettelse.. Jeg føler meg jo ikke gravid, så det var jo helt stort å se en liten bebis inne i magen min:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martemor:)

kult å høre! Jeg hadde akkurat sånn som deg.

Så et bankede hjerte for en uke siden. Gleder meg til neste gang jeg ser babyen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer !

Men så rart da - hvis spiren var 12 mm , skal du da være i 6 uke ???

Var på UL i dag mellom 5/6 uke, spire på 2.5 mm???? og på BIM står det 4 til 6mm i slutten av uke 6 ?

Skjønner lite, skulle tro du var kommet lengre, mener jeg :)

Uansett - så flott for deg, da. Gleder meg til evt å kunne se hjertet neste uke jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TussiLussi! Jeg er 6 + 6, altså er jeg 7+0, (7 fullgåtte uker i morgen), og da inne i uke 8- så da stemmer det med målene:) Det var litt kinkig å måle, for den lille luringen lå litt på tvers, men det gjennomsnittlige målet var 12 mm, så vil ble enige om at befruktningsdato var 28 juni.. I uke 7 er 9 - 14 mm normalt:)

Blir forvirret jeg også- var overbevist på veien hjem om at det bare var 1 uke tilbake, men det blir 2, når jeg hadde regnet selv være 9 + 0 (altså 10. uke) i dag.. Men det er vel bare å smøre seg med tålmodighet, og prøve å tenke på noe annet slik at tiden går fortere:)) Gå på babyverden.no, der står målene på bebisen fra uke til uke, og det er ganske store spenn mellom målene, men legen har en sånn tabell hvor han setter lengde opp imot sannsynlig alder, så det stemmer nok sånn ca..

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg tuller fælt hele tiden, å må legge inn på mobilen for at jeg skal holde styr på det;) Forresten- jeg leste det tidligere innlegget ditt om blødning og UL, og ville bare si masse lykke til:) Det går nok så bra skal du se:) Den har det nok helt strålende der inne, og blødninger er helt normalt tidlig i svangerskapet.. Du har jo statistikken på din side:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det :)

Nå skal jeg finne sofaen, avisa og litt te og bare yyyyte at svigermor har ungene ( 5 og 7 år og er på en natts overnattingsferie...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, ja, nå er jeg glad altså:)) Tok privat UL ja! Bestilte på mandag og fikk allerede i dag:) Hos dr Brodtkorb i Trondheim, han er superflink og kjempehyggelig.. Det føltes faktisk mer ok til han enn til den kvinnelige gynekologen som jeg har brukt tidligere (hun var på ferie nå), så tror faktisk jeg skal be om å bli henvist til han for senere GU'er altså;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...