Gå til innhold

spør her,kanskje noen vet...ang.hostesaft..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor gammel er gutten og hvorfor tar han hostesaft hver dag?

Tror ikke det er helt bra å ta det hver dag over lengre tid. Tror også den vil miste sin virkning slik at man må ta større doser etterhvert....

han er 10år og han hoster en gang eller to pr dag...derfor tar han hostesaft hver dag...ikke våres idè for å si det slik...

har også lest at hostesaft som ikke er på resept ikke virker,sto i dagbladet for ei stund siden...

Om han hoster 1-2 ganger pr dag trenger han da ikke hostesaft!!

Kast det dere har i huset av hostesaft når han er hos dere og be han drikke litt vann evt med litt sitron i. Dette renser halsen for slim og løser opp.

Alle hoster da litt av og til. Dette skjer automatisk for å rense halsen for støv og slim og betyr dermed ikke at han trenger hostesaft av den grunn.

Snakk med moren hans og få henne med dere på dette slik at han kommer seg ut av denne "avhengigheten".

Det finnes ulike typer hostesaft;

..de vanligste er

-en type er slimløsende (reseptfritt)

-og en annen type er hostedempende (reseptbelagt).

Dersom gutten tørrhoster uten at det er produktivt

(dvs uten slim), så er det helt poengløst å gi ham slimløsende hostesaft.. hvilket jo sier seg selv..

Dersom gutten har hatt tørrhoste over lengre tid og fått skrevet ut hostedempende hostesaft av legen, så inneholder slik hostesaft morfinliknende stoffer som gjør at hosterefleksen i hjernen sløves og man hoster mindre.. Langvarig bruk kan medføre avhengighet..

Anbefaler deg å finne ut hva slags hostesaft han bruker

og om legemidlet stemmer overens med hva slags type hoste han har.

Er det uovernsstemmelse mellom disse, så har du/dere et rimelig håndfast argument for å redusere/avslutte inntak..

Lykke til!

kan ikke huske å ha tatt hostesaft i det hele tatt når jeg var lita,så for meg virker hele hostesaft greia veldig unødvendig,det går over av seg selv til slutt...men men samboeren min skal få ta seg av dette,blir sikkert ikke populært om jeg begynner å blande meg inn...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...