Gå til innhold

Best og ha KS tidlig eller midt på dagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tidlig!

Jeg tror ikke at du får sove noe særlig uansett. Da er det like greit å være oppe tidlig.

Og så er du ferdig med alt før ettermiddagen. Du er oppe på beina da eller på kvelden. Etter en forhåpentligvis rolig natt er du i grei nok form dagen etterpå.

Jeg skal også ta keisersnitt. Gruer meg veldig. Hvis jeg kan få velge, ville jeg absolutt ha tatt det tidlig på dagen, fordi: slipper å faste så lenge (jeg som tørster hele tiden, tør ikke tenke på hvordan jeg vil føle det i kjeften om jeg må gå "hele dagen" uten å få lov å drikke noe), jo lenger jeg må vente, desto mer nervøs vil jeg bli, og blir man tatt tidlig på dagen, får man kanskje halve resten av dagen som liggetid etter at man er ferdig med den postoperative overvåkningen, istedetfor at det plutselig er blitt kvelden. Og jeg ønsker å ha mulighet til lengst mulig liggetid på sykehuset etter keisersnittet, så lenge jeg kan få. Og da vil keisersnitt tidlig på dagen være en fordel.

En siste ting er at dersom du er satt opp sent på dagen, kan du risikere at du ikke får utført det dersom det kommer inn akutte tilfeller. Fordi planlagte keisersnitt alltid må vike for akutte tilfeller. Og er det sent på dagen, kan det jo hende at tidsplanen blir så forsøvet at man rett og slett ikke får tid til deg den dagen. Og det ville iallfall for meg ha vært en skikkelig nedtur dersom ks ble utsatt til dagen etter (dvs. ville blitt utsatt i 3 dager, fordi på St.Olav's tar de bare ks hver man og tors i ferien, så jeg måtte ha ventet helt til torsdag og da er det faktisk termindato....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...