Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 har ei datter på snart ti mnd, er sammen med barnefaren , enn så lenge men nå begynner denne j.... peppern og ta fullstendig overhånd, jeg har sagt til han at det er greit han tar d en gang iblandt når vi fester osv, men nå tar han det rett som det er, han er ikke noen dårligere far om han tar eller ikke, men begynner liksom og tenke at jeg bare burde gå ifra han pga dette, vil jo heller ikke at dattera vår skal vokse opp med en far som tar dette regelmessig:( hva skal jeg gjøre?bare rett og slett gå ifra han?da slutter han hvertfall ikke med dette,d vet jeg, og stoler liksom ikke på han når han da evt.skal ha dattern sin:(huff dette ble litt langt...
Medavhengig mor Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Hei Hvor ofte er det snakk om at han ruser seg? Og hvor lenge har dette misbruket pågått? Du sier at han ikke er noen dårligere far om han tar pepper eller ei - der er jeg dypt uenig med deg. Han setter rus foran det å være far - og da synes jeg han er en dårlig far. Om du bestemmer deg for å gå fra ham, så kan du kreve rene urinprøver som bevis på at han er ren når han skal ha tid sammen med datteren din. Viss ikke kan han kun være sammen med henne under oppsyn. Dette er vanskelig. Jeg har selv vært gjennom dette, og vet hvor utrolig vondt det gjør å sette grenser for et menneske du er glad i. Men, når alt kommer til alt - hvem trenger deg mest? Det er nok datteren din. Barnefaren er voksen nok til å ta ansvar for seg selv. Og om man mister deg og datteren din - så er dette kanskje et godt puff for ham til å komme seg vekk fra rusen. Og det er definitivt ikke noe å trakte etter å bo sammen med en misbruker. Man blir jo alltid nedprioritert - først rusen, så deg og din lille prinsesse. Du fortjener bedre!!! En mann som sover mye på dagtid, en mann man ikke kan stole på - trenger han rus så stikker han gjerne av for å skaffe seg stoff - uansett hva salgs andre planer man egentlig hadde. Ta gjerne en kikk inn på narkoman.net. Dette er et flott forum hvor du kan treffe andre pårørende så vel som andre rusmisbrukere. Her kan du lese dagbøker til andre som er kjæreste og har barn med misbrukere og det finnes forum hvor du får svar på det du lurer på!!! Lykke til!! Husk; sett deg og barnet først - jeg vet at det er vanskelig, men det er viktig å ikke slite seg selv ut pga en rusmisbruker som helst vil ruse seg vekk fra hverdagen!! Klem fra
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 heisan... jeg kan garantere deg at d vil bare bli verre og verre.. vært i samme situasjon og sett andre også. Selvfølgelig er han en dårligere far, noe annet er tull. Har brukt mye pepper før i tiden jeg og. følelsene er ikke på plass under en slik rus, man tror d bare. Så vær så snill...ikke la gubben din ha noe kontakt m datteren din når han er ruset ellel velger å bruke pepper. Gi han valget.. kan faktisk hende han kutter d ut. ikke m en gang men etterhvert. Større sjans for at han slutter da, enn hvis du lar han få lov.. tro meg!
-maria- Skrevet 19. august 2007 #4 Skrevet 19. august 2007 Hvis du blir boende kommer han hvertfall ikke til å slutte. Et rusmisbruk må få koneskvenser for misbrukeren, hvis ikke fortsetter han bare. Det er større sjanse for at han skjerper seg om du går. Uansett er det ikke bra for barn og vokse opp med rus, enten du tenker på om han vil slutte eller ei.Datteren din vil sannsynligvis få problemer på en eller annen måte. Eks er det mye større sjanse for at hun selv begynner å ruse seg når hun vokser opp med rus. Det er større sjanse for at hun utvikler relasnjonsproblemer og skam, Vil du det for datteren din? Kankje ha barrnevernet på døra om noen år?? Nei, sett foten ned og kom deg vekk. Kanskje du er heldig og han våkner og skjønner hva han driver med, kanskje ikke. Du må ta ansvar for deg og den lille. HAr enda til gode å høre om noen som er lykkelige og bor sammen med en rusmisbruker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå