Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville sjekket med trygdekontoret om du får rehabpenger etter du har født, eller om de opphører.

Tror du må være i en form for behandling for å ha rett på rehab og har hørt om de som har fått stanset utbetalinger etter fødsel fordi behandlingen er satt på vent.

• 3 uker senere...

Hei. Har du fått bekreftelse fra NAV om denne situasjonen? Er i en situasjon der medisinsk rehabilitering er aktuelt og det vil ta tid før jeg kan bli friskmeldt. Ønsker oss barn og håper å bli gravid snart. Fastlegen min mener at så lenge en er under behandling (medisinsk rehab) så går stønaden sin gang inntil en blir friskmeldt.

Jeg har ikke klart å få noe klart svar fra NAV selv omkring dette, og ville gjerne fått en sikker bekreftelse.

Jeg har snakket med Nav ang denne situasjonen og de bekrefter at sålenge en kan fortsette behandlingen når man har født, så vil pengene komme som vanlig. Det er kun når man må avbryte behandlingen at man da mister pengene. Og man får engangsstønaden også.

Annonse

jeg går på rehab penger fra nav nå og man har krav på engangs stønad.når jeg går ut i permisjon i november slutter rehab pengene men får da fødselstipend fra lånekassa.man kan ta 52 ukers pause fra rehabiliterings planen og får penger igjen fra nav når man begynner på handlingsplanen sin igjen.men alt kommer jo ann på om man velger å gå ut i permisjon eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...