Gå til innhold

Amme stopp. Skal man alltid gå over til mme når de er under 1 år???

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 7,5 mnd har over en periode vist mindre og mindre interesse for puppen. Nå lurer jeg på om hun kanskje får for lite mm og om jeg bør begynne på mme??

Hun tar puppen om morgen og som oftest en gang på dag og en om kveld. Når hun ammer virker det som hun ikke egentlig har tid/ lyst til å ligge der lenge nok til at hun blir tilstrekkelig mett. Hun tar bare en pupp (det har hun alltid gjordt), er det nok??? Hvor mye bør hun få??? Er det like greit å gå over til mme???

Hun spiser godt med fast føde(grøt, middag, brød, frukt osv.)

Skal man alltid gå over til mme når de er under 1 år???

Fortsetter under...

Hvorfor skal du begynne med mme?Vil du avslutte amminga, eller er du bekymret for at hun ikke får i seg nok?kostholdet hennes høres jo helt normalt ut.Hun er sikkert fonøyd med den mm hun får. Så lenge hun er fornøyd, syns jeg du skal fortsette amminga.Barn under 1 år skal ikke ha vanlig kumelk!Lykke til :-)

Jeg fikk beskjed av legen min (også helsestasjonslege) at jeg ikke skulle gå over på mme da snuppa mistet interessen rundt 8 mnd. vi prøvde å fortsette til hun var rundt 9 mnd men da var det helt stopp. Fikk beskjed om å gi vann og utvannet juice, og etter hvert introdusrere vanlig melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...