Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er så heldig at jeg nettopp har testet en positiv graviditetstest! Det føles helt fantastisk, men også rimelig urettferdig. Grunnen til at jeg kjenner på den urettferdige følelsen er at min beste venninne er i gang med prøverørsbehandling etter å ha prøvd å bli gravid i et par år.

Jeg vil så gjerne fortelle venninnen min den glade nyheten, men jeg er veldig redd for å såre henne på noe vis. Jeg forventer meg en følelsesladet reaksjon... Er det noen som har noen råd til meg om hvordan jeg kan uttrykke min glede og samtidig backe henne opp i den prosessen hun er i?

Er veldig takknemlig for svar fra noen som er i samme situasjon som min venninne!

Lykke til folkens - gi aldri opp håpet!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9975944-spesielle-hensyn-%C3%A5-ta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og sambo skal begynne med prøverørsbeh. da vi har prøvd nå godt ovver ett år. Jeg var hos en venninne for et par mnd siden, hun fortalte meg da at hun var tre måneder på vei og hun visste at vi prøvde å få barn. Hun hadde blitt gravid ved et uhell. Hun sa at grunnen til at hun har ventet så lenge med å fortelle meg dette var at hun visste hvor mye jeg ønsker meg barn. Det var ikke det at hun var gravid som plagde meg mest da jeg dro hjem igjen, men det var det at hun hadde ventet så lenge med å fortellle meg nyheten. Det føltes sårende. Jeg skjønner jo dilemmaet, men jeg syntes at du bør fortelle henne det.

Ved at hun kan være med deg, se på utviklingen av magen, ultralydbilder, og hvis ikke mannen din har tid til å være med på ul, så ønsker hun sikkert å være med. Snakk med henne, fortell hvordan du har det. Hun stiller sikkert gjerne opp med ei spybøtte;)

Fortell henne hvor fantastisk det er å ha et barn som vokser i magen din, og at det er verdt å vente på. Fortell henne også at du vet hvor urettferdig ting er...

Håper du forstår noe av det jeg har skrevet, at det ikke bare ble tull:)

Du får ha lykke til med å fortelle henne om det, samt med magen din:)

Håper og ønskerdeg lykke til videre:)

Tusen takk for svar! Det var veldig fint å høre hvordan du opplever det. Planen har hele tiden vært å fortelle det til henne først av alle. Kunne aldri tenke meg å holde nyheten tilbake....

Lykke til med prøverørbehandling! Det er fantastisk at det finnes hjelp der ute!!!

Jeg vet sannelig ikke, jeg. Merker at jeg ikke orker å se gravide mager rundt meg, ei heller høre om spark, hvor mye de gleder seg til permisjon osv osv osv. Men vi er forskjellige.

Spør henne litt, spør henne om hun ønsker å få ta del i ting eller om hun helst vil slippe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...