Gå til innhold

Ketolyse-damer! Hva om vi lager en mattråd? Jeg er så dårlig på å finne opp matretter ;)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjempelurt :)

Til middag i dag har jeg spist taco..

Dvs - karbonadedeig med tacokrydder, salat og litt rømme. Savna hverken tortillas eller skjell.. Restene blir lunsj i morgen :)

(leste på lavkarbo at det var ei som koste seg med taco.. Ser at det er mye karbo i krydderblandingen, men det blir nok ikke så mye utblandet tror jeg. Man spiser jo uansett ikke så mye kjøttdeig)

Hørtes supert ut, det skal jeg prøve en dag.

Til sen middag/tidlig kvelds i dag hadde jeg omelett og bacon.

Omeletten lagde jeg på 3 egg, litt vann, ei ss rømme, en dæsj omelettbacon og ost. Det hele kom vel på rundt 2,5-3 kbh. Og det var fortreffelig ;)

Jeg hadde hamburger i dag. 2 hamburgere med ost, litt løk, tomat, salat og minimais. Også kan du jo lage en deilig saus av seterrømme, hvitløk og andre krydder du måtte ønske. Var veldig godt. Kanskje med en klatt kryddersmør på neste gang ;)

Ellers har jeg spist 3 stk fiberrik med ost, synes ikke de er så veldig gode. Men ryvita er kjempe gode derimot. Hver sånn plate inneholdet vel 1,1 kbh.

I morgen står det kanskje biff eller kylling på menyen tror jeg. Med deilig ostegratinert brokkoli og en soppsaus *YUMMY*

Men jeg skal flytte i morgen, så jeg skal lage meg noen frokostpannekaker i kveld og ha tilgjengelig, ellers blir det fort gjort å kjøpe seg en landgang i farta.

Dagen i dag har bestått av

Frokost: 2 fiberrik med hvitost på, ikke super godt de der, men det går

Lunsj: En omelett og en kyllingfilet (selv om kosegutten min spiste halve kyllingen ;))

Middag: Stekt sei med rømmesaus og brokkoli

Kvelds: Har jeg ikke tenkt på ennå ;)

Omeletten:

3 egg,

en ss rømme,

litt vårløk

en dæsj ost

litt smårettsskine

og krydder

Kjempe godt ;)

Annonse

Frokost: "sushi" av alt annet enn sushi. Grillet kylling surret inn i salatblader, røkelaks surret inn i salatblader, cottage cheese og grønnsaksjuice.

Lunch: Skalldyrsalat. Salat med reker, blåskjell og krepsehaler. Så hadde jeg litt sitron over som en "dressing".

Middag: Svinekjøtt med kokte grønnsaker, salat og kålrabimos.

Friske jordbær med ricotta og blåbær til dessert.

Kvelds: Hmm. Dersom jeg blir sulten igjen før sengetid (tviler litt)

så blir det grønnsakssuppe (sukehussuppen)

Ja den blomkålmosen var utrolig god. Den annbefales!

Jeg kokte en hel blomkål (dampet). Så tok jeg den, en ts smør, 1 dl skummetmelk, og litt salt og pepper i en skål og moste hele greia med stavmikser. Det smakte friskt og godt, og var veldig passende i sommervarmen. Det har herved blitt min nye "potet". :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...