Gå til innhold

Lurer på om jeg er blitt gravid..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 20, som i dag har begynt å spekulere på om jeg kanskje kan ha blitt gravid. Den siste tiden har jeg lagt på meg noe, men har hittill tenkt at det skyldes en hektisk periode med mye jobbing og en del dobbelskift/overtid, og lite tid og overskudd til noe særlig med trening.

Jeg er singel, men for ikke noen uker tilbake hadde jeg noe på gang med en type. Vi hadde samleie, men jeg bruker p-plaster, og har for øvrig brukt prevensjon fast de siste 3 årene. Det er vel ca 6 uker siden siste samleie, og under det hadde jeg en merkelig klar tanke om at: "Nå blir jeg helt sikkert gravid". Hadde en urolig følelse dagene som fulgte og tok en hjmmetest. Antageliug tok jeg den litt for tidlig, men konkluderte lettet med at det negative svaret helt sikkert var rett. Har tatt noen tester tidligere i et annet forh, og de har aldri vært positiv. Så siden jeg tok testen har jeg ikke tenkt mer på dette, inntill i dag. Ifra i morges, og gjentatte ganger i løpet av dagen har det vært akkurat som et underlig "sting" som har knytt til/kittet. Kjennes ut som det er like innenfor navlen, og litt under. Tenkte at jeg sikkert bare er paranoid, og får avvente litt og se før jeg forholder meg til det. Men i ettermiddag har jeg hatt besøk av en venninde, som spør meg om jeg har lyst på barn, siden mange hun vet av gjør det og er blitt gravide for tia.. Fikk egentlig hakeslepp når hun spurte, selv om jeg vanligvis er ganske samlet.

Nå har jeg jo stått å sett litt i speilet, og kan unektelig si at det er antydning til en liten kul på magen.. ønsker jo å tro at dette er kun vanlig fett som følge av at jeg har lagt på meg noe de siste mnd, men er ikke sikker.. Tenker tilbake gjennom de siste ukene.. Har noen ganger stusset over en rar kiling/prikking i nedre del av magen, ca høyde mellom navle og skambein.. Så nå tenker jeg at jeg kanskje er 6-8 uker på vei, men har gjort mye for å fortrenge dette. Gleder meg til å få barn, men dette er altfor tidlig, og situasjonen er langt fra beleilig.

 

Kommer til å anskaffe en ny hjemmetest, men vil gjerne ha tilbakemeldinger på dette innlegget...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det kan jo virke som du er gravid, men vanskelig å vurdere tidlige svangerskapstegn. Jeg ville testet så fort som mulig. Tror sjelden man får mage så tidlig, men sting" i magen kan absolutt være tegn på noe. Jeg hadde en"magefølelse" av at jeg var gravid både forrige gang og denne gangen...

 

Synes du skal ta en test jeg:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp graviditetstest sier nå bare jeg. Dine symptomer kan komme av redsel og eller fokus på graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...